Slægtsforskning i Oslo.
Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 23-09-02 17:56

Hej alle måske specielt vore norske venner.

En bekendt, som er dansk og bosat i Oslo, har lyst til at forske i sine
danske aner, men er lidt usikker med hensyn til mulighederne herfor i Oslo.
Findes der i Oslo mikrofilm af danske arkivalier (kirkebøger, folketællinger
m. m.), som er tilgængelige for min bekendt?.

Med venlig hilsen
Poul Erik

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-09-02 19:17

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men kan da anbefale din bekendt at købe
sine egne mikrokort evt. prøve at købe dem brugt her igennem gruppen.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Kim Melchior

Dato : 24-09-02 08:19

Hvis der er et af mormonernes Family Histiry Centers, saa kanhan
bestille danske film der kan laeses i centret.
Kim

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-09-02 15:33

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> wrote in message
> Hvis der er et af mormonernes Family Histiry Centers, saa kanhan
> bestille danske film der kan laeses i centret.

Selvfølgelig er der et Family History Center i Oslo, se listen her nedenfor:

Family History Centers in Norway [refine search]

Bergen Norway
¿bakken 14
N-5032
Minde, Bergen, Hordaland County, Norway
Phone: +47-55910510

Bodo Norway
Gamle Riksvei 112
N-8013
Bod¿, Norway

Drammen Norway
Ellings Holts Gate 15
N-3022
Drammen, Buskerud County, Norway
Phone: +47-32822943

Fredrikstad Norway
Rosenlund 20
N-1617
Fredrikstad, Ostfold County, Norway
Phone: +47-69397285

Kristiansand Norway
Slettheiveien 80
Kristiansand, Vest-Agder County, Norway
Phone: +47-38026455

Moss Norway
Nesveien 29
N-1500
Moss, Ostfold County, Norway
Phone: +47-69275455

Oslo Norway
Hekkveien 9
N-0571
Oslo, Akershus County, Norway
Phone: +47-22384314

Skien Norway
Sverresgatan 19
N-3921
Portsgrunn, Telemark County, Norway
Phone: +47-35554101

Stavanger Norway
Box 308
N-4000
Stavanger, Rogaland County, Norway
Phone: +47-51589977

Trondheim Norway
Boks 2855, Elgs¿r
N-7030
Trondheim, Sor-Trondelag County, Norway
Phone: +47-73513845

Note: These are not mailing addresses. Because of limited staff, Family
History Centers cannot respond to mail inquiries.

Mvh. Bodil.

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 23-09-02 21:02

Mon, 23 Sep 2002 18:56:24 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Poul Erik Vad Nielsen" <pevn@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Findes der i Oslo mikrofilm af danske arkivalier (kirkebøger, folketællinger
>m. m.), som er tilgængelige for min bekendt?.

han kan jo ta kontakt med f.eks. riksarkivet i Oslo eller biblioteket og
høre hvilke utløånsmuligheter som finnes.

Hvorfor lure hvis man kan spørre

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/