MS Windows
briani 27239
Windows Media Player
Fra : Claus Vitting

Dato : 24-09-02 19:14

Hej i NG,

Jeg vil bare lige spørge, om er er nogle der kan fortælle mig, hvordan man
"åbner" filer fra flere forskellige mapper, således at de indgår i én samlet
afspilningsliste ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Claus

Fra : Simon Kamber

Dato : 24-09-02 20:28

On Tue, 24 Sep 2002 20:14:18 +0200, "Claus Vitting"
<claus@vittingfamily.dk> wrote:

> [...]
>"åbner" filer fra flere forskellige mapper, således at de indgår i én samlet
Lav en afspilningsliste og så åbner du bare filerne, markerer dem og
trykker føj til afspilningsliste.

Fra : Claus Vitting

Dato : 24-09-02 20:48

> Lav en afspilningsliste og så åbner du bare filerne, markerer dem og
> trykker føj til afspilningsliste.

Jo tak, men problemet er nok, at jeg ikke ved hvordan.

At udføre "åbn" er naturligvis ikke noget problem, men her kan jeg jo kun
åbne filer fra én mappe ...

Du skriver at "lave" listen - hvordan gøres det ? Når den er lavet, hvordan
indsætter man så filerne i listen ?

På forhånd tak for hjælpen - jeg skal have stor fest på lørdag, hvor
musikken gerne skulle afvikles fra PC-en....

Mvh.

Claus

Fra : Louby

Dato : 24-09-02 21:09

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På forhånd tak for hjælpen - jeg skal have stor fest på lørdag, hvor
> musikken gerne skulle afvikles fra PC-en....

Find det nummer du vil have med i stifinder. Højreklik på det og vælge "Føj
til afspilningsliste" så åbner Windows Medie Player og åbner et nyt vindue
med valgmulighed for at lave en Ny liste som du kan kalde for "Fest". Hvert
nummer som du finder i din stifinder højreklikker du og føjer til listen
"Fest"
Når du så skal afspille skal du i WMP sørge for, at under VIS - FUNKTIONER I
AFSPILNING, at der er flueben ud for "Vis afspilningslisste.
I højre øverste hjørne af WMP kan du nu vælge Afspilningslisten "Fest" i
rullegardinet og den musik du hat tilføjet vil blive afspillet i den
rækkeølge du har lagt den ind.

Håber Festen bliver god

Mvh Louby

Fra : Claus Vitting

Dato : 24-09-02 21:21

> [...]
> I højre øverste hjørne af WMP kan du nu vælge Afspilningslisten "Fest" i
> rullegardinet og den musik du hat tilføjet vil blive afspillet i den

Mange tak for hurtig og præcis hjælp, men.

Jeg havde også Winamp installeret - den har jeg nu fjernet. Ligeledes har
jeg markeret "lyd i mp-3". Det virker - når jeg dobbeltklikker på en fil,
afspilles den i WMP.

Så langt så godt.

Men når jeg går til stifinder og højreklikker har jeg bare:

Afspil
Åbn
3 linier vedr. WinZip
og så kommer de andre Scan med Norton, Overfør til m.v.

Er jeg glat på den ?

Mvh.

Claus

Fra : Louby

Dato : 24-09-02 21:24

> [...]
> Åbn
> 3 linier vedr. WinZip
> og så kommer de andre Scan med Norton, Overfør til m.v.

Det kan jeg ikke sige noget om.
Bruger du XP ? Hvilken version af WMP har du ?
Jeg bruger XP og der gør den som jeg har beskrevet.

Mvh Louby

Fra : Claus Vitting

Dato : 24-09-02 21:27

> Bruger du XP ? Hvilken version af WMP har du ?
> Jeg bruger XP og der gør den som jeg har beskrevet.

Jeg bruger Win98 og WMP 7.01

Mvh.

Claus

Fra : Louby

Dato : 24-09-02 22:14

> Jeg bruger Win98 og WMP 7.01

Så kan jeg kun råde dig til at åbne WMP hjælp og se hvordan listen skal
laves i den version du har

Hilsen
Louby