Valg af mobil
Fra : Dennis Hansen

Dato : 24-09-02 23:28

Hej NG

Jeg er kommet i den ulykkelige situation at min telefon er blevet erklæret
fugtskadet - totalt kaput!

Der har nu aldrig været andet end problemer med den telefon - Siemens S40,
køb den ALDRIG! Dette var ikke for at skabe dabat om den telefon!

Nå nu skal jeg selvfølgeligt købe en ny men jeg er blevet lidt mere nærig
(fattig). Nu lyder budgettet på ca kr 1000.
Jeg har nogle kriterier for hvad telefonen skal kunne men ikke mindst hvad
den hellere end gerne må undvære.

Her er en ønskeliste:
* Ingen klap på telefonen
* Stabil (Skal helst virke mere end en måned)
* Funktionel (Farvel Motorola) Bla mht banke-på/parkering
* God lydkvalitet/godt signal
* Forholdsvist pænt design - ingen udv. antenne
* Nemt at skrive SMS - ordbog inkl.
* Nej, jeg kan ikke vente XXX antal dage på at en ny model kommer på
markedet...

Her er nogle af de ting som jeg er fuldstændigt ligeglad med og hellere end
gerne vil undvære (jo mere de propper i dem jo mere sårbare bliver de).
(Hmm der stod en hel liste til at kopiere under Nokia 3510!):

Flerstemmige ringetoner, spændende nye spil, modtagelse af MMS-beskeder
(Multimedia Messaging Service), WAP, GPRS, JAVA, sjove og funktionelle
covers...

Nokia 3310 som man kan købe til en plov er jeg ikke interesseret i da det er
komplet umuligt at styre samtaler på hold mm vha den ene "Navi-key"! (Ikke
til debat)
Nokia 3410 har jeg hørt har så elendige knapper at den er problematisk at
bruge??
Siemens M50 virker som et godt bud men den har efter sigende også problemer
med knapperne?? (De ser desuden ud til at sidde tæt sammen??)
Sony Ericsson T200 virker også som et godt bud men den har ikke så mange
knapper (problem med banke-på/parkering) og har Ericsson ikke problemer med
langsomme menuer??

Jeg håber på jeres hjælp - på forhånd tak!

Mvh
Dennis Hansen

Fra : Brizz

Dato : 25-09-02 11:52

KLIP en hel masse

> Jeg håber på jeres hjælp - på forhånd tak!
>
> Mvh
> Dennis Hansen

Hvad med nokia 6210i? eller 6310i?
Har selv 6210i og den er sq stabil til mit behov. Bruger heller aldrig wap
og noget i den stil. SMS er den god til da der er ordbog. og ja ..så er det
en nokia. Ingen klap. Ingen antenne(udvendig)
Så den ville jeg kunne anbefale dig

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis Hansen

Dato : 25-09-02 13:13

> [...]
det
> en nokia. Ingen klap. Ingen antenne(udvendig)

Hej Brian - tak for svaret!
Jeg har tidligere haft en 6210 som jeg faktisk også var glad for. Jeg blev
dog idiot af at tasterne klikkede så højt så jeg ved ikke hvad (bare kald
mig sippet!).
Afløseren 6310 koster dog kr 2000 og storebror 6310i kr 2800, (med
SONOFON-abb. som jeg agter at beholde) så de ligger ret meget udenfor mit
budget desværre. Jeg vil ikke købe en brugt.

Mvh
Dennis

Fra : Brizz

Dato : 25-09-02 14:02

> [...]
> dog idiot af at tasterne klikkede så højt så jeg ved ikke hvad (bare kald

Det vælger jeg så at gøre" DU ER SIPPET "

> Afløseren 6310 koster dog kr 2000 og storebror 6310i kr 2800, (med
> SONOFON-abb. som jeg agter at beholde) så de ligger ret meget udenfor mit
> budget desværre. Jeg vil ikke købe en brugt.

Det er jo fair nok. Alle har sine grænser. også med penge

Brian
--
www.gronaerten.dk