Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
16Megapixel camera fra Kodak
Fra : Per Kristensen

Dato : 25-09-02 14:15

http://www.dpreview.com/news/0209/02092408kodak645h.asp

Photokina 2002: Kodak Professional has today announced the new DCS Pro Back
645H. The 645H is fully compatible with the new Hasselblad H1 camera system
and delivers 16 megapixels of resolution. The 645H is completely portable
with a built-in power supply, LCD monitor and storage slots. The 645H has a
user selectable ISO sensitivity range of 100 to 400. The suggested U.S. list
price is $11,995.00.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 25-09-02 14:12

Per Kristensen skrev følgende....

> [...]
> storage slots. The 645H has a user selectable ISO sensitivity range
> of 100 to 400. The suggested U.S. list price is $11,995.00.

Hvis indlægget her var for at imponere med de mange megapixels, har Sinar
ved Photokina 2002 også præsenteret en "back" til mediumformat cameras, som
er på 22 Megapixels. Det står i øvrigt også noget om den på samme side.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-09-02 16:04

Jesper Christensen wrote:

> [...]
> Sinar ved Photokina 2002 også præsenteret en "back" til mediumformat
> cameras, som er på 22 Megapixels. Det står i øvrigt også noget om

Ja og til 4x5" storformat kameraer kan man få digitale bagstykker,
der producerer en 200 Megapixel, og RGB-filen er i en farvedybde
på 16 bit pr. kanal....!

De chips der sidder i US-Army's Keyhole spionsatelitter, kan fra
30 km. højde ta' billeder, der har en så høj opløsning, at man kan
se om det var Politiken eller Berlingeren, som du havde liggende
på dit havebord...!

Og så må den debat vist nærme sig enden, for der er nok ikke nogen
der kan overbyde de specifikationer....:)

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 25-09-02 16:40

> Og så må den debat vist nærme sig enden, for der er nok ikke nogen
> der kan overbyde de specifikationer....:)

Kære Niels

Nyhedsgrupper er jo netop beregnet til debat - og emnet ligger jo helt i
tråd med gruppens fundats (som du jo ellers kender så godt) - hvis du ikke
ønsker at følge en debat kan du jo evt. bare lade være med at følge med her
i gruppen eller evt. bare denne tråd.

Per og Jesper oplyser om nyheder - og som det er nogen bekendt er der
Photokina i disse dage derfor denne linde strøm af nyheder. Det er da af
allerhøjeste interesse når der dukker nye produkter op - og da ikke kun hvis
de nye produkter overgår nogle gamle i specifikationer ?

Og faktisk er det vel en større nyhed at der er kommet en H-serie fra
Hasselblad.

Mvh Kim

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-09-02 19:24

Kim Jeppesen wrote:

> Kære Niels
>
> Nyhedsgrupper er jo netop beregnet til debat - .......cut........

Du overså vist smily'en, og så fattede du heller ikke min ironi, som
skyldes, at jeg anser det for usansyligt at der er brugere i denne
gruppe, som lige spenderer 12.000 US-dollars, eller omregnet 96.000 kr.
+ told, moms, o.s.v. på et sådant bagstykke.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 26-09-02 05:30

Niels Ebbesen skrev følgende....

> [...]
> gruppe, som lige spenderer 12.000 US-dollars, eller omregnet 96.000
> kr. + told, moms, o.s.v. på et sådant bagstykke.

Jeg så godt ironien, og mit indlæg var også mere for at stikke til HVORFOR
Per havde skrevet det indlæg.

Dit argument om at det er usandsynligt at nogen her har interesse for foto
udstyr tror jeg ikke holder. Min kone arbejder her i USA i et studie hvor de
netop er interesseret i den slags. De er gået fra Hasselblads til digitale
kameraer som NIKON D1X, Canon D30 og D60, og de er altid interesseret i
"nye" ting på markedet. Derfor kigger jeg altid med interesse på sådanne
produkter så de kan blive formidlet med nyhederne.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-09-02 00:15

Jesper Christensen wrote:

> Dit argument om at det er usandsynligt at nogen her har interesse for
> foto udstyr tror jeg ikke holder. Min kone arbejder her i USA i et
> studie hvor de netop er interesseret i den slags. ......cut........

