MS Windows
briani 27239
Ny 80 gb harddisk - vil ikke!!
Fra : Helge Børven

Dato : 24-09-02 22:39

Jeg har købt en ny 80 gb harddisk til mit motherboard fra 1999 med via 5
motherboard.
Under opstarten af computerne vil biosen ikke engang registrer harddisken,
men står helt stille ved "Primary disk"

Hvad gør jeg??

Helge

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 23:13

Helge Børven wrote:
> Jeg har købt en ny 80 gb harddisk til mit motherboard fra 1999 med
> via 5 motherboard.
> Under opstarten af computerne vil biosen ikke engang registrer
> harddisken, men står helt stille ved "Primary disk"

Det er sikkert fordi dit bundkort kun understøtter diske op til 32GB

Hvad hedder din harddisk, der er nemlig forskel på hvordan det skal
løses.

Går ind på fabrikantens webside, der plejer at være programmer til det.
--
Mvh Edmund

Fra : Helge Børven

Dato : 25-09-02 00:01

Det er en edb-harddisk jeg har!!

Tak for hjælpen så langt.

Helge

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 00:30

"Helge Børven" <dsl60818@vip.cybercity.dk> skrev

| Det er en edb-harddisk jeg har!!

Ikke for at være flabet, men en harddisk er vel nu engang "EDB udstyr".
Fabrikat? Model?

/Digit

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-09-02 00:36

"Digit" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:amqsme$7ng$1@tux.netsite.dk...

> "Helge Børven" <dsl60818@vip.cybercity.dk> skrev

> Ikke for at være flabet, men en harddisk er vel nu engang "EDB udstyr".
> Fabrikat? Model?
>
> /Digit

LOL

Fra : Helge Børven

Dato : 25-09-02 01:25

Undskylde - jeg har en IBM-80 mb. Og jeg har fundet disk manager v. 9.57 -
som jeg har installert. Nu fungerer harddisken som slave - men en 3.
harddisk jeg har kan ikke ses - hvad er dette for noget rod?

Helge

Fra : Helge Børven

Dato : 25-09-02 01:26

Undskyld igen den er på 80GB ikke mb!!

Fra : Edmund

Dato : 25-09-02 08:22

Helge Børven wrote:
> Undskylde - jeg har en IBM-80 mb. Og jeg har fundet disk manager v.
> 9.57 - som jeg har installert. Nu fungerer harddisken som slave - men
> en 3. harddisk jeg har kan ikke ses - hvad er dette for noget rod?

Hvad hedder den 3. harddisk og hvor stor
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 25-09-02 00:40

Helge Børven wrote:
> Det er en edb-harddisk jeg har!!

Det mærke kender jeg ikke.
Men derimod kender jeg IBM og Maxtor.

Kan man får harddiske der ikke har noget med edb at gøre
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 00:36

Helge Børven skrev:

> Det er en edb-harddisk jeg har!!

Jeg tror Edmund tænker på producenten af disken. IBM, Maxtor,
Seagate osv.

Desuden er det nok en god idé at høre i den gruppe som omhandler
harddiske. Den hedder <news:dk.edb.hardware.drev> De kan fortælle
dig noget om jumperindstillinger på disken, som for det første
skal være på plads før BIOS vil finde den.

Madsen.

Fra : Helge Børven

Dato : 25-09-02 01:58

Du satte mig på sporet til Ibm´ s hjemmeside - nu er problemet løst takket
være din hjælp!!

Fra : Helge Børven

Dato : 25-09-02 01:44

TAK- problemet er løst