Fejlmeddelse
Fra : goofy

Dato : 23-09-02 14:05

Hej NG

Min computer sige ved opstart
<bios> Bios update data incorrect cpuid=0000068a

En søgning på google gav følgende resultat.
.... When boot is running...After Master ... Slave... Message: Bios
updated
data incorrect CPUID 0000068A,. Updated not loaded Thanks. ...

Da jeg ikke noget om bundkort og evt. opdateringer er der nogen der kan
fortælle mig hvordag jeg gør?
Er det en opdatering da mangler?
Opdatering af hvad?

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Frank Andersen

Dato : 23-09-02 15:13

Det var ikke mange oplysninger.
Har den kørt upåklageligt tidligere eller er det en ny maskine ?

Fra : goofy

Dato : 23-09-02 15:53

Hej
"
> Det var ikke mange oplysninger.
> Har den kørt upåklageligt tidligere eller er det en ny maskine ?

Den kører upåklageligt XP Home, men jeg kan ikke lide fejlmeddelser
Det er et Asus bundkort
Jeg har skiftet processor fra 800 mh til 933

Steen VInbæk

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 23-09-02 15:56

> Den kører upåklageligt XP Home, men jeg kan ikke lide fejlmeddelser
> Det er et Asus bundkort
> Jeg har skiftet processor fra 800 mh til 933
>
> Steen VInbæk

Du skal opgradere bios.
Har selv prøvet det samme på et Asus MB.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : goofy

Dato : 23-09-02 16:32

Hej
> Har selv prøvet det samme på et Asus MB.
Nej - jeg er generelt lidt betænkelig ved at røre ved bundkortet
Steen

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 23-09-02 17:26

> Hej
> Nej - jeg er generelt lidt betænkelig ved at røre ved bundkortet
> Steen

Det er den eneste måde og i øvrigt ganske simpelt.
Følg instrutionen på Asus' hjemmeside, så kan det ikke gå galt.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : goofy

Dato : 23-09-02 17:45

Hej

> Følg instrutionen på Asus' hjemmeside, så kan det ikke gå galt.
Jeg prøver

Steen