Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye kameraer med 11 og 14 Megapixels annon~
Fra : Per Kristensen

Dato : 24-09-02 10:15

Ved ikke om i har set det:¨

Canon EOS-1Ds, 11 megapixel full-frame CMOS
http://www.dpreview.com/news/0209/02092404canoneos1ds.asp

Kodak Pro DCS-14n, 14 megapixel full-frame CMOS
http://www.dpreview.com/news/0209/02092304kodakdcs14n.asp

Fra : Claus Frølund

Dato : 24-09-02 11:23

Fedt nok! Håber så bare at Nikon D100 falder i pris til menneskepenge, på
baggrund af det.

Claus

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 24-09-02 12:26

"Claus Frølund" <cf@krog-iversen.dk> wrote in message
> Fedt nok! Håber så bare at Nikon D100 falder i pris til menneskepenge, på
> baggrund af det.

Hej Claus

Det er ikke sikkert (jo, på tid er det selvfølgelig) - Kodak har jo
prisfastsat deres til ca. 4000 USD - hvilket er det dobbelte af D100, mens
D1X står til ca. 4600 USD og D1H til ca. 3600 USD.

D1X og H har begge nogle prof features som ikke er at finde på hverken D100
eller Kodaks nye model - bla. syncroniserer de jo "kun" på 1/125 - D1X og H
syncroniserer på 1/500 - og alene den featurer er der da mange der
værdsætter. Nikon plejer ikke at lade deres topmodeller dumpe ned gennem
prishirakiet - de plejer at fjerne den gamle når de kommer med en afløser -
mere om D2 nederst i indlægget

Så priserne på D1X og H bliver måske ikke voldsomt påvirket - men der vil
komme en del af dem på brugtmarkedet - dem der værdsætter full frame og
flere pixels højt vil jo nok sælge deres "gamle" D1 ´ere.

Og D100 er prissat til ca. det halve og vil formentlig kun blive presset af
det øgede antal brugte D1´ere på markedet.

Det bliver jo spændende at se om Nikon i morgen præsenterer - der har været
meget tyst om det - men jeg har fundet lidt løse rygter om D2X og D2H - så
må vi jo se om de holder:
http://www.digitalkamera.no/nyheter/september_2002/nikon_d2.html

Mvh Kim

Fra : Morten Winther

Dato : 24-09-02 18:01

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message

> Og D100 er prissat til ca. det halve og vil formentlig kun blive presset
af
> det øgede antal brugte D1´ere på markedet.

En Sigma SD-9 med Feveon X3 chip skulle da også kunne presse prisen.

Desuden synes jeg at lige lovlig mange brugere af D100 har problemer med at
tage skarpe billeder.

/ Morten

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-09-02 19:16

"Morten Winther" <news@mwi.dk> wrote in

> En Sigma SD-9 med Feveon X3 chip skulle da også kunne presse prisen.

Næppe, for den kan kun bruges med Sigma objektiver og der er alt andet lige
mange flere brugere med Canon og Nikon objektiver (selvom der måske sniger
sig et Sigma objektiv ind blandt de andre i tasken).

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 24-09-02 18:04

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message

<snip>

> D1X og H har begge nogle prof features som ikke er at finde på hverken
D100
> eller Kodaks nye model - bla. syncroniserer de jo "kun" på 1/125 - D1X og
> syncroniserer på 1/500

Nikon D100 synkroniserer på 1/180 - bare lige for at være helt præcis.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 24-09-02 18:32

"Jacob W. Jensen" <mail@SLETjacobwaage.dk> wrote in message
> "Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message
> D100
>
> Nikon D100 synkroniserer på 1/180 - bare lige for at være helt præcis.

Hej Jacob

Ups - godt set - men den er altså god nok med Kodaks

Mvh Kim