MS Windows
briani 27239
Fjerne messenger i XP pro
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-09-02 13:15

Jeg har brug for lidt hjælp :O/
Jeg har været inde i sysoc.inf , og rette i filen.
Men jeg ved ikke hvilket program jeg skal afinstallere - jeg går ind i
tilføj fjern->windows componeter - jeg kan bare ikke finde noget , som jeg
forbinder med messenger?

Hvad hedder den komponent , der skal afinstaleres ?

hygge
Martin

Fra : Peter Anskjær

Dato : 24-09-02 14:02

On Tue, 24 Sep 2002 14:14:32 +0200, "Martin Jørgensen"
<martin@heidiogmartin.dk> wrote:

> [...]
>forbinder med messenger?
>
>Hvad hedder den komponent , der skal afinstaleres ?

Det ved jeg ikke, jeg troede den ville hedde messenger. Men jeg plejer
at køre denne kommando fra run:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Det hele i en linje, men med space ved linjeskiftet, det fjerner
messenger.
>hygge
> Martin

Venlig hilsen
Peter

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 14:41

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> som jeg forbinder med messenger?
>
> Hvad hedder den komponent , der skal afinstaleres ?

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
skal laves om til
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Når du fjerner hide skal begge kommaer omkring hide blive tilbage.

Når Sp1 opgradering til XP dk kommer, behøver du ikke gøre dette.
Hvis du så har fjernet hide vil SP1 komme med en fejlmedelelse, som du
dog kan ignorere.

Der er et link her i gruppen til SP1.
Nogen siger den virker fint, andre ikke.
I min XP home DK bliver OE og stifinder utrolig langsom, Så den er
slettet igen.
Så jeg venter og håber at den endelige udgivelse bliver ændret.

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 24-09-02 19:46

Edmund skrev blandt andet:

>Når Sp1 opgradering til XP dk kommer

- ER kommet!

> ...behøver du ikke gøre dette.

>Hvis du så har fjernet hide vil SP1 komme med en fejlmedelelse, som du
>dog kan ignorere.

Der kom ingen fejlmeddelse hos mig, da jeg installerede SP1!

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 22:23

Ole C wrote:

> - ER kommet!

Den er ikke på update

Jeg har kun set
http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x
86.exe

Hvordan finder man den webside hos microsoft som linker til denne fil
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 22:00

Ole C skrev:

> Der kom ingen fejlmeddelse hos mig, da jeg installerede SP1!

For nogle dage tilbage var der en som sendte dette link her i gruppen:
<http://www.jsifaq.com/SUBL/tip5700/rh5714.htm>

Jeg oplevede også den fejl da jeg for nogle uger siden installerede SP1
på en WinXP-installation hvor jeg havde fjernet Messenger ved at rette
i Sysoc.inf. Fejlen betyder dog ikke det helt vilde.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 22:38

Edmund skrev:

> Hvordan finder man den webside hos microsoft som linker til denne
> fil

Når den engang bliver officiel så bør den kunne hentes her:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp>

Indtil da kan den stadig hentes her:

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 23:02

Madsen wrote:
> Edmund skrev:
> Indtil da kan den stadig hentes her:
<http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_
x86.exe>

Er det kun betatestere der har adgang til de whistler websider, det
kunne jo være der stod noget på de sider, angående installation af den
danske version.

Jeg var i hvert fald glad for, at jeg havde en kopi af min XP
installation, for stifinder blev totalt umulig at arbejde med.
--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-09-02 23:33

"Edmund" <edm@os.dk> skrev:

>Madsen wrote:

><http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_
>x86.exe>

>Er det kun betatestere der har adgang til de whistler websider,

Nøh ..

>Jeg var i hvert fald glad for, at jeg havde en kopi af min XP
>installation,

Install tilbyder selv backup, afinstall og sikkerhedskopi af gl.
system.

>for stifinder blev totalt umulig at arbejde med.

Nå - jeg har lige taget chancen og ikke observeret den bivirkning,
eller andre, der har været nævnt her. Derimod gør min firewall,
zonealarm, knuder. Men det burde være let at løse.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 24-09-02 15:30

Martin Jørgensen skrev:

> Hvad hedder den komponent , der skal afinstaleres ?

Behøver du nødvendigvis af afinstallere messenger helt?
Du kunne evt. bare nøjes med denne her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/no_messenger.png>

eller:
<http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/slaa_fra_Windows%20Messenger.htm>