Bare rolig, alle proff. fotografer og fotoatelier vil i de kommende
uger blive bombarderet med informationer om alle nyhedderne på
Photokina 2002, det skal dem der lever af at sælge udstyr og
forbrugsvarer nok sørge for...:)

Og når man som proff. arbejder med fotografering fra morgen til aften,
så taber man ret hurtigt interessen for at snakke om kameraer og
tekniske data, det er noget man kun bruger tid på, når der er konkrete
planer om anskaffelse af nyt udstyr, og det er altså ikke hver anden uge
der bliver købt nyt grej.

Det er faktisk sådan, at proff. fotografer køber kvalitets grej, som
holder i rigtig mange år, det er ikke spor usædvanligt at se fotografer
arbejde med Hasselblad og Sinar kameraer, der er over ti år gamle.

Jeg har iøvrigt slet ikke noget imod "Per Kristensen's" indlæg, jeg
synes blot det er meget tamt med et link og en klippet tekst. Det lægger
jo kun op til, at alle kamera-fetichisterne skal savle og sige wow...

Fra : Jesper Christensen

Dato : 27-09-02 04:16

> [...]

> tekniske data, det er noget man kun bruger tid på, når der er konkrete
> planer om anskaffelse af nyt udstyr, og det er altså ikke hver anden

Der bliver købt rigeligt med nyt grej når man udelukkende skyder Digitalt og
udviklingen bliver fulgt tæt her. Bare inden for det sidste år er det blevet
til tre kamera huse, to flash, et par lenser og en masse computer udstyr.

> [...]
> holder i rigtig mange år, det er ikke spor usædvanligt at se
> fotografer arbejde med Hasselblad og Sinar kameraer, der er over ti

Min kones boos er gået fra Hasselblad til digitalt. Det er hvad folk vil
have her og inden for den branche de er i. Og han har fotograferet med
Hasselblad i 28 år.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-09-02 21:20

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nyhedsgrupper er jo netop beregnet til debat - og emnet ligger jo helt i
> tråd med gruppens fundats (som du jo ellers kender så godt) -

Hvad var emnet....?????
Mener at han smed et link og lidt copy paste fra en side.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 25-09-02 21:40

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var emnet....?????
> Mener at han smed et link og lidt copy paste fra en side.

Hej Thomas

Emnet er det der med bogstaver står i kolonen "Subject" - ihvertfald i
Outlook express. Det fremgår også ofte af brødteksten - det er her hvor du
læser disse ord.

Hvilken teknisk løsning Per har anvendt i dannelsen af sit indlæg er vel
ikke væsentligt - prøv at gætte hvad jeg har brugt som skriveredskab på
dette: klbjknv j m,m ,eYFT89 - RET SVÆRT IKK` ? (SHIT NU LÅSTE CAPS LOCK
Ikke særligt interessant - eller hva´ ?

Jeg kan af dit indlæg forstå du har haft svært ved at ramme emnet, og du er
alene af den grund undskyldt for at være synderligt OT - jeg er jo også OT
med dette indlæg - men det er jo i hjælpsomhedens tegn ;)

Mvh Kim

(Tilgiv mig mit indlæg - det sortnede for mine øjne, og før jeg vidste af
det var indlægget sendt - indsæt selv smileys på udsatte steder - værsgo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-09-02 22:13

Kim Jeppesen wrote:

> Emnet er det der med bogstaver står i kolonen "Subject" - ihvertfald
> i Outlook express. Det fremgår også ofte af brødteksten - det er her
> hvor du læser disse ord.

Ahmmm.. Thomas prøver jo bare at gøre opmærksom på, at han ikke kan
se ret meget debat i indlæg, der kun indeholder udklip fra div.
pressemeddellelser, og jeg har det faktisk på samme måde...!

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-09-02 08:21

> Ahmmm.. Thomas prøver jo bare at gøre opmærksom på, at han ikke kan
> se ret meget debat i indlæg, der kun indeholder udklip fra div.
> pressemeddellelser, og jeg har det faktisk på samme måde...!

Tak Niels....

Med venlig hilsen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-09-02 20:05

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
system
> and delivers 16 megapixels of resolution. The 645H is completely portable

Skal vi ikke snart se nogen billeder fra (ikke af!) alle de nye kameraer I
bliver ved at snakke om? - Eller kan de måske slet ikke fotografere

mvh Steffen