MS Windows
briani 27239
DOS vindue i 2000
Fra : AKC

Dato : 24-09-02 17:47

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man får
et DOS-program til at se ordentlig ud i Win2K.

Jeg starter programmet med en bat-fil og har i
ehenskaber forsøgt med forskellige indstilling
men programbilledet fylder kun den øverste halvdel
af skærmen. I Win98 kunne man blot hakke af i
fuld skærm, så fyldte det hele skærmen.

Arne

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 18:12

AKC skrev:

> I Win98 kunne man blot hakke af i fuld skærm, så fyldte det hele
> skærmen.

Kan du ikke også det på genvejen til den kommandoprompt du vil køre
i Win2000 hvis du højreklikker på den og vælger Properties > Options
og placerer et flueben ved 'Full Screen' ? Det kan jeg her i hvert
tilfælde.

Madsen.

Fra : AKC

Dato : 24-09-02 18:19

> [...]
> i Win2000 hvis du højreklikker på den og vælger Properties > Options
> og placerer et flueben ved 'Full Screen' ? Det kan jeg her i hvert

Jo det kan jeg godt, men der sker det at den sorte DOS-baggrud godt
nok fylder hele skærmen, med det program som jeg kører når kun ned
midt på skærmen. Sådan var det ikke i Win98.

Mvh. Arne

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-09-02 18:57

On Tue, 24 Sep 2002 19:18:35 +0200, "AKC" <Xakcon@stofanet.dk> wrote:

>Jo det kan jeg godt, men der sker det at den sorte DOS-baggrud godt
>nok fylder hele skærmen, med det program som jeg kører når kun ned
>midt på skærmen. Sådan var det ikke i Win98.

Prøv at ændre font størrelsen også.

--
Jens

I'm glad my messages are actually getting out.

Fra : ferling

Dato : 24-09-02 19:08

> [...]
> ehenskaber forsøgt med forskellige indstilling
> men programbilledet fylder kun den øverste halvdel
> af skærmen. I Win98 kunne man blot hakke af i

Du må kigge i egenskaber igen. Der er langt flere muligheder end i 98.
Du kan få helskærm eller vinduer med mere end 25 linier og mere end 80
tegn/linie så du kan rulle dit 'dos'vindue. Du kan bestemme placering,
farver (uden ansikoder) og meget mere.
Det er muligt du skal arbejde på en kopi af en genvej til kommandoprompt
for at få alle muligheder. - Næ, det var ikke nødvendigt, jeg lavede
lige en genvej til wp5.bat og dér er alle egenskaber tilgængelige.

Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : AKC

Dato : 25-09-02 20:13

"ferling" <ferling.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kan få helskærm eller vinduer med mere end 25 linier og mere end 80
> tegn/linie så du kan rulle dit 'dos'vindue. Du kan bestemme placering,

Nu har jeg fået det til at se anstændig ud - tak for hjælpen.

Arne