Voice chat over LAN
Fra : Michael Christiansen

Dato : 24-09-02 23:02

Hejsa,

Er der nogen der kender en stump software, helst freeware til det??
ICQ og Yahoo messenger kan jo over internet, men dette her skal være til
LAN.

Vi er nogle gutter der spiller sammen, men sidder ikke i samme lejlighed.
De fleste nye spil understøtter det vist nok, men det kræver jo at man har
startet det samme spil.

mvh Michael

Fra : Peter

Dato : 24-09-02 23:16

> Er der nogen der kender en stump software, helst freeware til det??
> ICQ og Yahoo messenger kan jo over internet, men dette her skal være til
> LAN.

Hej Michael
jeg sidder her og bruger Gphone, og det virker fint både over Lan og via
internet, endda også over en Cisco677 router med ADSL
Hvis der er andre her der har problemer med voyce over lan via deres router
skal i så bare huske at åbne port 6701 UDP

mvh
Peter M

Fra : Michael Christiansen

Dato : 24-09-02 23:25

Hej Peter

Tak for dit svar, er igang med at downloade.

Det ser ud til at man "kun" kan snakke med en person af gangen.
Er det rigtigt?

Jeg ville gerne have et hvor alle kunne snakke på samme tid.
Kender du sådan et?

mvh Michael

Peter <lpm@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amqo74$16j1$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 25-09-02 03:13

> Jeg ville gerne have et hvor alle kunne snakke på samme tid.
> Kender du sådan et?

Roger Wilco, Battlecom..

--
Andreas Jeppesen

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 25-09-02 05:37

"Michael Christiansen" <Ikkegyldig@crap.dk> wrote in message
> [...]
> Er det rigtigt?
>
> Jeg ville gerne have et hvor alle kunne snakke på samme tid.

Pal talk skulle kunne gøre det, men jeg har aldrig fået det til at virke

Fra : Michael Christiansen

Dato : 25-09-02 07:52

PalTalk - er det ikke kun til internet??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-09-02 08:03

"Michael Christiansen" <Ikkegyldig@crap.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> lejlighed. De fleste nye spil understøtter det vist nok, men det
> kræver jo at man har startet det samme spil.

Roger Wilco. Selvstændigt program, der kun kan konflikte alt efter hvordan
dit lydkort er sat op (DirectSound kontra wave mapping). Men så kan du med
et tastetryk eller 3, aktivere din mic og smide en besked afsted.

Det kræver dog at én maskine agerer server som de andre tilkobler sig og
kender adressen på.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Bruhn

Dato : 25-09-02 12:39

gamevoice share
www.gamevoice.com

Kan internet og lan

Fra : Michael Christiansen

Dato : 25-09-02 13:49

Tak til jer alle sammen, jeg har hentet en flok af dem, og nu skal jeg hjem
og prøve.