Årets Karaoke-sanger på 8 år
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 17:30

KANDIS KÅRER ÅRETS KARAOKE-SANGER Å
Kandis har kåret årets karoke-sanger 2002. Det blev 8 årige Lene Villadsen,
fra Vejby, lidt øst for øen Mors og 11 årige Maria Louise Darby Schmidt, fra
Øster Tørslev, lidt nord for Randers, som vandt.
De havde valgt at synge den utroligt populære "Skagens solnedgang". Den
holder vi begge meget af og så var det den der passede bedst til vore
stemmer, fortæller en glad Maria Louise.

KANDIS ER VORE STORE IDOLER
De blev derefter hyldet med diplomer og blomster af af deres store idoler
fra Kandis. Kandis gav herefter et par numre fra deres nye cd, som 600
fremmødte fans sang med på.

(Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)

_________

Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
del af befolkningen samt hos børn under 12 år. Som DR-medieforskning
bekræfter i dansktop-lytterundersøgelser. Nok et tegn på at musiksituationen
er under total omvæltning i Danmark. Folk i alle aldre strømmer i større
eller mindre grad hen mod den letfordøjelige slagermusik og vender det
kompresserede dunkeværk fra P3 ryggen. Kun computerfikserede næseringsfolk
med overskæg og lilla ble holder stand, endnu.

Hilsen Åge

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-09-02 17:33

In an article of 25 Sep 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
> del af befolkningen samt hos børn under 12 år.

Ja, smagen skal jo lige have tid til at udvikle sig og modnes. Sidenhen
bliver den igen ødelagt grundet senil demens.

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 25-09-02 18:18

> Ja, smagen skal jo lige have tid til at udvikle sig og modnes. Sidenhen
> bliver den igen ødelagt grundet senil demens.

ROTFL

Fra : Sunz

Dato : 25-09-02 18:40

"Åge Halldorsson" skrev:
> (Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)

Ja det siger sku da alt!!!!

-Sunz

Fra : Lars Raaby

Dato : 25-09-02 18:44

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> KANDIS KÅRER ÅRETS KARAOKE-SANGER Å
> Kandis har kåret årets karoke-sanger 2002. Det blev 8 årige Lene
> Villadsen, fra Vejby, lidt øst for øen Mors >
Bor hun i en husbåd på limfjorden?
I morgen skriver de sikkert at hun bor vest for Mors.

> (Oplysninger hentet fra Skive Folkeblad 24/9-2002)

Som er en radikal avis. Sikkert derfor de ikke ved hvor øst for Mors er.

--

- nogen burde lave en FAQ/OSS om sø kort.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-09-02 06:16

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> Lene Villadsen, fra Vejby, lidt øst for øen Mors og 11 årige
> Maria Louise Darby Schmidt, fra Øster Tørslev, lidt nord for

Tja, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at Kandis kårer
en person som ligger på deres egen åndelige formåen.

> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt
> den ældste del af befolkningen samt hos børn under 12 år.

Altså hos personer der enten ikke er færdigudviklede eller personer
der er på vej i barndom igen - vel ingen overraskelse heller.

Fra : Renegade

Dato : 26-09-02 19:26

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Ja, det er sjovt med dansktopmusik. Den er mest populær blandt den ældste
> del af befolkningen samt hos børn under 12 år. Som DR-medieforskning
> bekræfter i dansktop-lytterundersøgelser.

Sgu ikke de unger JEG har med at gøre på det fritidshjem jeg har min gang på
hver dag.
Dansktop finder ikke vej til CD afspilleren nogensinde. Så hvor DR
medieforskning har været henne, det ved jeg ikke
men de har ikke været nogen af de steder jeg har arbejdet.

> Kun computerfikserede næseringsfolk
> med overskæg og lilla ble holder stand, endnu.

Sikke en omgang ævl. Holder stand? Der er ikke noget at holde stand for.

Rng - Langhåret og rockende.. for life...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-02 19:52

Renegade <steinb@REMOVETHIS.worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d935141$0$84704$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]

> medieforskning har været henne, det ved jeg ikke
> men de har ikke været nogen af de steder jeg har arbejdet.

____________

Det er også langt flest dansktoptilhængere blandt den ældste del af
befolkningen. DR-medieforsningens undersøgelsre af dansktoplytternes alder
viser selvfølgelig ikke at et flertal af børn lytter til dansktop. Langt
fra.
Den viser sådan set bare at andelen af lyttere stiger blandt dem under
12, efter at den er faldet og faldat konstandt, hvis man starter med de
ældste og bevæger sig nedad..
Det batter derfor selvfølgelig bare ikke ret meget når det kun er en
stigning fra den absolutte bund. Men det er en stigning. Procentvis er der
dobbelt så mange under 12 år end mellem 12-30 år som lytter til Dansktoppen.
Dansktoppens lyttertal stiger forøvrigt år efter år, men det er så en helt
anden ting.

