Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg kan ikke hitte ud af makro funktionen ~
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-09-02 11:43

Jeg har et Sony P71 og er meget glad for det, men jeg kan ikke hitte ud af
makrofunktionen

Går jeg tæt på et motiv og tager et billede - så bliver det uskarpt. OK
Så lår jeg makro funktionen til (en lille tulipan) og tager et billede til.
Det er magen til det første. Lige så uskarpt og samme forstørrelsesgrad.

Hvad gør jeg galt ?

Der er lys nok, og jeg ryster ikke på hånden.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : emj

Dato : 24-09-02 11:59

On Tue, 24 Sep 2002 12:42:30 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

> [...]
>Det er magen til det første. Lige så uskarpt og samme forstørrelsesgrad.

Kik i din manual og find ud af, hvilken afstand din macro kan arbejde
i. Det er sikkert i en afstand på mellem 20 og 80 cm
Udover tulipanen, har du sikkert også mulighed for at vælge
SPOTmåling.
Prøv at aktivere både macro og spot
Brug zoomfunktionen samtidig.
Brug skærmen i stedet for søgeren til Macro.
Nu skulle indstillingerne være i orden.

Du skriver, at du ikke ryster på hånden. Det er muligt, men det er ret
svært helt at undgå, hvis man bruger zoom.

>Hvad gør jeg galt ?
Prøv først oventstående og almindelig Autoindstillinger.

Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/