Diva TA kvæler windows
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 23-02-01 08:10

Ved opkald til isp går pc ned med blå skærm. Diva opsætnings program kan
godt kommunikere med Diva (profil opsætning kan læses og redigeres). Det er
vist en ældre svend for det er sw. ver. 1.7 der fulgte med. Kører nu med 2.2
og firmware 2.5.0.
Jeg har prøvet at slukke og tænde Diva, det er ikke windows pnp driver der
benyttes.

Nogen forslag (andet end at Diva er defekt)?

System: Fujitsi 700Mhz, Windows 98
Lars Jakobsen

Fra : Christian Erritsø

Dato : 23-02-01 12:12

"Lars Jakobsen" <***REMOVE***lj@foss-electric.dk> wrote in message
> [...]
> benyttes.
>
> Nogen forslag (andet end at Diva er defekt)?

Det virker usandsynligt at et Eicon Diva skulle kunne få din maskine til at
crashe. Mit bud er, at kommunikationsdelen af din Windows er spunket.
Følgende skal du kun prøve hvis du har den CD du installerede Windows fra
originalt:

Gå ind i kontrolpanel, dobbeltklik 'tilføj/fjern programmer', vælg fanen
'Windows installation', fjern fluebenet for kommunikation. Tryk OK og
genstart maskinen. Gå ind samme sted og sæt fluebenet der igen, tryk OK og
genstart maskinen igen (den bør selv bede om det). Lav en ny forbindelse til
din isp, og forsøg igen.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 23-02-01 14:02

Tak for dit bud. Hvad jeg glemte ayt skrive i første indlæg er at med en
Lasat T.A. kører det tilsyneladende fint.

Men jeg vil måske nok prøve dit forslag.

Lars Jakobsen