Log4j
Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 24-09-02 14:53

Er der nogen der har erfaring med Log4j i et client/server miljø, og
eventuelt har sat det op på en Orion server.

Så har jeg lige et par problemer/spørgsmål at fyre af

Thomas

Fra : Kristian Iversen

Dato : 24-09-02 17:19

vi er to der sidder og bakser med log4j i en hovedopgave... og ja det
driller lidt fyr de spm. af og så skal vi se om vi kan svare på dem, vil dog
ikke love noget : )

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 25-09-02 07:47

Kristian Iversen wrote:

>fyr de spm. af og så skal vi se om vi kan svare på dem
Jeg tror at mine problemer skyldes forkert opsætning, så det er
sikkert der der skal rettes lidt.

Jeg starter Orion serveren op med:
   java -Xmx128m -jar oc4j.jar -p orion.properties
I orion.properties står der:
   log4j.configuration=file:cfg/log4j.properties
Log4j.jar ligger i {orion_home}/lib/

Nu virker Log4j deltvist. Jeg kan konfigurere den og det virker fint.
Men det jeg får skrevet ud til f.eks Console er lidt mangelfuldt.
Eksempel:
   DEBUG UltimateDAO.init(?:?) : Retrieving property file
Der mangler simpelthen klassenavn og linienummer.

Det andet problem jeg har er vedrørende Serializable. Klasser der
benytter en Logger kommer simpelthen ikke over netværket. Jeg deklarer
loggeren således:
   static Logger logger = Logger.getLogger(DataRecord.class);
Så den er altså static som den skal være.

Så det fungerer fint på klienten, og med undtagelse at ovennævnte
første problem fungerer det også på serveren. Og så er der
selvfølgelig problemet med netværket.

Jeg kører alt på en Windows 2000.

På forhånd tak,

Thomas Saxtoft

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 27-09-02 10:56

On Wed, 25 Sep 2002 08:47:29 +0200, Thomas Saxtoft wrote:

> [...]
> loggeren således:
>    static Logger logger = Logger.getLogger(DataRecord.class);
> Så den er altså static som den skal være.

Hej

Måske lidt OT, men: Jeg erklærer min logger på denne måde og det
fungerer fint i JBoss (dvs. også med Serializable)

/**
* Log4j Category.
*/
private static Category log = Category.getInstance(EtKlasseNavn.class.getName());

Måske er "Logger" ikke Serializable?

--
Jesper

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 02-10-02 08:14

Jesper Lillesoe wrote:

>Måske er "Logger" ikke Serializable?
Nej det er den faktisk ikke. Hvilket Category heller ikke er. Derfor
erklærer man dem static.
Category er desuden deprecated og erstattet af Logger.

Mit problem med Serializable er desuden løst. Ikke at jeg ved hvordan,
men nu virker det fint! Jeg har dog stadig problemet med at det
loggeren skriver mangler klassenavn og liniennummer.

Thomas