Når oversættelsesmaskiner synger rock....
Fra : Troels

Dato : 25-09-02 17:17

Jeg sad lige og legede med at få oversat en side med en masse Kunstnernavne
og sangtitler på, automatisk via http://www.tranexp.com/ . Det kommer der nu
en del sjove ting ud af. Der var ihvertfald en del kunstnere imellem jeg
ikke kendte. Hvad siger i f.eks. til:

Weezer - Kammerat Hul (Weezer - Buddy holly)
Joan Anlægsbro - JEG Elske Rock'n'roll (Joan Jett - I love rock'n'roll)
Phil Collegiate - En anden dag i paradoks (Phil Collins - Another day in
paradise)
Aqua - Barbar Pige (Aqua - Barbie girl)
Eric Klappe - Gråd I Ankara (Eric Clapton - Tears In Heaven)
Rød Hed Barn Peber - Undervejs den Bro (Red Hot Chili Peppers - Under the
Bridge)
Godsvogn Halen - behændighedsøvelse (Van Halen - Jump)
Oprigtig Slået - Bobby Brun (Frank Zappa - Bobby Brown)
Kim Løssluppen - Børn i Amerika (Kim Wilde - Kids in America)
Den Døre - Oplyse Mig Palo (The Doors - Light My Fire)
Den Troggs - Løssluppen Asien (The Troggs - Wild Thing)
Alice Samarbejde - Toilet i Nylon (Alice Cooper - Bed of Nails)
ham - Te Skam Fik Vi (Kinks - You Really Got Me)
Rullende Sten - (jeg Kan ikke Blive Ikke) Oprejsning (Rolling Stones - (I
Can't Get No) Satisfaction)

Ak ja... der er vist mulighed for lidt forbedring endnu.

/Troels

PS. Den oversattte side var http://www.lut.fi/~turtiain/tribute.html

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-09-02 17:31

In an article of 25 Sep 2002 Troels wrote:

> Hvad siger i f.eks. til:

Blot at nogen skisme har for meget fritid...

--
Uffe Holst

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 17:51

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

> [...]
nu
> en del sjove ting ud af. Der var ihvertfald en del kunstnere imellem jeg

For hewleje.... 2. gang på kort tid jeg fik mega grineren på :)

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 25-09-02 17:57

Troels wrote:
> Godsvogn Halen - behændighedsøvelse (Van Halen - Jump)

*ROTFLMAO*

Jeg troede jeg skulle dø af grin.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-09-02 18:14

Troels wrote:
> [...]
> http://www.tranexp.com/ . Det kommer der nu en del sjove ting ud af.
> Der var ihvertfald en del kunstnere imellem jeg ikke kendte. Hvad

Det er faktisk skræmmende, at nogen kan lave så dårlig en oversætter. Det
minder mig lidt om den dersens side, som Politiken gjorde landskendt for sin
ringe danske oversættelse. Der havde man også benyttet et eller andet
program med lignende resultat.

Rinkworks (www.rinkworks.com) dialectizer er iøvrigt også ret skæg

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-09-02 22:08

Nikolaj Borg skrev:

> Det minder mig lidt om den dersens side, som Politiken gjorde
> landskendt for sin ringe danske oversættelse. Der havde man også
> benyttet et eller andet program med lignende resultat.

Det var vist selvsamme www.tranexp.com, så vidt jeg husker.

Troels' liste er skræmmende morsom og burde næsten have været postet i
dk.kultur.sprog.

--
Mvh. Peter
"Dear MacGyver, enclosed is a rubber band, a paper clip and a drinking

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 01-10-02 01:33

On Wed, 25 Sep 2002 19:14:22 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

> [...]
>ringe danske oversættelse. Der havde man også benyttet et eller andet

Den fra Politiken var på www.chryslerbuilding.org, og var hysterisk
morsom. Desværre er de direkte links fjernet fra chryslerbuilding.org,
og jeg kan ikke huske hvad oversættelsessiden hed.

Jeg kan huske en enkelt sætning ordret:
"President Bush and his black cat", blev til "direktør krat og hans
neget kat", og det var en af de bedste oversættelser.

Fra : Martin Helbo

Dato : 26-09-02 14:21

> [...]
> ikke kendte. Hvad siger i f.eks. til:
>
> Alice Samarbejde - Toilet i Nylon (Alice Cooper - Bed of Nails)

LOL

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-09-02 23:12

Troels wrote:
> [...]
> http://www.tranexp.com/ . Det kommer der nu en del sjove ting ud af.
> Der var ihvertfald en del kunstnere imellem jeg ikke kendte. Hvad

Det var ufattelig morsomt..! Tak

-Sune