Hvorfor valgte jeg ikke Maine Coons.......
Fra : Katrine Nederby

Dato : 23-09-02 10:54

......eller i det mindste nogle lidt mindre vandskrække katte.

Her til morgen fræsede Freja henover mit bord midt i morgenkaffen, og i
forbifarten dyppede hun hele sit ene bagben i min kaffekop. Heldigvis var
kaffen halvlunken, men da jeg ikke gad have kaffepoter over hele lejligheden
(og jeg desuden ikke tror, katte har godt af kaffe - Hun var jo hyper nok i
forvejen ), greb jeg hende for lige at skylle benet under
vandhanen. -Troede jeg, for hold da op hvor en panik. Vandet bevægede sig
jo....Oh skræk og rædsel!..., og hun var helt umulig at holde. Så fyldte jeg
vand i håndvasken for i stedet liiige at dyppe benet derned. Men....Nixen
bixen! Ikke på vilkår. Igen var min lille orm fuldstændig umulig at holde.
Og jeg havde endda et fast greb i hvert eneste ben, men hun vred sig som en
sindssyg, forsøgte at klatre i mig og lød samtidig som om, hun var døden
nær - mindst (Prust...støn...fnys...stresse). At der er så mange kræfter i
hende, anede jeg ikke. Det lykkedes kun at dyppet tæerne inden panikken brød
ud for alvor. Så jeg måtte til sidst (flad af grin) opgive og finde en klud
frem i stedet *suk*. Hvad, der kunne have taget ca. 30 sekunder at ordne,
endte med at tage omkring 12 minutter. Men så har jeg da lært det, og håber
bare ikke, hun nogensinde får noget rigtigt giftigt/varmt på sig.

Så Coonejere...pris jer lykkelige for de vandglade katte. Jeg misunder jer
ihvertfald lige nu

Mange hilsner
Katrine

Fra : Mette Jensen

Dato : 23-09-02 11:18

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev

> Så Coonejere...pris jer lykkelige for de vandglade katte. Jeg misunder jer
> ihvertfald lige nu

*LOL* stakkels dig og skakkels misser! Ja, her ville det nok ikke have været
det store problem.....

> Mange hilsner
> Katrine

Venlig hilsen Mette - der lige vil minde misserne om at det er store badedag
på onsdag, så de er klar til Sorø lørdag!

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-09-02 15:03

...fordi du nu slipper for at rende rundt i våde sokker hele året.
Hver gang man har været i en radius af 3 meter fra vandskålen, slasker man
afsted med våde sokker og sutsko

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 15:11

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> .....eller i det mindste nogle lidt mindre vandskrække katte.

*FNIS*

Her i huset er Basil heller ikke klar over at katte ikke kan lide vand -
eller rettere at man bliver VÅD af vand.

Han spankulerer frejdigt ind i brusekabinen mens bruseren er tændt - blot
for at stå og virre med hovedet over det SÆRE der sker: Han bliver jo VÅD!
Han har også været på vej i akvariet et par gange - den ene gang med et par
pladdervåde forben til følge, heldigvis nåede John at gribe ham inden han
røg HELT i. At der kan være noget af det våde i køkkenvasken er heller ikke
gået op for den unge herre (mellem os sagt tror jeg han er lidt smådum)

Men indtil nu er det kun Phumba der har skullet vaskes, den ene gang fordi
hun på en eller anden måde var blevet syltet ind i shampoo (det er stadig en
uløst gåde HVORDAN...) og den anden gang hvor hun havde ladet sin hale ligge
på en tændt kogeplade så vi i hast måtte have den under den kolde hane, da
stanken af brændt pels begyndte at brede sig - til gengæld nåede hun ikke
SELV at opdage at der var noget galt.

Nå nu SKAL jeg faktisk igang med kattevask, det gamle ord: Når man taler om
solen..." holder stik, Basil har lige fået smurt det halve af ryggen ind i
opløst kattesand *bvadr* - Han har sikkert slåsset med Jack på
badeværelset... så nu er han helt mudret :o/

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-02 15:38

In article <amn76v$o0n$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
> opløst kattesand *bvadr* - Han har sikkert slåsset med Jack på
> badeværelset... så nu er han helt mudret :o/

Venter spændt på en update - og er glad for at _det_ har jeg ikke
prøvet endnu. Mine katte kan _ikke_ lide at blive våde..

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 17:15

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Venter spændt på en update - og er glad for at _det_ har jeg ikke
> prøvet endnu. Mine katte kan _ikke_ lide at blive våde..

Heh han slap for den helt store vandgang i denne omgang. Jeg fandt nemlig ud
af at når jeg prøvede at vaske det ud blev det bare endnu mere smattet (det
er sådan noget klumpende bentonit-kattegrus) sådet nemmeste var faktisk at
lade det tørre og så lissom "smuldre" det ud af hans pels. Og da det sad så
højt oppe på hans ryg at han ikke rigtigt kunne nå op og slikke på det (og i
øvrigt virkede han osse ret hurtigt ligeglad med det, man er vel en dreng og
ikke en pillen tøs *G*)
Så nu hvor det er tørt har jeg været igang og fået nulret næsten det hele ud
af hans pels. Og så fået tørret op på badeværelset *G* De kære små havde
lige fået sparket en dynge sand ud i det vand der lå foran brusekabinen....
katte altså...

Hilsen
Lisbeth

Fra : Jan Holm

Dato : 23-09-02 21:08

Katrine Nederby wrote:
> [...]
> mange kræfter i hende, anede jeg ikke. Det lykkedes kun at dyppet
> tæerne inden panikken brød ud for alvor. Så jeg måtte til sidst (flad

Strumh har en gang været i bad, lige da vi fik ham. Han var proppet
med lopper så han skulle have en tur og så en loppekur. Hold da op.
Med spredte ben fylder den kat ca 1 kvm. Det er et 2 mands arbejde
at tvinge ham til noget han ikke har lyst til. At komme i bad er noget af
det han virkelig ikke har lyst til. Kattetransporteren en anden ting. De
lyde han kunne komme med...Som et lille barn der vrælede at hele sit
lille skrøbelige hjerte. Endnu mere synd var det så at de 2 monstere
der badede ham ikke kunne holde masken og storgrinede. Det er altså
stor humor at bade en kat.

Mvh
Jan Holm