Trådløst netværk (igen-igen)
Fra : Baronen

Dato : 25-09-02 09:10

Hej Alle,
Jeg har købt et trådløst netværk fra (SHG) Netgear type MR314 Router og
MA301 Adapter / 401 PMCIA kort. Problemet er at min PC står på første
sal og Routeren i kælderen (etage adskillelse i træ). Efter et forgæves
forsøg på at få kontakt, installerede jeg PMCIA kortet i min bærbare og
gi ned til Routeren - Fuld kontakt. Jeg gik ud og lukkede kælder døren -
50% kontakt. Gik i stue etagen (lige over Routeren) - næsten ingen
kontakt.
Jeg forstår nu hvorfor jeg ikke kunne få kontakt på første sal. (Billig
skrammel)

Er der nogen der har samme problem eller ved hvordan det løses. Hvis
ikke - Er der nogen der kan forslå et andet fabrikat som fungere.

Ærbødigt

Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 22:06

"Baronen" <Baronen.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Alle,

Hej

> Jeg har købt et trådløst netværk fra (SHG) Netgear type MR314 Router og
> MA301 Adapter / 401 PMCIA kort. Problemet er at min PC står på første
> sal og Routeren i kælderen (etage adskillelse i træ).

Hvorfor ikke stille Accesspointet i stuen?

> [...]
>
> Er der nogen der har samme problem eller ved hvordan det løses. Hvis
> ikke - Er der nogen der kan forslå et andet fabrikat som fungere.

Prøv at vend antenne vandret, og plaser et stykke jern/metal blade 10cm
under access pointet...