tre pc lokalt net skulle gerne på internet
Fra : Ivan

Dato : 25-09-02 09:20

Dav i gruppen

Jeg har 3 pc i lokalnetværk, via en switch som kører ok. jeg skulle gerne
have alle 3 på nettet. Det kan gøres på 2 måder som jeg læser her i ng. 1
med et ekstra net kort i en maskine, 2 med en router. Hvad er bedst og
billigst. Hvis der bruges 1 skal en maskine stå tændt hele tiden, koster
penge. Hvis 2 skal indkøbes en router, hvad skal det være for en og hvad
koster en sådan. Normalt når jeg skal finde hardware bruger jeg edb-priser
for at få en ca. pris, men kan ikke finde en router der. Oplysninger ønskes.
Er det svært med en router, opsætning og andet?
Alle maskiner win 98se, køre ipx/spx og den maskine der på nettet tcp/ip og
kabelmodem fra galnet, Glentevejens Antenne Laug.

Hi
Ivan

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-09-02 09:28

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle maskiner win 98se, køre ipx/spx og den maskine der på nettet tcp/ip og
> kabelmodem fra galnet, Glentevejens Antenne Laug.

imho kommer det meget an på hvordan du normalt bruger maskinerne - hvis der er
en maskine, der næsten altid er tændt som fx. print- eller filserver, kan du
lige så godt lade den være router også. Hvis ikke er en dedikeret router en fin
ide (og strømbesparende) og kan fås for ca. kr. 1000,-. Hvis du vælger en gængs
router (D-link / Speedstream) er der masser af guider med hjælp til opsætning.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-09-02 12:34

> [...]
og
> kabelmodem fra galnet, Glentevejens Antenne Laug.

En router mener jeg er at foretrække. De er billigere i drift, mere stabile
(ingen mulighed for blå skræm ...) og nemme at sætte op. Jeg bruger selv
router til mit netværk.
Fordelen med en PC som "Router" er at man kan bedre filtrere trafikken hvis
der f.eks. er børn der bruger nettet.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Robert Jensen

Dato : 25-09-02 15:14

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote in message
> [...]
og
> kabelmodem fra galnet, Glentevejens Antenne Laug.

For mit vedkommende så er en router ikke en mulighed.
der er ikke andet end problemer med dem hvis man skál lave voice over
messenger og lign.

min løsning er at alle 3 maskiner får en opkaldsforbindelse som der er delt
således at de andre kan connecte til internettet igennem dem.
sæt så alle computerne til at connecte til internettet via lan.

den først tændte maskine der skal på nettet skal man så bruge
opkaldsforbindelsen til at få forbindelse. De andre vil så efterfølgende
ganske automatisk connecte gennem den første.
desuden kan hver maskine være på nettet alene uden at en af dena ndre
behøver at være tændt.

så parer man også penge til nyt netkort eller router

dette virker perfekt hjemme hos mig.

mvh

Robert

Fra : Ivan

Dato : 25-09-02 16:46

snip
> min løsning er at alle 3 maskiner får en >opkaldsforbindelse som der er
delt

hvordan lave lige netop det??

> [...]
> behøver at være tændt.
>
> så parer man også penge til nyt netkort eller router

Det lyder som det er noget at det rigtige, jeg forstår bare ikke lige
hvordan?

hi
Ivan

Fra : Robert Jensen

Dato : 25-09-02 16:52

> snip
> delt
>
> hvordan lave lige netop det??

opkaldsforbindelsen i mit tilfælde er et must da jeg bruger tdc netexpress.

måden at dele den på er ved at højreklikke på opkaldsforbindelsen og vælge
avanceret.
derefter er det bare at sætte flueben i "allow other network users to
connect through this computers internet connection"

hvis du har en automatisk forbindelse, altså uden at behøve at kalde op, så
tror jeg at samme funktion findes under din lan connection.

spørg endeligt igen hvis du stadigvæk ikke lige akn få det til at virke.

mvh

Robert

Fra : Devast8or

Dato : 25-09-02 15:27

Routere på EDBpriser.dk:

Forside -> Netværk -> Net-Router

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-09-02 21:24

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Dav i gruppen
>
> Jeg har 3 pc i lokalnetværk, via en switch som kører ok. jeg skulle gerne
> have alle 3 på nettet.

Hej Ivan

Gå om til ProConsult på Rugårdsvej i Odense og køb følgende:

Netgear RP614 Bredbåndsrouter med 4 port Switch. Pris 695 Kr incl. moms.
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngrp614.html

Så er du på med alle maskiner i løbet af et splitsekund.

Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 26-09-02 00:06

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> wrote:

> Netgear RP614 Bredbåndsrouter med 4 port Switch. Pris 695 Kr incl. moms.
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngrp614.html

595.-

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 25-09-02 23:02

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote:

> Er det svært med en router, opsætning og andet?

Nej, det er ganske let, enhver ordenlig EDB shop har en opstilling, hvor du
kan se hvordan det fungerer, og hvor let det faktisk er.

> Alle maskiner win 98se, køre ipx/spx og den maskine der på nettet tcp/ip
og
> kabelmodem fra galnet, Glentevejens Antenne Laug.

Hvis du vil handle lokalt: http://www.proconsult.dk/go/netngrp614

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

Fra : Ivan

Dato : 26-09-02 18:16

I det jeg takker for alle gode ider og henvisninger(især til router på
edbpriser) skal jeg blot meddelle at jeg har købt en router, netgear rp614.
Mine net kort kan åbenbart ikke lave det lille nummer med at conntete,
derfor blev det til en router.
Tak for hjælpen.
Nu er der bare et nyt probs med routeren, kommer som en ny tråd.

Hi
Ivan