vægt på maincoon
Fra : Johnny Ravn

Dato : 23-09-02 21:05

Hejsa.
Hvad er ca. vægten på en maincoon killing /ungdyr, der er fra d. 9. februar
i år. Grunden til at jeg spørger, er at jeg er den lykkelige, ejer af to
maincoon katte, Oskar og Elvis. Oskar er født d. 16. december, og vejer ca
6-7 kg, men virker ikke fed ( siger min dyrelæge). Men Elvis vejer kun ca.
3,5 kg.(har lige vejet han). Er det en ok vægt??? Han spiser fint, og er
meget aktiv.
P.S de er ikke "fixet" endnu.

Katte hilsner
Johnny

--
Denne mail er scannet med Norton Antivirus 2002 !

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 23-09-02 21:27

"Johnny Ravn" <Johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Johnny
>
> --
> Denne mail er scannet med Norton Antivirus 2002 !

Dette er normalt vil jeg sige,men du kan skrive til en der er formand i en
main Coon klub Her er add:
bellamis@mail1.stofanet.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-09-02 22:15

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev...
> Dette er normalt vil jeg sige,men du kan skrive til en der er formand i en
> main Coon klub Her er add:

Nej, det skulle vist ikke være nødvendigt ligefrem at skrive til en
klubformand (det ville i øvrigt have været godt med et navn sammen med
mailadressen, jeg forbandt ihvertfald umiddelbart mailen med Dorte Kaae
(formand for JYRAK), som har katterinavnet Bellamis - men som altså
opdrættere Siam/orientalere!!).
Der er adskillige Maine Coon-opdrættere/-ejere her i ng'en, og de svarer nok
når de kan komme til det

Mvh. Camilla

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 23-09-02 22:51

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdrættere Siam/orientalere!!).
> Der er adskillige Maine Coon-opdrættere/-ejere her i ng'en, og de svarer

Skal gerne prøve, men vil da først lige gøre opmærksom på at Dorte Kaae
faktisk har en Maine Coon)

Jeg har gennem tiden oplevet at en Maine Coon kan udvikle sig meget
forskelligt. Et eksempel kunne være den hankat som i en alder af 7 mdr.
vejede 6,3 kg. Hmmm, men han blev aldrig større. En anden hankat (kastreret
8 mdr, gammel) blev ved at vokse og vokse, er meget slank og vejer 9 kg.
Altså nogle har fuld fart på og kommer aldrig længere og andre vokser stille
og rolig i laaaang tid.
Gennemsnitsvægten for en voksen Maine Coon han ligger i området 6 - 8 kg,
men kan afvige til begge sider. At en han killing på lige godt 7 mdr. vejer
3,5 kg tyder måske ikke på at han bliver den største kat, men på den anden
side kan han udvikle sig meget endnu.
Så hvis han trives, mave og appetit samt humør er i orden, så skulle der
ikke være noget at være urolig for.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 24-09-02 06:28

> [...]
> opdrættere Siam/orientalere!!).
> Der er adskillige Maine Coon-opdrættere/-ejere her i ng'en, og de svarer

det var også den jeg gav..

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 24-09-02 10:24

> Hvad er ca. vægten på en maincoon killing /ungdyr, der er fra d. 9.
februar
> i år.

Som de andre skriver kan det varriere meget, men jeg ville bare fortælle at
min han som er 4½ mrd vejer 4,4 kg, så det er jo en del mere. Han er godt
nok også fixet, men jeg troede egentlig først det begynder at betyde noget
(vægtmæssigt) når de bliver ældre (Dette er dog helt min egen teori *g* så
den holder sikkert ikke - de andre kan sikkert rette mig).

Mvh
Vibeke J

Fra : Mette Jensen

Dato : 24-09-02 12:14

> [...]

> 3,5 kg.(har lige vejet han). Er det en ok vægt??? Han spiser fint, og er

Jeg vil sige, som de andre, at det nok ikke bliver den største kat. Men hvis
han ellers har det godt vil jeg ikke være urolig. Min MCO vejede 4,5 -5 kg
ved samme alder og han er nu oppe på 8 kg. Min hunkat er 9 måndere og hun
vejer i dag 3,9 kg. Men jeg synes du skal holde øje med vægten og så længe
han tager på vil jeg ikke bekymre mig.

> P.S de er ikke "fixet" endnu.

Som Vibeke siger tror jeg ikke det har nogen betydning indtil de bliver
ældre.

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Birgitte

Dato : 24-09-02 13:43

> [...]
> 3,5 kg.(har lige vejet han). Er det en ok vægt??? Han spiser fint, og er

Hej Johnny
Tjaa Maine Cooner vokser utrolig forskelligt og vægten svinger meget.
Det kan have noget med linierne at gøre, om den bære generne for vægt,
længde og størrelse.
Min ene han, som er 5 år gammel, vejede som ungdyr, altså under 1 år gammel
omkring de 5 kilo.
Han havde utrolig meget fart på hele tiden og hans hormoner drillede ham
hvert forår.
Idag 5 år gammel vejer han som fertil mellem 8 og 10 kilo alt efter
årstiden.
Så hvis din Maine Coon ellers spiser, leger og trives, så bruger han nok de
4-5 år i udvikling som en Maine Coon skal.
Mange Maine Coon's vokser alt i længde og højde det første års tid for
derefter at bruge et par år på kraften. så tag du den helt rolig.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---