opsige abbo wanna-save
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-02-01 10:46

Hejsa

Er der noget i vejen for at man i det sekund man modtager telia simkortet,
sender dem et brev og opsiger sit abbo per 6mdr fra startdato eller må man
ikke det?

Mvh

Flemming

Fra : John R. Jensen

Dato : 23-02-01 11:06

> Er der noget i vejen for at man i det sekund man modtager telia simkortet,
> sender dem et brev og opsiger sit abbo per 6mdr fra startdato eller må man
> ikke det?

Jeg ved ikke hvad Telia siger til det, men det er ikke noget problem med
debitel, det har jeg gjort flere gang.

Det kan jo være at de så mener at de ikke kan udlevere SIM-lock koden, om 6
måneder. Jeg vil derfor vente med at opsige abbonementet til jeg får koden,
hvis jeg da ikke får låst den op inden (har fået en Ericsson).

--
Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 11:12

Flemming Lynggaard wrote:

> [...]
> sender dem et brev og opsiger sit abbo per 6mdr fra startdato eller må man

Det burde ikke være noget problem, hvis du er meget præcis i dit
ordvalg ellers kan det opfattes som du opsiger abonnementet med det
samme.

I betingelserne står der nemlig

<citat af ALMINDELIGE BETINGELSER FOR MOBILTELEFONABONNEMENT /start>

13. OPSIGELSE

13.1
Kunden kan efter 5 måneder regnet fra kundeforholdets start til enhver
tid opsige aftalen uden yderligere omkostninger. Opsigelsesvarslet er
1 måned og opsigelsen skal være skriftlig.

<citat af ALMINDELIGE BETINGELSER FOR MOBILTELEFONABONNEMENT /slut >

hvornår kundeforholdet starter, tja det må vel være fra da man
indsendte købekontrakten, da der står længere oppe i betingelserne.

<citat /start>
2.8
Abonnementsaftalen anses for endeligt indgået, når Telia har godkendt
aftalen og modtaget eventuel sikkerhedsstillelse. Senest 5 dage fra
modtagelsen af den underskrevne blanket, meddeler Telia kunden om
abonnementsaftalen er endeligt indgået.

<citat /slut >

Jeg har godt nok ikke hørt noget fra dem iløbet af 5 dage efter jeg
afsendte blanketten man kan udskrive fra wanna-save. gad vide om det
betyder om aftalen er indgået????

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Send en SMS til din ven via denne ganske ukommercielle service

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-02-01 15:44

Carsten Riis skrev:

>Jeg har godt nok ikke hørt noget fra dem iløbet af 5 dage efter jeg
>afsendte blanketten man kan udskrive fra wanna-save. gad vide om det
>betyder om aftalen er indgået?

Nej. En hjemmeside er en opfordring til at gøre et tilbud. Din
indsendelse af en blanket er et tilbud. Først når deres accept
når din hjernekiste, foreligger der en aftale.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 23:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej. En hjemmeside er en opfordring til at gøre et tilbud.

Det har ikke noget en hjemmeside at gøre, hvad jeg citerer fra. Det er
deres kundebetingelser!

> Din
> indsendelse af en blanket er et tilbud. Først når deres accept
> når din hjernekiste, foreligger der en aftale.

hjernekiste?????? Er det en eller anden form for avanceret
mudderkastning? Det ligner da ellers ikke dig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 23:54

Carsten Riis wrote:

> Det har ikke noget en hjemmeside at gøre, hvad jeg citerer fra. Det er
> deres kundebetingelser!

Beklager den lidt uklare formulering:

Det er ikke en eller anden tilfældig hjemmeside jeg citerer fra. Det
er deres kundebetingelser!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-01 09:12

Carsten Riis skrev:

>Det har ikke noget en hjemmeside at gøre, hvad jeg citerer fra. Det er
>deres kundebetingelser!

Jo, men har du ikke tilmeldt dig via en hjemmeside?

>hjernekiste?

Det er en popularisering af det juridiske ord "kundskab". Det
betyder blot at når du læser/ser/hører/whatever deres accept, så
kan ingen af parterne længere løbe fra aftalen. Den er ikke helt
indgået hvis svaret blot ligger i din postkasse.

>Er det en eller anden form for avanceret mudderkastning?

Overhovedet ikke. Min juralærer brugte ordet i sin forklaring.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-02-01 22:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo, men har du ikke tilmeldt dig via en hjemmeside?

Jeg udskrev tilmeldelsesblanketen fra wanna-save. Denne blanket skulle
sendes med sneglepost til Århus.
Så strengt taget: nej.

Jeg har dog snakket med en kundekonsulent hos Telia idag og hun sagde
noget med, at de lige har fået en stak tilmeldinger fra wanna-save
igår, som de vil indtaste i løbet af weekenden.
Så jeg går ud fra, at jeg får deres accept inden lørdag næste uge. Og
at simkortet blev "åbnet" (som i: telefonen kan bruges på deres net)
fra mandag eller tirsdag.

> Det er en popularisering af det juridiske ord "kundskab".

Skæg popularisering. Jeg ville nu "oversætte" /når din hjernekiste/
med "så snart det banket ind kraniet på dig" (som i: fatter du det
ikke snart)

men okay, når du siger noget, så plejer det jo at være rigtig.