MS Windows
briani 27239
Screenbeans
Fra : Heidi

Dato : 25-09-02 08:20

Er ikke helt sikker på om dette er gruppen, men vover pelsen...

Man kan på nettet flere steder finde de såkaldte Screenbeans (billeder
af små sorte mænd med lange næser, som findes i alle mulige
situationer, og som man kan bruge som clipart) - men de steder jeg
har kunnet finde dem gratis, er opløsningen rimelig dårlig, så når
man forstørrer dem, bliver de meget takkede og udflydende at se på.

Er der nogen der kender til steder man kan finde dem i en god
opløsning - eller evt. fortælle om dem man betaler for, er bedre?
(man kan købe dem her http://www.bitbetter.com/)

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : 5750 giller

Dato : 25-09-02 10:03

hvad med http://home.swipnet.se/~w-55643/screenbeans.html
fundet på google
giller

Fra : Heidi

Dato : 25-09-02 17:14

5750 giller wrote:
> hvad med http://home.swipnet.se/~w-55643/screenbeans.html
> fundet på google

Den havde jeg fundet selv, og de hører da til de bedre eksempler,
men er stadig lidt takkede i kanterne - og så er der i øvrigt ikke ret
mange.
På mit arbejde er der nogen der har fundet nogle rigtig gode nogen,
for lang tid siden, men ingen kan huske hvor...
Men jeg er stadig nysgerrig efter, om de købte er bedre i kvaliteten,
så hvis nogen har prøvet.... ?

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 17:31

Heidi skrev:

> Den havde jeg fundet selv, og de hører da til de bedre eksempler,
> men er stadig lidt takkede i kanterne

Det er fordi de ligger i bitmapgrafik. Det ideelle ville være at få
fat i nogle screenbeans som er gemt i vektorgrafik i stedet. Så vil
du kunne køre dem op og ned i den størrelse som du skal bruge dem i,
uden at de bliver takkede og grimme i kanten.

Hvis du læser på den side som du tidligere selv sendte, så står der
bla. følgende:

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 25-09-02 17:43

Madsen wrote:

> [...]
> vektorgrafik i stedet. Så vil du kunne køre dem op og ned
> i den størrelse som du skal bruge dem i, uden at de

Og det er dem der hedder .wmf, jfr. nedenstående?

> Hvis du læser på den side som du tidligere selv sendte,
> så står der bla. følgende:

Så undrer jeg mig lidt over hvilket program der skal til for at man
kan åbne dem - jeg prøvede nemlig på mit arbejde, hvor der er
Windows 2000 installeret, men der kunne den (såvidt jeg husker)
ikke genkende formatet.
Her på XP går det uden problemer, i hvert fald i billed- og faxfremviser.

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 17:57

Heidi skrev:

[Vektorgrafik]

> Og det er dem der hedder .wmf, jfr. nedenstående?

Ja.

> [...]
> ikke genkende formatet.
> Her på XP går det uden problemer, i hvert fald i billed- og

Du skal have fat i et program som i det hele taget kan arbejde med
*.wmf-formatet. Billed- og faxfremviseren kan ikke andet end at vise
dig billedet. Hvis du skal gøre screenbean'en større eller mindre,
give den en anden farve osv. så skal du have fat i et billedbehand-
lings- eller tegneprogram som kan arbejde med *.wmf-formatet. Der
er ikke et sådant program indbygget i Windows så vidt jeg ved, men
programmer som Coreldraw og Illustrator kan. Det er dog ret dyre
programmer og der findes garanteret billigere alternativer.

Prøv evt. at høre folkene i <news:dk.edb.grafik>, hvis du ikke får
et brugbart svar her. Der skal nok sidde en eller flere i grafik-
gruppen som kender et program som kan arbejde med *.wmf og som ikke
samtidig koster en bondegård i anskaffelsespris.

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 26-09-02 19:45

Madsen wrote:
> [...]
> eller flere i grafik- gruppen som kender et program som
> kan arbejde med *.wmf og som ikke samtidig koster en

Nu har problemet lidt løst sig selv - jeg har hentet de wmf beans
jeg kunne finde der var gratis, og har hentet en del på microsofts
clipart side - ved godt nok ikke om de er i wmf-format, men de ser
rimeligt gode ud i word, så dem kan jeg fint bruge.

Tak for svarene.