At styre sit fly og tank i BF 1942
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-09-02 12:26

Hvordan styrer I jeres fly i BF1942 ?

Jeg bruger selv mus, men synes nogle gange at man skal bevæge den ret meget,
når man skal styre. Kunne ikke forestille mig, at det er særlig nemt at
kæmpe mod andre fly i luften, når man bruger musen ?

Jeg har skam sat følsomheden i musen op, inde i spillets Options, men jeg
synes stadig den er lidt træg i det.

Hvad har I erfaringer med, er den bedste måde at styre flyene med ?

Ang. tanks ; Når man vælger at se sin tank udefra, kan man så ikke få et
sigtekorn frem !? Man har jo bedre overblik, udefra, men når der ikke er
noget sigtekorn, er det lidt svært at sigte....

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-09-02 13:23

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> wrote in

> Hvordan styrer I jeres fly i BF1942 ?
>
> Hvad har I erfaringer med, er den bedste måde at styre flyene med
> ?

Jeg bruger AWSD til at styre op, ned, og højre/venstre-ror og så højre
og venstre piletast til at krænge til højre/venstre med.
Det fungerer da nogenlunde. Men det er klart nemmest at styre et fly
med et joystick.

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-09-02 14:30

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og venstre piletast til at krænge til højre/venstre med.
> Det fungerer da nogenlunde. Men det er klart nemmest at styre et fly

Hej
Til Fly bruger jeg mit joystick da det er meget nemmere, og det er nemt
at se hvem der ikke bruger joystick til fly de er nemme at skyde ned ;)
Tanks bruger jeg w s a d.
Kurt

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-09-02 15:01

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Til Fly bruger jeg mit joystick da det er meget nemmere, og det er nemt
> at se hvem der ikke bruger joystick til fly de er nemme at skyde ned ;)
> Tanks bruger jeg w s a d.

Skal man egentligt være meget højt oppe i luften, før man kan springe ud med
faldskærm fra sit fly ?

Det er ikke lykkedes mig endnu at springe ud, selvom jeg trykker på "9" som
er default til faldskærm...

Hvordan gør man ?

Fra : Bjarne Krog

Dato : 25-09-02 15:06

Du skal FØRST springe ud af flyet (med din use, altså den samme som du
kom ind i flyet med), og derefter folde din skærm ud (med 9)

On Wed, 25 Sep 2002 16:01:18 +0200, "Thomas Mouritsen"
> [...]

>faldskærm fra sit fly ?
>
>Det er ikke lykkedes mig endnu at springe ud, selvom jeg trykker på "9" som

(TFdk) AcuDoc
For intereserede i MoH:aa og BF1942 er der nyhedder her:
www.tfdenmark.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-09-02 15:15

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal FØRST springe ud af flyet (med din use, altså den samme som du
> kom ind i flyet med), og derefter folde din skærm ud (med 9)

He he.....nå det er SÅDAN det gøres !

Mange tak for oplysningen

Fra : Alex Holst

Dato : 25-09-02 16:15

> He he.....nå det er SÅDAN det gøres !
>
> Mange tak for oplysningen

Proev at stige hoejt i et fly og spring ud. Vent med at trykke 9 indtil
din player begynder at *skrige* af skraek.

Det er generelt et godt trick at vente med at aktivere faldskaermen til
sidste oejeblik, da man saa ikke er "sitting duck" i luften laengere end
noedvendigt.

Fra : Peter Holm Jensen

Dato : 11-09-03 13:42

Man skal først trykke på ' ENTER ' -knappen for at forlade flyet og
derefter ' 9 '
for at åbne skærmen ..... sørg for der er land i nærheden..... )

Peter

Fra : MicJen

Dato : 11-09-03 15:57

Hej!

Køretøjer med wasd, fly med joystick...

Nej man behøver ikke være særligt højt oppe for at springe ud med faldskærm.
Men hvis man hopper ud højt oppe fra, og venter til sidste øjeblik med at
folde faldskræmen ud bliver der råbt! Det lyder ret sjovt.

Der skal bruges den knap du bruger til at komme ind i flyet til at komme ud
med igen, derefter trykkes på knappen for faldskærm, inden jorden eller
vandet rammes

God fornøjelse!

Mvh
Michael

Fra : MuLLE

Dato : 11-09-03 20:10

Hej NG.

Jeg har prøvet dette spil.
Der til har jeg et spørgsmål.
Det hakker helt vildt, kan næsten ikke spille det.
Det er ikke fordi min maskine er lille, spec. følger.
Hvad kan det være, er det bare spillet der kræver, eller er der noget galt.

Min PC'er:

P4 2,4
ram 768mb pc2700
120 Gb hd spillet installert på denne, os'et ligger på et andet.

Kan i hjælpe, da jeg gerne vil prøve det.

MvH MuLLe

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-09-03 21:12

> [...]
> Det er ikke fordi min maskine er lille, spec. følger.
> Hvad kan det være, er det bare spillet der kræver, eller er der noget

Prøv at slå hardware acceleration under lyd til. Det er under faneblad 2.

Fra : MuLLE

Dato : 11-09-03 21:23

"Jacob Herold Nielsen" Skrev:
> Prøv at slå hardware acceleration under lyd til. Det er under faneblad 2.

Okay det vil jeg prøve.
Håber jeg må spørger igen, hvis det ikke hjælper.

Mange tak
MvH MuLLe

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-09-03 21:38

> Okay det vil jeg prøve.
> Håber jeg må spørger igen, hvis det ikke hjælper.

Det skulle virke. :) Gør det ikke skal du prøve at skrue ned for det i
Direct X.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-09-03 22:29

> [...]
>
> P4 2,4
> ram 768mb pc2700
> 120 Gb hd spillet installert på denne, os'et ligger på et andet.

Det vigtigste er grafikkortet! - Men har du prøvet at sætte opløsning eller
detaljegraden ned?

Jeg selv har kun en duron 1200 MHz og det er da spilbart på min - Til
gengæld har jeg så et Radeon 9500 Pro :)

Brian

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 25-09-02 22:23

> Ang. tanks ; Når man vælger at se sin tank udefra, kan man så ikke få et
> sigtekorn frem !? Man har jo bedre overblik, udefra, men når der ikke er
> noget sigtekorn, er det lidt svært at sigte....

Det tvivler jeg på man kan. Det er jo ikke meningen at man skal kunne have
det store overblik i sådan en tank...

Andreas Jeppesen

Fra : Bjarne Krog

Dato : 25-09-02 22:43

On Wed, 25 Sep 2002 23:23:11 +0200, "Andreas Jeppesen"
<bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote:

>Det tvivler jeg på man kan. Det er jo ikke meningen at man skal kunne have
>det store overblik i sådan en tank...

Nej så ville det næsten blive FOR nemt

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Herold

Dato : 26-09-02 07:58

> Nej så ville det næsten blive FOR nemt

På den anden side vil sådan et third person sigtekorn i en tank ikke kunne
bruges til så forfærdeligt meget, sådan som fysikken er i Battlefield. :)