kan man køre et TCP/IP netværk over USB
Fra : Thomas K.

Dato : 25-09-02 10:30

Hejsa

Jeg har gennemlæst mange spørgsmål om netværk via et USB link kablel, men
jeg har ikke kunne finde et svar på dette spørgsmål.

Det jeg ønsker er en mulighed for at kunne koble en bærbar via USB til en
stationær og derved få den bærbare til at optræde som et drev på den
stationære ?

mvh
Thomas K.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-02 10:35

"Thomas K." <sfgdsf@dsfgdsg.dk> writes:

> Det jeg ønsker er en mulighed for at kunne koble en bærbar via USB til en
> stationær og derved få den bærbare til at optræde som et drev på den
> stationære ?

Du skal bruge noget software på begge maskiner som simulerer et
netkort på USB-porten. Disse skal naturligvis være enige om hvordan
de skal snakke sammen, således at der er hul igennem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas K.

Dato : 25-09-02 10:42

> Du skal bruge noget software på begge maskiner som simulerer et
> netkort på USB-porten. Disse skal naturligvis være enige om hvordan
> de skal snakke sammen, således at der er hul igennem.

Har du evt et navn på sådan noget software ?

Ville det også muligøre andre netkortsfunktionaliteter såsom internet adgang
via USB (hvis altså den stationære kører et eller andet sharing/router
program) ?

mvh
Thomas K.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-02 10:55

"Thomas K." <sfgdsf@dsfgdsg.dk> writes:

> Har du evt et navn på sådan noget software ?

Nej. Jeg mener der fulgte noget med til det Ericsson USB-modem TDC
leverede med min ADSL.

> Ville det også muligøre andre netkortsfunktionaliteter såsom internet adgang
> via USB (hvis altså den stationære kører et eller andet sharing/router
> program) ?

Når først TCP/IP er i luften, skulle det være muligt, ja.

Jeg tror du vil spare dig en masse bøvl ved at købe et billigt netkort
mere, istedet for at róde med USB.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas K.

Dato : 25-09-02 11:35

> Jeg tror du vil spare dig en masse bøvl ved at købe et billigt netkort
> mere, istedet for at róde med USB.

Enig- men problemet er at det er en stationær på mit arbejde som jeg ikke
lige kan (må installere et x-tra ethernetkort i.

mvh
Thomas K.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-02 20:01

"Thomas K." <sfgdsf@dsfgdsg.dk> writes:

> Enig- men problemet er at det er en stationær på mit arbejde som jeg ikke
> lige kan (må installere et x-tra ethernetkort i.

Køb et null-modem kabel til enten parallel eller seriel port, og lav
"Direkte kabeltilslutning" til maskinen. Det går langsomt, men det går.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 25-09-02 20:28

"Thomas K." <sfgdsf@dsfgdsg.dk> wrote in message

> Enig- men problemet er at det er en stationær på mit arbejde som jeg ikke
> lige kan (må installere et x-tra ethernetkort i.

Jeg tror nu Thomas mente at du skulle købe et netkort til den bærbare.

Hvis du har netkort i den bærbare, må du så slutte den til netværket? Hvis
nej, så glem dit forsøg på at omgå reglerne ved at lave noget USB-opkobling.

Kaj

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-09-02 12:27

"Thomas K." <sfgdsf@dsfgdsg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det jeg ønsker er en mulighed for at kunne koble en bærbar via USB til en
> stationær og derved få den bærbare til at optræde som et drev på den

Prøv at kigge på: www.sandberg.it
produkt nummer: 133-10 (Kr. 499,-)
Jeg tror det vil kunne klare opgaven, om du så kan lide sandberg produkter
er op til dig

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Claus Madsen

Dato : 25-09-02 12:36

Thomas Nørgaard wrote:

> [...]
> er op til dig
>
> Thomas
> This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Det kan gøres billigere hos T.Hansen...(USB Data Link kabel)

http://www.thansen.dk/product.asp?c=91412198&n=496911252&pn=552659025#login

til kr. 198,- incl. moms (og software, som spørgsmålstiller måske heller
ikke har lov til at installere )

/CM

Fra : Thomas K.

Dato : 25-09-02 13:05

Muligvis men spørgsmålet drejer sig om hvorledes det medfølgende software
virker- altså om det enten kan simulere ethernetkort over USB- eller om det
kan simulere et extra drev.

> [...]
>
> til kr. 198,- incl. moms (og software, som spørgsmålstiller måske heller

Ligesom ovenstående er det nok softwaren der er afgørende og der mangler jeg
stadig svar på om nogen ved hvordan den virker ?

Og nej jeg må selvf ikke installere noget software, meeen hvad sysadm ikke
ved har han ikke ondt af

mvh
Thomas K.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-09-02 03:22

"Claus Madsen" <clamad@_NOSPAM_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> til kr. 198,- incl. moms (og software, som spørgsmålstiller måske heller

Ja, men nu blev der jo spurgt om et netværk, og ikke blot et kabel til at
overføre filer med

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-09-02 20:07

In article <3d918279$0$10977$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thomas K. wrote:
> [...]
>
> Det jeg ønsker er en mulighed for at kunne koble en bærbar via USB til en
> stationær og derved få den bærbare til at optræde som et drev på den

USB / USB2 er ikke beregnet til serøst brug. Du skal have fat
i Firewire. Fuld TCP/IP understøttelse direkte i XP der også
ser det som et TCP/IP netværkskort.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 22:13

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

>Fuld TCP/IP understøttelse direkte i XP der også
> ser det som et TCP/IP netværkskort.

Er det ikke fordi du har et Audigy Lydkort?? Der er nemlig Netværkschip, til
kommunikation over Firewire...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-09-02 22:51

In article <3d9226dc$0$32549$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Er det ikke fordi du har et Audigy Lydkort?? Der er nemlig Netværkschip, til
> kommunikation over Firewire...

Nej der er ikke. Du kan finde firewire TCP/IP stacks på nettet i
Open Source, det er vel en af dem MS har lånt. Mit ADS Pyro
firewire kort er også supporteret, og det er et billigt
referencedesign kort der er nogle år gammelt.