MS Windows
briani 27239
Umuligt?
Fra : Nuxx

Dato : 24-09-02 12:44

Jeg kører Win XP pro på min bærbare. Kan jeg installere win ME/98 på den
uden at der sker noget med Win XP og så jeg kan vælge hvilket styresystem
jeg vil boote med?

Tror nok det ikke er muligt og at man bliver nødt til at starte med at
installere f.eks. win 98 og så oven i den Win XP hvis man ønsker at have
begge styresystemer inde... er det rigtigt?

Mvh.

Mads

Fra : Larry

Dato : 24-09-02 13:13

> Tror nok det ikke er muligt og at man bliver nødt til at starte med at
> installere f.eks. win 98 og så oven i den Win XP hvis man ønsker at have
> begge styresystemer inde... er det rigtigt?

Ja !

Fra : Hans-Jacob

Dato : 24-09-02 14:20

> [...]
> installere f.eks. win 98 og så oven i den Win XP hvis man ønsker at have
> begge styresystemer inde... er det rigtigt?

Der har været noget om det..
Er ikke sikker men prøv at se på den her side:
www.windowsxp.nu
De plejer at have det meste!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Edmund

Dato : 24-09-02 15:30

Nuxx wrote:
> [...]
> installere f.eks. win 98 og så oven i den Win XP hvis man ønsker at
> have begge styresystemer inde... er det rigtigt?

Det er absolut den bedste måde at gøre det på, men har du to hardiske,
eller kører din XP med Fat32 på en harddisk der er delt i 2 partitoner,
så kan det godt lade sig gøre. Fortæl hvad du har af muligheder.

Selv om du starter forfra og installerer win98 først, er det bedst at
dele harddisken i to partitioner. Installer win98 på C og XP på D.

Problemet er at begge styresystemer bruger mappen programmer. Selv om
windows måske godt kan finde ud af at dele mappen er det nok ikke lige
vejen frem hvis man ønsker lang og stabil levetid for sine
styresystemer. Om ikke andet så bliver man selv i tvivl om hvad der
hører til 98 og XP.

--
Mvh Edmund