MS Windows
briani 27239
Windows XP Låse explorer for nogle brugerk~
Fra : blomsterfreaken

Dato : 23-09-02 07:36

Vi har dejligt allways-on internet i form af en slags bredbånd via
antennekablet (LAN-forbindelse).

Men nu ønsker jeg at det skal være muligt for visse brugere (i familien)
at bruge computeren uden at kunne gå på nettet.

Jeg har forsøgt mig med explorers "indholdskontrol", men den har huller,
bl.a. kan man på vores yndlingsside "google", se meget indhold via
"cashed".

Spørgsmålet er derfor:

Kan man spærre explorer med en generel adgangskode, eller gøre explorer
utilgængelig for visse brugere.

På forhånd tak for hjælpen

Blomsterfreaken \¤/

http://www.kandu.dk/

Fra : Frits Pedersen

Dato : 23-09-02 15:27

Hej
Lav en brugerkonto pr bruger og i den/disse konti hvor der ikke ønskes
adgang til netværket, skal du oprette en profil ( kontrolpanel-ydelse og
vedligehold-system-avanceret-brugerprofiler ) med netkortet disabled. Det
vil løse dit problem
mvh.
Frits

Fra : blomsterfreaken

Dato : 23-09-02 18:59

Hej Fritz

Nej, det kunne jeg altså heller ikke finde ud af. Jeg nåede til punktet
brugerprofiler, men her kan jeg kun kopiere eller slette - vedrørende
nye konti henvises der til menupunktet "brugerkonti" og dér er ingen
mulighed for at begrænse programmernes anvendelse, kun tilpasning af
udseende, navn mv., og så kan man lave kontoen begrænset, men det
betyder bare, at den pågældende ikke kan installere NYE programmer. Alle
indstillinger til internet, ja selv indstillingerne i explorer berører
alle brugere - måske er det fordi jeg ikke har "prof"-udgaven af XP.

Jeg har prøvet at læse lidt på Windows XPs "reklamesider" og helt ærligt
ser det ikke ud som om, det jeg gerne vil, er muligt via Windows XP
alene.

http://www.kandu.dk/