MS Windows
briani 27239
Format af diskette
Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-09-02 17:37

Jeg kan huske i tidernes morgen at man kunne formattere en diskette og så
smide systemfiler over på.. Dette gjorde format.exe med /s.

Når jeg prøver nu i win200 findes parameteren /s ikke.. Hvad gør jeg så når
jeg vil lave en bootdisk med system på? Findes der en funktion i win2000?

Mikael

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-09-02 20:09

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> jeg vil lave en bootdisk med system på? Findes der en funktion i win2000?

Nu er det snart længe siden jeg har kørt Win 2000, så jeg husker det ikke,
men mon ikke du kan gøre på samme måde som i XP. I Denne Computer eller
Stifinder, højreklik Drev A:, Formater, sæt hak i Opret DOS-diskette.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 20:11

Ole Axelsen skrev:

> Nu er det snart længe siden jeg har kørt Win 2000, så jeg husker
> det ikke, men mon ikke du kan gøre på samme måde som i XP

Nej, det kan man ikke.

Madsen.

Fra : ferling

Dato : 25-09-02 20:22

> [...]
så når
> jeg vil lave en bootdisk med system på? Findes der en funktion i

Der skal bruges fire stykker. På w2k cd'en er en mapper der hedder
'bootdisk' der også indeholder et program der laver dem udfra de
diskbilleder der ligger.
Ellers kan man få dem fra http://bootdisk.com
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-09-02 21:26

"ferling" <ferling.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der skal bruges fire stykker. På w2k cd'en er en mapper der hedder
> 'bootdisk' der også indeholder et program der laver dem udfra de

har prøvet at hente de 4 disks fra bootdisk.com, men det er nærmest setup af
win200 og det er jo ikke det jeg vil... Ville bare lave en bootdisk..:) Men
har dog ikke brug for den mere da jeg har fået min harddisk til at virke..
Dog er det da stadig et interessant spørgsmål...:)

Mikael