MS Windows
briani 27239
iconer på skrivebord
Fra : Ruben

Dato : 23-09-02 07:08

Jeg oplever ofte at mine iconer på skrivebordet optræder med forkert
billede.
Eks. jeg har en pdf som vises som et regneark, eller et photoshop billede
vises med et icon som om det var et tekstdokument.

???

Ruben

Fra : CyberGeek

Dato : 23-09-02 14:01

> [...]
>Eks. jeg har en pdf som vises som et regneark, eller et photoshop billede
>vises med et icon som om det var et tekstdokument.

Du kan bestemme hvilket ikon der skal forbindes med de forskellige
filtyper sådan:
Åben en mappe og vælg "funktioner" -> "mappeindstillinger" -> vælg
fanen "filtyper".....find den filtype som du vil redigere og tryk på
"redigere"...!

Håber det hjælper dig

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-09-02 14:14

In dk.edb.system.ms-windows, Ruben wrote:

> [...]
>Eks. jeg har en pdf som vises som et regneark, eller et photoshop billede
>vises med et icon som om det var et tekstdokument.

Jeg har oplevet det samme, og jeg tror at det er PhotoShop der laver
ged i det for at være helt ærlig (men det er det rene gætværk, det er
udelukkende baseret på at jeg synes at have opdaget en sammenhæng).
For at få de gamle ikoner tilbage, kan du enten tømme din ikon-cache
(TweakUI kan vist gøre det), eller du kan markere det forkerte ikon og
trykke F5.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 23-09-02 16:25

Lars Stokholm skrev:

> Jeg har oplevet det samme, og jeg tror at det er PhotoShop der laver
> ged i det for at være helt ærlig (men det er det rene gætværk, det er
> udelukkende baseret på at jeg synes at have opdaget en sammenhæng).

Jeg oplevede tit problemet på Win9x med specielt Photoshop-ikoner, men
også på ikoner for andre filtyper.
På Win2000/XP har jeg sjældent oplevet det. Jeg har set det hvis jeg
har gemt en *.psd-fil på skrivebordet og filen er gemt med thumbnails
slået til i Photoshop, men hvis den ikke er det, så har jeg ikke
problemer med at *.psd-ikoner skifter udseende i Win2000 og XP.

Madsen.