Ny bundkort til XP1800+ og SDRAM?
Fra : Allan Andreasen

Dato : 24-09-02 09:44

Hej

Jeg står og skal ud for at finde et bundkort til en Athlon 1800XP+ som kan
køre med SDRAM. Det må også gerne kunne tage DDR som jeg nok opgradere til
når jeg har råd til det (er en meget fattig studerende) men lige nu vil jeg
gerne kunne genbruge de SDRAM som jeg har i forvejen (256 MB pc133). Det
skal være et godt og stabilt bundkort. Mit nuværende ASUS P3B-F + Pentium 3
500 Mhz har kørt upåklageligt siden jeg fik det for en del år siden.

Hilsen Allan

Fra : Michael M Nielsen

Dato : 24-09-02 11:42

Allan Andreasen wrote:
> [...]
> forvejen (256 MB pc133). Det skal være et godt og stabilt bundkort.
> Mit nuværende ASUS P3B-F + Pentium 3 500 Mhz har kørt upåklageligt

Hos www.midtdata.dk har de et der kan tage begge dele Der er kun 2 SDram
sokler og 2 DDR ram sokler dog, men det kan du vel leve med.

Det koster kun omkring 600 kroner og har det meget lækre Via KT266A chipsæt.
Det har jeg selv haft, og det kører godt

-Michael

Fra : Allan Andreasen

Dato : 24-09-02 19:25

Kan du huske hvad det bundkort hed og hvem der har lavet det?
Jeg kan ikke lige se hvor det skulle være.

Fra : Martin K

Dato : 24-09-02 15:50

Allan Andreasen wrote:
> [...]
> forvejen (256 MB pc133). Det skal være et godt og stabilt bundkort.
> Mit nuværende ASUS P3B-F + Pentium 3 500 Mhz har kørt upåklageligt

Jeg vil til hver en tid anbefale et Asus A7A266-E. 3 SDR-sokler og 2
DDR-sokler. Jeg har kørt med begge dele, og de er begge hammer stabile...
kun rosende ord herfra...

--
Martin K

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-09-02 20:15

Martin K wrote:

> Jeg vil til hver en tid anbefale et Asus A7A266-E. 3 SDR-sokler og 2
> DDR-sokler. Jeg har kørt med begge dele, og de er begge hammer
> stabile... kun rosende ord herfra...

Det ville jeg ikke anbefale.
Har prøvet det og det kører elendigt i mine øjne.
Jeg fik det ikke til at køre stabilt og i spil hakkede det vildt.

Mvh. Henrik