Pentium 4 bundkort
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 23-09-02 22:26

Jeg skal bruge et Pentium 4 bundkort, men jeg ved sgu' ikke helt hvad jeg
skal gå efter.

Under alle omstændigheder bliver det en Pentium 4 CPU med 533mhz bus.
Jeg er i tvivl om hviklet chipsæt jeg skal have fat i.

Der kommer 512mb DDR RAM i af en eller anden art og et GeForce 4 TI4200 (Jeg
ved godt det ikke er det hurtigste, men det er hvad jeg har brug for)

Der SKAL være:
4 IDE kanaler (altså så man kan sætte 8 enheder til, min. IDE100, RAID er
ikke nødvendigt)
USB 2.0

Der må gerne være:
FireWire
LAN
Surround lydkort

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 24-09-02 08:21

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> wrote in message
> Jeg skal bruge et Pentium 4 bundkort, men jeg ved sgu' ikke helt hvad jeg
> skal gå efter.

Belært af egne og andres erfatinger kan jeg kun anbefale dig at købe noget
med Intel chipset...! Og jeg skal ikke være sen til at anbefale ABiT -
f.eks. BD7II-RAID---!

/H3nrik!

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 24-09-02 10:12

> Belært af egne og andres erfatinger kan jeg kun anbefale dig at købe noget
> med Intel chipset...! Og jeg skal ikke være sen til at anbefale ABiT -
> f.eks. BD7II-RAID---!

Kan RAID controlleren slåes fra så man kan have 8 IDE enheder på bundkortet
uden at køre RAID?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-09-02 12:30

<--------------->
> Kan RAID controlleren slåes fra så man kan have 8 IDE enheder på
bundkortet
> uden at køre RAID?

<--------------->
Ja det kan den, du skal bare la være med at konfigurer den så vir ker den
som alm. ide port, dog kan den kun køre med harddiske

Fra : S@ndman

Dato : 24-09-02 12:52

> <--------------->
> Ja det kan den, du skal bare la være med at konfigurer den så vir ker den
> som alm. ide port, dog kan den kun køre med harddiske
>
> Hejsa,

Gør det samme sig gældende for Asus P4S8X....??

S@ndman

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-09-02 14:18

<------------->
> Gør det samme sig gældende for Asus P4S8X....??

<------------->
Det vil jeg tro

Fra : trifid

Dato : 27-09-02 19:08

Jeg har undersøgt en del af bundkort på det sidste og så kan jeg sige til
dig, at det bliver temmelig besværligt at finde et bundkort med flere IDE
kanaler, de fleste producenter laver bare 2, færdig arbejde, den anden ting,
et bundkort med SIS 648 chipsæt skulle være noget af det ultimative til P4
533Mhz, den eneste producent pt. er Asus, prisen ca. 1200kr.
du kan læse resten af historien på www.hardwaretidende.dk et godt sted :).

god weekend

Fra : Jesper Sloth

Dato : 27-09-02 19:26

"trifid" <trifid@city.dk> skrev i en meddelelse
> et bundkort med SIS 648 chipsæt skulle være noget af det ultimative til P4
> 533Mhz, den eneste producent pt. er Asus, prisen ca. 1200kr.

Hej

Og MSI 648 Max (MS-6585) Socket 478 / SiS 648 / 6PCI-0ISA-1AGP / IDE133
1.039 kr.

Mvh

Jesper