MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Spørgsmål om filassociation, tror jeg nok ~
Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 24-09-02 21:19

Hej
Jeg bruger HPes billed fremviser program ACDSee. jer har længe brugt
programmet, og det har fungeret uden problemer, men pludselig en dag, så
forsvandt alle de små oversigts billeder, også kaldet , thumbnails, og blev
erstattet af en ikon fra et andet billedviser prog, klikker jeg på en ikon,
så kommer billedet godtnok som det plejer, det er dog ikke sådan at
programmet som tilhøre ikonen starter op, hvad gør jeg for at få de små
oversigt billeder frem igen.
Jeg bruger win98. Jeg har selve HP programmet instaleret i C.
og billederne ligger i drev D.

MVH Jørn

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 22:10

Jørn Peter Sørensen skrev:

> [...]
> godtnok som det plejer, det er dog ikke sådan at programmet som
> tilhøre ikonen starter op, hvad gør jeg for at få de små oversigt

Hmm, ACDSee viser thumbnails på billeder her, uanset hvilket program
filtypen er associeret med.
Nu nævner du ikke hvilken version af ACDSee du sidder med, men i min
version (4.01) har jeg en menu som hedder Tools > File Associations,
og her kan jeg bestemme hvilke filtyper som skal åbnes med ACDSee.
Det kan også bestemmes i selve Windows, men ovenstående er næsten
det nemmeste.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-02 22:25

Oppe på værktøjslinien i højre side over det sted, hvor du ser thumbnails er
der en knap, som hedder mode Der kan man sætte den til at vise
thumbnails, store og små ikoner osv.
Mon det er der du har fået pillet?

Kurt

Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 25-09-02 20:15

Hej Kurt
Problemet er ikke løst, knappen som skulle give thumpnails var aktiv,trykker
jeg på små ikoner, så kommer der små ikon, trykker jeg store, så kommer der
store og trykker jeg thumpnail, så forbliver det store ikoner, bare med en
anden baggrund og oplysningen på billedets opløsning, men ingen små
billeder.?
Så hvad gør jeg nu ??
Jeg har forresten også prøvet at afinstalere og instalere igen, men det gav
ingen ændring.
Jeg bruger ver 3,1

MVH Jørn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-09-02 21:50

"Jørn Peter Sørensen" <joernsoerensen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder.?
> Så hvad gør jeg nu ??
> Jeg har forresten også prøvet at afinstalere og instalere igen, men det

Jeg er løbet tør for ideer, men sender dig lige en anden mulig løsning.

Kurt