Table med CSS
Fra : Niels Skovmand

Dato : 25-09-02 09:31

Hej..

Kan man ikke lave noget lignende en table med CSS. Altså noget, der gør at
siden altid er f.eks. 640 pixels bred, ligesom en <table width="640"
align="center">, man kan jo godt lave det med "float: xxx", men der er jo
ikke noget der hedder float: center..

Det ville bare være fedt at slippe for tables!

/ Niels.

Fra : Hintzmann

Dato : 25-09-02 09:53

"Niels Skovmand" <woodman@wman.dk> wrote in message
> [...]
> siden altid er f.eks. 640 pixels bred, ligesom en <table width="640"
> align="center">, man kan jo godt lave det med "float: xxx", men der er jo

For at centrere et (div) element horisontal efter standarderne skal du sætte
margin-left og margin-right til auto.

MSIE forstår dog ikke standarderne. Den kender kun til text-align:center;
Dette skal du sætte på forældre elementet til det du vil centrere.

Hvis du kombinere begge metoder, får du følgende:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/centrering/hor_css.html

Jeg har nogle flere eksempler til dig her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/centrering/readme.html

Hintzmann