Hilsen Åge

Fra : Chinpokomon

Dato : 26-09-02 23:06

Procentvis er der
> dobbelt så mange under 12 år end mellem 12-30 år som lytter til
Dansktoppen.

> Det kan forklares ved at de ældre var unge da Dansk Toppen var ny,
og unge under tolv får deres musikindflydelse fra
forældre,bedsteforældre.
Jeg fik da alle Gasolins plader af min mor da jeg var
barn,indtil jeg opdagede Einsturzende Neubauten,Sort Sol og Sonic Youth,og
begyndte mit liv som pladesamler som 14-årig.
Dansk top er over and out om 50 år,tror jeg.

Jeg tror da at når jeg en gang
forhåbentlig kan fejre min 75-års fødselsdagsfest
med alle mine venner og familie,skal bandet da være
et alternativt goth-punk-metal-band,eller noget.

Mvh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 05:02

Chinpokomon <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9384d8$0$70335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg tror da at når jeg en gang
> forhåbentlig kan fejre min 75-års fødselsdagsfest
> med alle mine venner og familie,skal bandet da være
> et alternativt goth-punk-metal-band,eller noget.

__________

Arghhhhh...... Jeg vil aldrig blive gammel og komme på plejehjem. Du godeste
at se frem til et plejehjem med tecno-metal-punk væltende ud fra alle
værelser. Ingen mulighed for at koncentrere sig om stramaj og pudefletning
eller hvad pokker det nu hedder. Det bliver da et mareridt at se frem til.
Hjææælppppp..
Nåh nej, der er da ingen grund til panik. Der findes jo friskoler, så til
den tid vil der nok også findes fri-plejehjem. Et slags fristed for ældre
som gerne vil slippe for at blive rodet ud i noget snavs.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-02 10:16

> [...]
Dansktoppen.
> Dansktoppens lyttertal stiger forøvrigt år efter år, men det er så en helt

Hej Åge

Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
sandheden

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 18:42

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d942248$0$70331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
> sandheden
>
> Hilsen Benny
______

Du Benny, tror du ikke det er tid til, at du skal slå græsplænen en sidste
gang i år, hehe? - og så (hik) drikker jeg akldrig (hik)-øl.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 11:53

> [...]
>
> Du Benny, tror du ikke det er tid til, at du skal slå græsplænen en sidste
> gang i år, hehe? - og så (hik) drikker jeg akldrig (hik)-øl.

Åge .....Hold så kæft, selv min gamle Ginge står herude og og tager
eftertænding, og får du den til at grine mere, så er den ikke til at starte,
og jeg får tennis albue og alt andet godt, og som svar til Troels.....Jo det
skulle ikke undre mig, gad vide om det er den unge musik, der gør at de
næsten tvinges til at være lettere selskabeligt overrislede, for at kunne
holde ud til at høre på den. Ikke fordi der ikke laves godt musik idag, men
der er trend for ikke at høre på den. Nogle er dog ved at komme efter, at
der trods alt var noget andet over den lidt ældre musik, som derfor igen
vinder stort indpas, både oprindelige og nye versioner. Begge syntes jeg er
helt OK, Så situationen er normal, så bare rolig Åge, vores musik skal nok
overleve, det gør ikke noget, at ingen hører den, for de køber den jo
alligevel Så de kan deltage i diskussionen på saglig vis, Øhh, nåh,
eller hvordan er det nu det er

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-02 15:35

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d982d18$0$84705$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk..

> [...]
> overleve, det gør ikke noget, at ingen hører den, for de køber den jo
> alligevel Så de kan deltage i diskussionen på saglig vis, Øhh, nåh,

________

Nå ja for fanden. Det er da også rigtigt. Det er derfor de kender alle
sangene. De rekronoserer simpelthen den nærmeste omegn for fjendtlige
styrker og hvis der er fri bane tænder de for dansktopmsikken, sådan må det
være.
Men det var da en pokkers besvær for kunne komme til at høre den slags
musik. Hvorfor tænder de ikke bare almindeligt for det?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-02 11:27

> [...]
> Men det var da en pokkers besvær for kunne komme til at høre den slags
> musik. Hvorfor tænder de ikke bare almindeligt for det?

Ja det ville unægteligt gøre sagen lettere.

Hilsen Benny

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-10-02 16:41

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> De rekronoserer simpelthen den nærmeste

Rekronoserer?????

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-02 19:22

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d99c228$1@news.securix.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Rekronoserer?????
____

Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige husker hvordan
man staver. Host.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-10-02 13:03

> ____
>
> Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige
> husker hvordan man staver. Host.

Mon ikke bare de nossede i det?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-10-02 13:59

Åge Halldorsson skrev:

> Det er en lettere omskrivning af et ord, som jeg ikke lige husker
> hvordan man staver. Host.

Rekognoscerer.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 27-09-02 18:59

> Bekræfter det ikke bare, at det er fra børn og fulde folk man skal høre
> sandheden

Er det ikke fra folk og fulde børn man skal høre sandheden?

/Troels