MS Windows
briani 27239
Org WinXp på Crop. XP pro
Fra : Devil

Dato : 24-09-02 21:56

Hej derude.

Der hvor jeg arbejder skulle jeg samle et par nye maskiner, ville derfor
også lige prøve winXP, så jeg lånte den fra en jeg kender. Men nu er vi
blivet så glad for den, så jeg har lige købt et par org. WinXP Home.

Mit spørgsmål:
Kan jeg installere XP home, uden at skulle formater, da det er lidt træls at
skulle installer alt det andet igen.

Devil

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 22:08

Devil wrote:
> [...]
> Kan jeg installere XP home, uden at skulle formater, da det er lidt
> træls at skulle installer alt det andet igen.

Hvad er alt det andet for noget.
Hvis det er Win98 du tænker på, så kan man godt opgradere, men de fleste
anbefaler at installere XP på en partition for sig selv, eller på nr.2
harddisk.

Hvis du installerer XP inde fra Win98 skal du ind i avancerede
indstillinger under install og sætte et kryd, at du selv vil vælge
partition under install
--
Mvh Edmund

Fra : Devil

Dato : 25-09-02 15:11

Hej igen.

Damm! det ser ud at jeg må den lange vej igen, og installere det hele
igen(novell, office og så vider)

Men takker for svarene.

Devil.

Fra : FeZ

Dato : 24-09-02 22:13

"Devil" <Mikboy63@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål:
> Kan jeg installere XP home, uden at skulle formater, da det er lidt træls
at
> skulle installer alt det andet igen.

Nej, XP Pro kan ikke "nedgraderes" til XP Home.
--
FeZ

Fra : Pico

Dato : 25-09-02 16:50

Devil wrote:
> [...]
> derfor også lige prøve winXP, så jeg lånte den fra en jeg kender. Men
> nu er vi blivet så glad for den, så jeg har lige købt et par org.

Da den først du installerede åbenbart ikke var en org. XP Pro men den
der er rimelig kendt i "alt.dk.warez" tror jeg du har støre mulighed for at
finde nogen der ved noget om det i den gruppe.
Hvis det er tilnærmelsvis samme type maskiner med samme hardware
er der også den mulighed at installere på en og så tage et image som du
lægger ind på de andre. Efterfølgende må du så lige tilrette evt. små
forskelle og så registrere dem hver for sig i henhold til licensaftalen.
Pico