Autotekst i Word 2000
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 25-09-02 18:05

Jeg har et problem med autotekst i Word 2000. I stedet for manuelt at skulle
skrive path og filnavn i en sidefod, vil jeg gerne have mulighed for at
vælge dette automatisk i "indsæt autotekst". Jeg kan bare ikke finde ud at
at skrive den nødvendige kommando i boksen hvor autotekster defineres.

Håber der er nogen der kan ryste de forløsende ord ud af ærmet.

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-09-02 18:48

"Henrik Bøggild" <Nospam-Henrik@Boggild.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> at skrive den nødvendige kommando i boksen hvor autotekster defineres.
>
> Håber der er nogen der kan ryste de forløsende ord ud af ærmet.

Måske en anden løsning? Automatisk indsættelse af path og filnavn kan jo
fåes, hvis du i stedet vælger Indsæt - Felt - Dokumentoplysninger - Filename
Nede i kodefeltet tilføjer du
\p
for at få hele path med.
Hvis du bruger det ofte, kan du evt. indspille det som en makro og tildele
det til en genvejstast eller en knap på en værktøjslinie. Så kan det ikke
være meget lettere.
Koden følger her, så du kan evt. bare sætte den ind

Sub filnavn()
Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldEmpty, Text:=
_
"FILENAME \p", PreserveFormatting:=True
End Sub

Kurt

Fra : pre

Dato : 25-09-02 19:01

Det er nok nemmere at sætte dette felt i sidefoden:
{FILENAME \p}

Opskriften er: Indsæt/Felt - Dokument Information - Filename. Klik på
Indstillinger og klik tilføj for at få \p med. Kommer du i tvivl på
vejen så klik på spørgsmålstegnet foroven og på Filename. Så får du
Words oversigt over feltet.

© pre 2002

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 25-09-02 21:55

> [...]
> Indstillinger og klik tilføj for at få \p med. Kommer du i tvivl på
> vejen så klik på spørgsmålstegnet foroven og på Filename. Så får du
Og når du har gjort det "manuelt" mærker du det op og går op i autotekst,
giver det et navn og vupti så har du hvad du ønsker (autotekster kan
oprettes ved at opmærke den tekst/funktion man ønsker).

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk