Din favorit tekst?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 23-09-02 00:47

Hejsa.

Jeg har spillet musik i mange år og har altid brugt mit øre til at lytte
efter toner, lyde stemninger osv. i den musik jeg lytter til. Til gengæld
fanger jeg næsten aldrig teksten. Kun lyden af ordene. Ikke fordi jeg er
dårlig til engelsk, men blot fordi jeg glemmer at lytte til hvad de synger.
Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.

Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

--
Kind regards,
Morten Bock Sørensen, Århus N, Denmark.

Fra : Terminal Preppie

Dato : 23-09-02 02:40

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Hej Morten!

Jeg har det med at overse budskabet i teksten,
og bare se sangen som et instrument i sangen.
Men I min gymnasietid stiftede jeg bekendtskab
med Dead Kennedys og her er nogle tekster,
som jeg læser hver gang jeg hører pladerne.
Biafra's sarkastiske måde at behandle meget alvorlige
emner tiltaler mig.

Her er en jeg kan lide,der handler om at leve hver dag.
At smide alle rollerne og lad den ægte person træde frem.Det er Halloween:

So it's halloween,and you feel like dancin'
and you feel like shining,and you feel like letting loose.

Whatcha' gonna be?
Babe you better know
You better plan all day

omkv:
Better plan all week,better plan all month
better plan all year

You're dressed up like a clown
Putting on your act
It's the only time all year,you'll ever admit that

omkv:
I cann see your eyes,I can see your brain
Baby,nothings changed

You're still hiding in a mask
You take your fun seriously
No,don't blow this years chance
Tomorrow your mold goes back on
after halloween

You go to work today,you go to work tomorrow
Shitfaced tonight
You'll brag about it for months

omkv:
Remember what I did,remember what I was
Back on halloween.

But what's in between?
Where are your ideas?
You sit around and dream for next halloween

omkv:
Why not everyday?
Are you so afraid what people will say

Because your role is planned for you
There's nothing you can do
But stop and think it through
But what will the boys say to you?
And what will your girlfriend say to you?
And the people out in the street
they might glare at you
And whadya know,you're pretty self-conscious to
So you run back,and stuff yourselves in rigid
buisness costumes
Only at night to score is your leather uniform exhumed
Why don't you take your social regulations
and shove'em up your ass?

Mvh Terminal Preppie.

Fra : Terminal Preppie

Dato : 23-09-02 03:37

"Terminal Preppie" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8e70f9$0$66825> >
> Hej Morten!
>
> Jeg har det med at overse budskabet i teksten,
> og bare se sangen som et instrument i sangen.
>
> Rettelse: se sangen som et instrument i <musikken>.
Meningen var den samme,men jeg udtrykte
det forkert.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-09-02 04:50

Morten Bock Sørensen <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amlkbs$gb6$1@sunsite.dk...
> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?
_______

Min favorittekst er "Smilende Sussi", som handler om en pige der boede på en
pram nede i havnen og de problemer hun havde med alle de nysgerrige drenge
som kun var ude på een ting.
Mine to andre favorittekster er "Så tar vi cyklerne frem", som handler
om det gode ved at cykle og "Vi har langt igen" (Wee are going down) som
handler om at vi egentligt har det ret godt og at der ikke er grund til at
være trist.
Angående engelske tekster har jeg det nogenlunde som dig. Jeg aner ikke
en levende fis om hvad de synger, men bare det lyder godt og melodien er
frisk og blød og munter, så er jeg tilfreds.

Hilsen Åge

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 23-09-02 08:25

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> handler om at vi egentligt har det ret godt og at der ikke er grund til at

LOOOOL!!! Du er for sjov Åge...

Damn nogle dybsindige tekster du der har fundet dig...

> [...]
> en levende fis om hvad de synger, men bare det lyder godt og melodien er
> frisk og blød og munter, så er jeg tilfreds.

Du kan heller ikke Dansk? Morten skirver jo netop at han godt kan engelsk,
men blot oftest overhører teksterne, og kun lytter til lydene i ordene, og
ikke fordyber sig i teksterne, det er vist ikke det samme som ikke at "ane
en levende fis om hvad de synger".....

> Hilsen Åge

Men, mine egne favorit tekster er blandede mellem Eminems vrede, og Ronan
Keatings blødsødne kærlighedserklæringer....

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-02 23:14

> [...]
> handler om det gode ved at cykle og "Vi har langt igen" (Wee are
> going down) som handler om at vi egentligt har det ret godt og at der

Jeg må indrømme, at du som mr. dansktop skuffer mig lidt. Der må da være
andre sange, der har bare en anelse dybde fra dit enorme sangkatalog. Hvad
med en sang som "Det var en lørdag aften" eller noget i den stil. Jeg
indrømmer jeg er på gyngende grund, men "Smilende Sussi" står ikke for mig
som en dyb tekst, der giver noget at tænke over. En sang som man får noget
nyt ud af hver gang man hører den.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 05:01

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amo3fj$79cbv$1@ID-96011.news.dfncis.de...

> Jeg må indrømme, at du som mr. dansktop skuffer mig lidt. Der må da være
> andre sange, der har bare en anelse dybde fra dit enorme sangkatalog. Hvad
> med en sang som "Det var en lørdag aften" eller noget i den stil.
__________

Hmmm.... Joh. "Det Var en lørdag aften", "Der er lys i lygten lille mor" og
alle de der gamle danske slagere er da meget gode. Det er slet ikke det. Men
de er nok liiiige en tand for stille til mig. Så skal de ihvertfald
genopfriskes af en ny gruppe, f.eks. Kandis, Bjørn og okay eller Jan og
Sunny Boys, så der kommer mere gang i dem.
Jeg er altså mere til det hurtige livlige musik. Lad mig i flæng nævne
"Gid du var i Skanderborg", "Greven fra Luxemborg" og "En sød student fra
Holstebro".

Hilsen Åge

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 24-09-02 09:45

Åge Halldorsson wrote:
> Men de er nok liiiige en tand for stille til mig.

Jamen, det er jo slet ikke det, denne tråd handler om. Den handler netop
om at se bort fra musikken, og vælge den bedste *tekst*.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Anders Hertz

Dato : 23-09-02 09:27

On Mon, 23 Sep 2002 01:46:37 +0200, "Morten Bock Sørensen"
<news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Iron Maiden: Afraid To Shoot Strangers:

Handler om de tanker en soldat gør sig før det store angreb.

Lying awake at night I wipe the sweat
from my brow
But it's not the fear 'cos
I'd rather go now

Trying to visualize the horrors that
will lay ahead
The desert sand mound a burial ground

When it comes to the time
Are we partners in crime?
When it comes to the time
We'll be ready to die

God let us go now and finish what's
to be done
Thy Kingdom Come
Thy shall be done... on earth

Trying to justify to ourselves the
reasons to go
Should we live and let live
Forget or forgive

But how can we let them go on this way?
The reign of terror corruption must end
And we know deep down there's
no other way
No trust, no reasoning, no more to say

Afraid to shoot strangers
Afraid to shoot strangers

/Anders

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-09-02 10:02

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Jeg er ked af at komme til at lyde som Åge, der kun skriver om det samme,
men i dette tilfælde er jeg nødt til at nævne Shubiduas "En sang for livet":

Vi blev venner for livet i skolen
hvis du spø'r mig så skinnede solen
vi sku' prøve det hele sammen
og blev ved selv om solen gik ned.

Vi så piger i Kejserens Klæder
og vi vågned' de mærkeligste steder
vi blev Danmarksmestre i at gå i byen
Supermand og Jens Lyn.

Alting var tilladt og osse lidt held
grænsen var der hvor du satte den selv
idag kan du vælge men grænsen er sat
enten kondom eller evigt godnat.

Det var en aften som alle de andre
men en nat som kom til at forandre
for Jens Lyn blev taget på sengen
og blev aldrig den samme igen.

Her forleden tog han billetten
og han ligger på Lerkrukkesletten
i avisen stod der: Han sov stille ind,
men gu gjorde han ej.

Jeg stod ved hans side da solen gik ned
han døde fordi han for sent fik besked
den der vil leve beskytter sig selv
idag kan din kærlighed slå dig ihjel.

Alting er tilladt og osse lidt held
grænsen er der hvor du sætter den selv
og du kan vælge men grænsen er sat
enten kondom eller evigt go'nat.

Grænsen er der hvor du sætter den selv
idag kan din kærlighed slå dig ihjel
så den der vil leve beskytter sig selv.

Bedøm selv...

Karina

Fra : Karsten Vinding

Dato : 23-09-02 15:49

Karina Hjorth wrote:

> Grænsen er der hvor du sætter den selv
> idag kan din kærlighed slå dig ihjel
> så den der vil leve beskytter sig selv.
>

> Bedøm selv...

Fra Shu-Bi-Dua 12. Et fremragende nummer på et album der blev lidt
overset.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-09-02 15:59

> Fra Shu-Bi-Dua 12. Et fremragende nummer på et album der blev lidt
> overset.

Fuldstændig enig!

Karina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-09-02 18:50

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8f2c49$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Fuldstændig enig!
>
> Karina
________

Goddag

Hare du overvejet at lytte til andet end Shubidua? - bliver det ikke noget
ensformigt+

Hilsen Åge

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-09-02 19:01

> Hare du overvejet at lytte til andet end Shubidua? - bliver det ikke noget
> ensformigt+

Nej, det gør det ikke, men jeg kan da lige fortælle, at nogle af de seneste
kunstnere jeg har lyttet til i de sidste par dage er; Jamiroquai, Beatles,
Kaya, The Commitments, Herbie Hancock, Lou Reed, Phil Collins - og så
selvfølgelig noget Shubidua, Jørgen Thorup og Michael Hardinger samt Rollo &
King.

Er det blandet nok, Åge?

Karina

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 23-09-02 20:52

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> Kaya, The Commitments, Herbie Hancock, Lou Reed, Phil Collins - og så
> selvfølgelig noget Shubidua, Jørgen Thorup og Michael Hardinger samt Rollo

Hvor skulle Åge vide det fra, han kender jo ikke en brøkdel af dem :)

Fra : Karina Hjorth

Dato : 23-09-02 21:23

> Hvor skulle Åge vide det fra, han kender jo ikke en brøkdel af dem :)

Nååårh, nej *dooooh*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 05:05

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8f56ce$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Kaya, The Commitments, Herbie Hancock, Lou Reed, Phil Collins - og så
> selvfølgelig noget Shubidua, Jørgen Thorup og Michael Hardinger samt Rollo

________

Jov det kan da godt være at det er blandet. Jeg kender bare ikke andre
grupper end SHUBIDUA og Beatles af dem du nævner. De andre ved jeg ikke hvad
spiller. Men det er da nok blandet, når du siger det. Så deettt..

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 07:13

On Tue, 24 Sep 2002 06:05:15 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jov det kan da godt være at det er blandet. Jeg kender bare ikke andre
> grupper end SHUBIDUA og Beatles af dem du nævner. De andre ved jeg ikke hvad
> spiller. Men det er da nok blandet, når du siger det. Så deettt..

Hej Åge,

Det kan godt være at du ikke har en bred smag, men Phil Collins, Michael
Hardinger og Rollo & king må du da kende?

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 13:43

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0c00pusf38lgl1f2632nn54mogrnjd1poe@4ax.com...
> [...]
>
> Det kan godt være at du ikke har en bred smag, men Phil Collins, Michael
> Hardinger og Rollo & king må du da kende?
_____

Nå ja ok. Hardinger er jo SHUBIDUA. Hvad Rollo og Plim spiller ved jeg ikke.
Kender kun "Ved du hvad hun sagde" og "Der står et billede". Men det lyder
skrækkeligt.

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 14:12

On Tue, 24 Sep 2002 14:42:45 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Nå ja ok. Hardinger er jo SHUBIDUA.

Se du kender ham jo godt

> Hvad Rollo og Plim spiller ved jeg ikke.
> Kender kun "Ved du hvad hun sagde" og "Der står et billede".

Hvad med "Never ever let you go"?

> Men det lyder skrækkeligt.

Det er da helt ok og i det mindste ikke så dårligt som Kandis og
Richard!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 17:01

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qro0pukk4v974du6mjr96qg8bp1dllj3h9@4ax.com...

> Det er da helt ok og i det mindste ikke så dårligt som Kandis og
> Richard!
______

Nå, vi er nok kommet på fornavn med dansktopsangerne, hmmm...

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 17:05

On Tue, 24 Sep 2002 18:00:58 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Nå, vi er nok kommet på fornavn med dansktopsangerne, hmmm...

jammen, hvis Richard er så folkelig og nede på jorden kan man jo ikke andet
end være på fornavn med ham *S*

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-09-02 17:25

> Nå ja ok. Hardinger er jo SHUBIDUA.

Aaaaaaaaahj, Åge - det er han altså ikke! Hardinger forlod gruppen for snart
6 år siden, så nu må du altså lige hønse.... Hardinger har lavet flere
albums på egen hånd:

Do it my way
Michael Hardinger
Hardinger
Nede med øl (herfra kender du måske De 5 på Vangedevej)

Og et par stykker sammen med Jørgen Thorup

Vi ku' ik' la' vær'
Kuntoman

Og som et spøjst/alternativt projekt for nogle år siden

Bongo

Samt indenfor de senere år musik til:

Brdr. Mortensens Jul
Krummerne/Krummernes Jul
Sunes familie
Askepop

Mvh
Karina

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 17:39

On Tue, 24 Sep 2002 18:25:27 +0200 "Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hardinger forlod gruppen for snart 6 år siden, så nu må du altså lige hønse....

*G* Selv om han har lavet flere solo albums er det nu SHUBIDUA han er mest
kendt for!

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-09-02 18:23

> *G* Selv om han har lavet flere solo albums er det nu SHUBIDUA han er mest
> kendt for!

Ja, ja - selvfølgelig, men han ER IKKE Shubidua....

Fra : Troels

Dato : 24-09-02 18:28

> Nede med øl (herfra kender du måske De 5 på Vangedevej)

Nok en af de mest fjollede titler i nyere dansk musikhistorie

/Troels

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 18:55

Troels wrote:

> Nok en af de mest fjollede titler i nyere dansk musikhistorie
>
> /Troels

Hedder den virkelig "nede med øl" ?!

Totalt for vildt nede med øl marrn!!!

lol

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-09-02 18:55

Sune Mika Salminen wrote:
> Hedder den virkelig "nede med øl" ?!
>
> Totalt for vildt nede med øl marrn!!!

Så vil du måske også synes om opfølgeren: "Øl i huset - dér!"

/Nikolaj

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:36

Nikolaj Borg wrote:

> Så vil du måske også synes om opfølgeren: "Øl i huset - dér!"
>
> /Nikolaj

ROFL!

"Altså, det er i orden du kaster håndtegn herinde, men du skal selv
samle dem op efter dig!!!"

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-09-02 18:44

Karina Hjorth wrote:
> Og som et spøjst/alternativt projekt for nogle år siden
>
> Bongo

Hvis det er alternativt er det ikke noget for Åge

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 19:16

´Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9091fd$0$62704$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hardinger forlod gruppen for snart
> 6 år siden, så nu må du altså lige hønse.... Hardinger har lavet flere
> albums på egen hånd:
SVAR: Øhh. Nå.

> Do it my way
> Michael Hardinger
> Hardinger
> Nede med øl (herfra kender du måske De 5 på Vangedevej)
SVAR: Det vil jeg ikke lige påstå at jeg gør

> Og et par stykker sammen med Jørgen Thorup
SVAR: Kender ham ikke

> Vi ku' ik' la' vær' Kuntoman
SVAR: Javel nå

> Og som et spøjst/alternativt projekt for nogle år siden Bongo
SVAR: Bongo ???

> Samt indenfor de senere år musik til:
> Brdr. Mortensens Jul
> Krummerne/Krummernes Jul
> Sunes familie
> Askepop
SVAR: Der var meget god musik i "Krummernes jul".

Hilsen Åge

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-09-02 22:45

> SVAR: Det vil jeg ikke lige påstå at jeg gør

Nå, den bliver ellers tit spillet på de radioer, der også spiller Kandis,
Lis & Per og andet dansktop-halløj...

> SVAR: Kender ham ikke

Well, det kan du komme til, hvis du ser Hit med Sangen på fredag... Der er
begge d'herrer med...

> SVAR: Bongo ???

Ja, Bongo.... Ikke mange kender den, og den er altså også en underlig
udefinerbar stil... ikke pop, ikke rock, ikke dansk-top... sådan lidt af det
hele og så alligevel ikke... Måske derfor mange musikforretninger valgte at
placere den under børnemusik, omend følgende citat fra en af sangene ikke
just hører til i en børnesang:

"Chinese Girl do you wanna be my lover
Chinese Girl come and meet me undercover
You're so small you can hide behind a rabbit
Chinese Girl let me be your dirty habit

Will you put up Chinese fight
if I take you home tonight

..... et par linier, jeg ikke lige kan huske
make my bells go ding dong with you"

Mvh
Karina

Fra : Tina

Dato : 23-09-02 10:18

> Hejsa.

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Min er The Flag af Barenaked Ladies

Den handler om et voldeligt parforhold. Hun prøver gentagne gange at
fortælle ham, at det er slut, men alligevel går hun tilbage til ham, når han
kommer med sine gyldne ord.

Sådan et parforhold er både et væddeløb og en krig.

Først viser hun det ternede flag. Ingen har vundet løbet, når det ternede
flag vejrer. Derefter viser hun den hvide flag. Ingen har vundet krigen, når
det hvide flag vejrer.

Da hun så samler mod til sig og fortæller ham, at NU er det slut, går det
helt galt for dem. Krigen flammer op.

I sangen efter 3. vers er der brugt en kuffert, til at lave et "skift" i
sangen. Tre "dum dum dum" (kan ikke kengive dem på tekst, desværre), hvoraf
det første er hendes kuffert der smækker i, hun forlader ham for alvor. De
to sidste er skud der falder. Derefter starter der en montage om, hvad der
så sker: Politiet, begravelsen, begravelsesoptoget. Og flagene. De iturevne
flag. Det lykkedes hende ikke at ende løbet og slutte krigen, så de bristede
håb (de iturevne flag) vejrer for vinden, under hendes begravelse.

Mvh

Tina

The Flag
Words & Music by Steven Page

The phone rings, it's early, it's seven o'clock.
He says sorry I woke you, but I just had to talk
you know last night, remember when I
tried to choke you?
I didn't mean it, I was drunk, it was only a joke
you should know that by now,
when the chequered flag comes down,
no one no one no one has won the race.

The next night he's over and over and under
and after he's finished she lies there and wonders.
just why does she need him and why does she stay here
and then in the darkness she'll quietly say Dear,
you've never really known that when the white flag
is flown, no one no one no one has won the war.

They're complicated people leading complicated lives,
and he complicates their problems by telling complicated lies
He tells her he's sorry, she tells him it's over,
he tells her he's sorry, she says over and over
You've never really known that when the white flag
is flown, no one no one no one has won the war.

There goes a forest and there goes a bluebird.
There goes a partridge and there goes a Go Train.
There goes an angel and there goes a steeple.
There goes a cop car and there goes an eagle.
There goes a raven and there go the ribbons.
There goes a raven and there go the ribbons.
There goes a raven and there go
The ribbons, the ribbons the ribbons
The ribbons of the flag.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 23-09-02 10:18

Morten Bock Sørensen wrote:
> [...]
> aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Der er især én sangskriver der kan få mig til at lytte til teksten, og det
er fordi han altid formår at fortælle en hel livshistorie, eller bare et
lille bitte indblik i sine personager - og det er altid bare right on...
Burma Shave er en af mine favoritter, den handler om en pige der møder en
fyr på en benzintank, og sammen tager de afsted for at finde lykken - som
dog ikke lige er det de ender med at finde.
Burma Shave var et mærke af barberskum - de reklamerede langs vejene i USA -
med 5-6 skilte med et par hundrede meters mellemrum der tilsammen dannede et
lille digt, såsom følgende:

Highways are
No place
To sleep
Stop your car
To count your sheep
Burma-Shave

og

Before I tried it
The kisses
I missed
But afterward -- Boy!
The misses I kissed
Burma-Shave

Der findes bogstaveligt talt 1000-vis af disse slogans, og de gjorde et
indtryk på Tom Waits da han var barn - han troede faktisk at Burma Shave var
navnet på en by, og overalt hvor han kørte så han navnet - men kom aldrig
til byen. Burma Shave blev derfor til en slags fantasi-by, som de 2 unge
mennesker var sikre på fandtes... læs selv teksten, den er efter min mening
uhyggeligt godt skrevet.

Burma Shave
Tom Waits

Licorice tattoo turned a gun metal blue
Scrawled across the shoulders of a dying town
Took the one eyed Jacks across the railroad tracks
And the scar on its belly pulled a stranger passing through
He's a juvenile delinquent, never learned how to behave
But the cops'd never think to look in Burma-Shave
And the road was like a ribbon, and the moon was like a bone
He didn't seem to be like any guy she'd ever known
He kind of looked like Farley Granger, with his hair slicked back
She says 'I'm a sucker for a fella in a cowboy hat.
How far are you going?'
Said 'Depends on what you mean'
He says 'I'm only stopping here to get some gasoline'
'I guess I'm going thataway, just as long as it's paved
And I guess you'd say I'm on my way to Burma-Shave'
And with her knees up on the glove compartment
She took out her barrettes, and her hair spilled out like rootbeer
And she popped her gum and arched her back
'Hell, Marysville ain't nothing but a wide spot in the road
Some nights my heart pounds like thunder
Don't know why it don't explode
Cause everyone in this stinking town's got one foot in the grave
And I'd rather take my chances out in Burma-Shave'
'Presley's what I go by, why don't you change the stations
Count the grain elevators in the rearview mirror'
She said, 'Mister, anywhere you point this thing
It got to beat the hell out of the sting
Of going to bed with every dream that dies here every mornin'
And so drill me a hole with a barber pole
And I'm jumping my parole just like a fugitive tonight
Why don't you have another swig, and pass that car if you're so brave
I wanna get there 'fore the sun comes up in Burma-Shave '
And the spider web crack and the mustang screamed
The smoke from the tires and the twisted machine
Just a nickel's worth of dreams, and every wishbone that they saved
Lie swindled from them on the way to Burma-Shave
And the sun hit the derrick and cast a bat wing shadow
Up against the car door on the shotgun side
And when they pulled her from the wreck
You know, she still had on her shades
They say that dreams are growing wild
just this side
of Burma-Shave

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Robert Piil

Dato : 23-09-02 10:25

On Mon, 23 Sep 2002 11:18:02 +0200, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk> wrote:

>Burma Shave
>Tom Waits

Eller hvad med, også af Tom Waits:

================
I hope that I don't fall in love with you

Well I hope that I don't fall in love with you
'cause falling in love just makes me blue
when the music plays, and you display a heart for me to see
I had a beer and now I hear you calling out for me
and I hope that I don't fall in love with you

Well the room is crowed people everywhere
and I wonder, "should I offer you a chair"
well if you sit down with this old clown, take that frown and break it
before the evening is gone away, I think that we can make it
then I hope that I don't fall in love with you

Well the night does funny things inside your head
these old tomcat feelings you don't understand
well I turn around to look at you, you light a cigarette
I wish I had the guts to bum one though we've never meet
and I hope that I don't fall in love with you

I can see that you are lonesome, just like me
and in being late you'd like some company
when I turn around to look at you, you look back at me
The guy you were with, is up and split, the chair next to is free
and I hope that you don't fall in love with me

It's closing time, the music is fading out
last call for drinks, I'll have another stout
when I turn around to look at you, nowhere to be found
I search the place for your lost face, guess I'll have another round
and I think that I just fell in love with you
================

Har vi ikke alle siddet på det værtshus, og kigget på den pige engang
i vores liv?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 23-09-02 15:07

> Har vi ikke alle siddet på det værtshus, og kigget på den pige engang
> i vores liv?

Fantastisk tekst. Jeg fik endda lyst til selv at sætte melodi til...

/Morten

Fra : Robert Piil

Dato : 24-09-02 00:20

On Mon, 23 Sep 2002 16:07:06 +0200, "Morten Bock Sørensen"
<news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote:

>Fantastisk tekst. Jeg fik endda lyst til selv at sætte melodi til...

Et bud på en antikærlighedssang kunne være, Living Colour's "Love
Rears Its Ugly Head"

I always thought our relationship was cool
You played the role of havin' sense, I always played the fool
But now something's different, I don't know the reason why
Whenever we seperate I almost want to cry

And when I come home late you don't complain or call
So as a consequence I don't go out at all
My friends are frightened, they don't know what's going on
They think they put a spell on me, and now my mind is gone

Oh love is not so bad they say
but you never know where love is gonna go

I'm standing at the altar as they play the wedding march
I'm in my black tuxedo with my collar full of starch
She looks as lovely as she's ever gonna get
I wake up from this nightmare in a pool of sweat

Oh no no no no, not that again, yeah yeah yeah yeah yeah
I'm not going, well I'm not going, when
Love rears up its ugly head
No, not me no na, No no not me, when
Love rears up its
Love rears up its ugly ugly ugly ugly head
What you gonna do
what you gonna do when it comes and gets you?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 00:54

Robert Piil wrote:

> Et bud på en antikærlighedssang kunne være, Living Colour's "Love
> Rears Its Ugly Head"

Fedt nummer, har tit spillet den til røvballe.

Var det ikke "vores egne" Soulshock og Cutfather der lavede et remix af
den?
Med breakbeat løftet fra Parliament/Funkadelic

-Sune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-09-02 14:08

Sune Mika Salminen skrev:
> Var det ikke "vores egne" Soulshock og Cutfather der lavede et
> remix af den?

Har de to været et makkerpar, eller mener du i virkeligheden enten
Soulshock & Carlin eller Cutfather & Joe?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-09-02 16:01

In article <ampo6s$j17$1@sunsite.dk>, peterbrandtnielsen@hotmail.com
says...

> Har de to været et makkerpar, eller mener du i virkeligheden enten
> Soulshock & Carlin eller Cutfather & Joe?

I meget gamle dage (slutningen af 80'erne og starten af 90'erne) var
Soulshock og Cutfather K.C. som han faktisk kaldte sig et makkerpar, der
ville noget! Efter min mening. Blandt andet var de med til at starte
Soulpower Productions op.

Blandt andet var det dem der lavede Soulpower Remixet af Cut 'N' Moves
Takes No Crap.

Jeg mener også de producerede rap tøsen Sally.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 18:52

Lars Bernau wrote:

Snip

> [...]
> starte Soulpower Productions op.
>
> Blandt andet var det dem der lavede Soulpower Remixet af.... (snip)

Nu er jeg helt sikker. Remixet af Love Rears hed nemlig "soulpower mix".

-Sune

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-02 10:42

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Bonos "One".

Kjærlighed.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-09-02 12:30

Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM wrote:

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Uhhh..der er jo mange. både engelske og danske. Tekster der forrtæller en
lille historie.
Har det med at hænge fast i en enkelt sød/sjov/god/elegant sætning eller
helt vers

En af favoritterne er Toto's " I'll be over you", en almindelig "hun er gået
og jeg er ked af det"- sang. Specielt bridgen, der siger:

It takes some time God knows how long
I know that I can forget you
as soon as my heart stops breaking
Anticipating
as soon as forever is through, I'll be over you

og i den anden ende af spektret en tekst af een af de bedste danske
sangskrivere Ivan Pedersen fra Monogram (2001)
Sangen der hedder "Tilbageblik" fortæller historien om den første
forelskelse som teenager, den første biograftur. Fortalt i et kært
/kærligt/sjovt sprog. Sidste vers siger:

Og 25 år gik som et fingerknips
jeg så dig pluds´lig iført børn og mand med slips
jeg sagde en masse sludder,ret uelegant
som i den kendte glasbutik med mig som elefant
Jeg mistede dig engang, jeg troede jeg skulle dø
dér står du lidt for tyk - og er ved at få i frø
din smukke kyssemund er furet rød og stram
måske den havde smilet mere, hvis jeg havde været ham

imho....Cute
Eller skriver Michael Falch, Steffen Brandt suverænt gode danske tekster.
og af de undenby'ske er John Hiatt og Bruce Springsteen god til at fortælle
historier.

/ Søren og Anette

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-09-02 14:23

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote in message
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Nogle af teksterne på Kents nye album Vapen & Ammunition rangerer højt:

Pärlor:
(refräng)
Så snurra min jord igen
Radion spiller vår sang
Stockholm ligger öde och världen håller andan (vilken färg har själen)
Snurra min jord igen
för alt vi drømde en gång
Allt som du gör blir til pärlor på min panna (vilken färg har själen
älskling)

Og (hitsinglen) Dom Andra:
En ensam kvinna söker en man
Svar till: hjärtat talar sant
En pessimist i sitt livs form
Jag vädrar blod, det luktar sorg
En utomjordings kärlekstörst
En undran vem som svek vem först
Ät fett och socker tills du spyr
Eller blir en fyra-tonsmartyr
Sälj dig, sälj dig dyrt
Kom låna törnekronan min
Lid för konsten eller brinn
Jag slåss och håller kroppen varm
En dröm om mammas ömma famn
En utomjordings kärlekstörst
En undran vem som svek vem först
Och jag blir gärna en martyr
Vi behöver nog en ny
Sälj dig, sälj dig dyrt
Ett långfinger åt döden
Vi gick över lik
Och skylta' med vår kärlek,
vårt rika inre liv
Men plåtarna till himlen
var slut när vi kom dit
och priset vi betalat
För att klassas som elit
Var att vi blev som dom andra
Vi blev som dom andra
Vi blev som dom andra
Och vi kommer inte längre
Vi är tillbaks på noll
Men ingen kommer sörja
Vi har spelat ut vår roll
Vi glömmer hela skiten
Det betyder ingenting
Vi skulle kommit längre
Men räckte inte till
Vi blev som dom andra
Vi blev som dom andra

Budskaberne er ikke de dybeste, indrømmet. Pärlor handler om (gen-?)
forelskelse og Dom Andra om den store vilde kærlighed der blev 'almindelig'.

.... men jeg er dybt betaget over de sproglige og lyriske kvaliteter i
teksterne. Og så er det er fedt album, men det var jo ikke det der blev
spurgt om :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 23-09-02 15:29

> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Hmm...godt spørgsmål, der er jo så mange der er gode. Lige nu lytter jeg
meget til Jeff Buckley, og han har nogle skønne tekster. Favoritten er nok
Dream brother, eller Hallelujah (selvom det er en Cohen sang)

Dream Brother:

There is a child sleeping near his twin
The pictures go wild in a rush of wind
That dark angel he is shuffling in
Watching over them with his black feather wings unfurled

The love you lost with her skin so fair
Is free with the wind in her butterscotch hair
Her green eyes bloom goodbyes
With her head in her hands
and your kiss on the lips another
Dream Brother with your tears scattered round the world.

Don't be like the one who made me so old
Don't be like the one who left behind his name
'Cause they're waiting for you like I waited for mine
And nobody ever came...

I feel afraid and I call your name
I love your voice and your dance insane
I hear your words and I know your pain
Your head in your hands and her kiss on the lips of another
Your eyes to the ground
and the world spinning round forever
Asleep in the sand with the ocean washing over...

---Jacob---

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 23-09-02 17:28

"Jacob Ulrich" <oxygen@oncable.dk> wrote in message
> Dream Brother:

Jeg tænkte på præcis den samme.

> Asleep in the sand with the ocean washing over...
Og så døde han ved en drukneulykke. Og det er den sidste linie på cd'en. Det
er nærmest profetisk. Spooky.

Ellers synes jeg at Another Horsedreamers Blues med Counting Crows er
fantastisk god:

Margery's dreaming of the middle of the day
Tiyuri to win
Perfect Dozen to place
Money is the matter that's been on her mind
Time ticks by her one race at a time

She's trying' to be a good girl
And give 'em what they want
But Margery's dreaming of horses

Looking' at a green sky
Sun like a red eye
Bright blue horses are the fortune she lives by
She's tired and lonely
Scared and depressed
Her visions of one day go racing the next

She's trying to be a good girl
And give 'em what they want
But Margery's dreaming of horses

Margery doesn't say anything all the way home
So afraid she'll awake to find she's all alone

Margery's wingspan's all feathers and coke cans, and
TV dinners and letters she won't send, and
Every race night is shot through with sunlight
Trying to hit the big one one last time tonight for...
Drunken fathers and stupid mothers and
Boys who can't tell one girl from another
So she takes her pills
Careful and round
One of these days she's gonna throw the whole bottle down

But she's trying to be a good girl
And give 'em what they want
But Margery's dreaming of...
Trying to be a good girl
And give 'em what they want
But Margery's dreaming of horses

Simon

Fra : Karsten Vinding

Dato : 23-09-02 16:32

"Morten Bock Sørensen" wrote:

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Jeg har ingen decideret favorittekst, men mange favoritter.

Jeg nævner et par af dem her uden at de nødvendigvis er øverst på
ranglisten, det var bare dem der lige faldt mig ind idag.

Én af mine favorittekster kunne være TV-2's/Steffen Brandts "Der trængte
til at blive skovlet noget sne"

Taget fra hukommelsen:
****
Det' koldt og det hagler og regner og sner
og jeg indrømmer blankt, jeg ikke orker mer'
Barometret er i bund og kreditorerne står klar
der' et underskud på minst tusind milibar

Det' længe siden og jeg husker ikke at
jeg nogensinde har følt mig så urimeligt forladt
Hvem har sagt jeg var klar til det store kolde gys,
hvem har kappet forbindelsen mellem mørke og lys

"Der er masser af chancer, men uanset hvad du tror
"Så kan du godt spare dig de dyre ord
"Det' ryggen mod muren, og selv den sjoveste replik
"Kan intet stille op mod historiens komik
(Omkvædet gentages)

I enhver ordentlig popsang vil en pige træde ind
og hviske kærlige ord i mit forstyrrede sind
Flyve bort som en slowmotion filmfantasi
i en duft af paintbox og ny teknologi

Men der er larm på nettet det er ren hvid støj
og drømmen har søgt videre under varmere himmelstrøg
vingesuset efterlader ingen synlige spor
kompasset står og blafrer omkring det iskolde nord

(Omkvæd x 2)

Og de hænger mig ud af halsen, jeg har gennemskuet alt
Det' for meget, det' for lidt, det' for ondt og det' for galt
Jeg anråber himlen og jeg sværger til gud...
Det var slet ikke sådan mit liv sku' se ud

Så er det at jeg endelig går nedenom og hjem
og finder dig ventende igen og igen
Du siger ikke noget men jeg kan se på dit blik
at der skal handles hurtigt før vi glider væk

Det' ikke særligt meget men det' nogen gange nok
sådan at sidde og sige ingenting til solen den står op
Imorgen blir' til dag og jeg mener at ku' se
at der trænger til at blive skovlet noget sne
****

Bedøm selv, jeg synes at det er smukt (sammen med musikken), uden at
kunne sætte en finger på hvorfor.

En anden tekst jeg godt kan lide er "So much for love" som jeg kender
med Susanna Hoffs, men som er skrevet af "J. Hanes/P. E. Gates/P.
Dunne/H. Hanes", Jeg aner desværre ikke hvem der egentlig står bag disse
forkortelser, men har en mistanke til at nummeret er en cover af et
andet nummer, da nummeret er "Used by permission".

Taget fra booklet'en til CD'en When youre a boy:

****
I got a marriage of convenience
I got the true cosmetic love
I got a set of circumstances
that only last as long as either party says it does

"So much for love
"So much for love
"Just kiss it of the moment you decide youve had enough
"So much for love

I've got the freedom lovers commitment
I got the true contemporary attitude
I got he modern understanding
that everyone is free to come and go just as they choose

(Omkvæd x 1)

I got a contract to protect my lobour
I got it worded so it allways works out in my favour
Got no loose ends to untangle
I got a written guarantee that covers every angle

So much for love
Don't ask me to try a little tenderness
So much for love
You won't see any tears on my pillow
So much for love
I dont care if your aim is true
So much for love
Why do fools fall in love?

****

Kort og præcist og flot fremført af S. Hoffs, synes jeg.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-09-02 16:58

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Der er en bestemt tekst der går klokkerent ind hos
mig hver gang, specielt sidste vers.

Jeg kan ikke forklare hvorfor, måske har jeg drukket
for meget grøn the under aflytningen, måske faldt jeg
bare i gryden som barn.

For mig handler den om fremmedgørelse og ensomhed,
men jeg tror hver person vil få sin fortolkning.

Pink Floyd - Brain Damage.

The lunatic is on the grass
The lunatic is on the grass
remembering games and daisy chains and laughs
got to keep the loonies on the path

The lunatic is in the hall
the lunatics are in the hall
the paper holds their folded faces to the floor
and every day the paper boy brings more

And if the dam breaks open many years too soon
and if there is no room upon the hill
and if your head explodes with dark forebodings too
I'll see you on the dark side of the moon

The lunatic is in my head
The lunatic is in my head
you raise the blade, you make the change
you rearrange me ' till I'm sane
you lock the door
and throw away the key
there's someone in my head but it's not me

And if the cloud bursts, thunder in your ear
you shout and no one seems to hear
and if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Ole Thomsen

Fra : Carl Drud

Dato : 23-09-02 18:36

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote:

> [...]
> bare i gryden som barn.
>
> For mig handler den om fremmedgørelse og ensomhed,
> men jeg tror hver person vil få sin fortolkning.

+ at jeg synes korsangerinden er lyder helt fantastisk.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-09-02 19:16

"Carl Drud" <mk4mraq9r001@sneakemail.com> wrote

> + at jeg synes korsangerinden er lyder helt fantastisk.

Jeg tænkte faktisk på at nævne det, men nu var
det jo tekster tråden handlede om

Ole Thomsen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-09-02 16:48

Morten Bock Sørensen wrote:
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Malk de Koijn - De Rigtige McCoys

Den handler om børnegruppen "De Rigtige McCoys" - en del af MDK's
univers - og er hylende morsom.

Fra : Carl Drud

Dato : 23-09-02 18:18

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote:

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Robert Johnson "Love in Vain"

And I followed her to the station
with a suitcase in my hand
And I followed her to the station
with a suitcase in my hand
Well, it's hard to tell, it's hard to tell
when all your love's in vain
All my love's in vain

When the train rolled up to the station
I looked her in the eye
When the train rolled up to the station
and I looked her in the eye
Well, I was lonesome, I felt so lonesome
and I could not help but cry
All my love's in vain

When the train, it left the station
with two lights on behind
When the train, it left the station
with two lights on behind
Well, the blue light was my blues
and the red light was my mind
All my love's in vain

Ou hou ou ou ou
hoo, Willie Mae
Oh oh oh oh oh hey
hoo, Willie Mae
Ou ou ou ou ou ou hee vee oh woe All my love's in vain

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Flemming

Dato : 23-09-02 18:23

wrote in dk.kultur.musik:

> Hvad er jeres favorittekster

"I'll adore" af Boy George, er en tribute til en afdød ven.

Mother clutches the head of her dying son
anger and tears
so many things to feel
sensitive boy good with his hands
no one mentions the unmentionable
but everybody understands
here in this cold white room
tied up to these machines
it's hard to imagine him as he used to be

Laughing, screaming, tumbling queen
like the most amazing light show that you've ever seen
whirling, swirling, never blue
how could you go and die
what a lonely thing to do

Silence equals death
this is what they say
but the anger and the tears
do not take the pain away
how far must it go
how near must it be
before it touches you
before it touches me
here in this cold white room
tied up to these machines
it's hard to imagine life as it used to be

Laughing, screaming, tumbling queen
like the most amazing light show that you've ever seen
whirling, swirling, never blue
how could you go and die
what a selfish thing to do

Did you ever ask those strangers
what they're searching for
did they laugh and tell you
they're not really sure
you were hurt by love
but still you came right back for more
Il Adore
Il Adore
Il Adore

Thanks mum!
ven.

Il Adore

Fra : Flemming

Dato : 23-09-02 19:17

wrote in dk.kultur.musik:

> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Er der ikke nogen der har den her som favorit? (en rigtig dyb tekst)

Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
Dub-I-Dub-I-Dub-I-Yeah
Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
I don't need your love

Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
Dub-I-Dub-I-Dub-I-Yeah
Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
I don't need your love

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-09-02 20:20

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qimuou0qassff8b27p0hr25u3gokdi30h5@4ax.com...

> Er der ikke nogen der har den her som favorit? (en rigtig dyb tekst)
>
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Yeah
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
> I don't need your love
>
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Yeah
> Dub-I-Dub-I-Dub-I-Dup-Bup-Bup
> I don't need your love
>
> Mvh Flemming S.
_______

Jeg har i hvert fald ikke. Jeg foretrækker helt klart::

Dubi dubi dubi dub dub dub
Dubi dubi dubi yeyh yeyh
Dubi dubi dubi dub dub duhh
Dubi dubi dubi yeyh yeyh

Dubi dubi dubi dub dub dub
Dubi dubi dubi yeyh yeyh
Dubi dubi dubi dub dub duhh
Dubi dubi dubi yeyh yeyh

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 23-09-02 20:48

On Mon, 23 Sep 2002 21:19:52 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg har i hvert fald ikke. Jeg foretrækker helt klart::
>
> Dubi dubi dubi dub dub dub
> Dubi dubi dubi yeyh yeyh
> Dubi dubi dubi dub dub duhh
> Dubi dubi dubi yeyh yeyh
>
> Dubi dubi dubi dub dub dub
> Dubi dubi dubi yeyh yeyh
> Dubi dubi dubi dub dub duhh
> Dubi dubi dubi yeyh yeyh
>
> Hilsen Åge

jammen, den er også rigtigt god

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 05:07

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:itruou8rd7rnigrfleiuoq9586c4el4gvt@4ax.com...
> On Mon, 23 Sep 2002 21:19:52 +0200 "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk>

> jammen, den er også rigtigt god
>
> Mvh Flemming S.
_____

Jeg ved sgu bare ikke hvad den handler om, hihi

Hilsen Åge

Fra : Michael Westi

Dato : 24-09-02 03:47

> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Av, der er jo mange at vælge imellem, men en der umiddelbart sidder fast i
de 2 sidste hjerneceller jeg har, er Dan Reed Network "Mix it up" fra 91. På
det tidspunkt en politisk, skarp kommentar til Golfkrigen Og George Bush sr.

"Aggression is defeated.. The war is over!" (George Bush sample)

Open the door, hinged on reality
There's more than the floor, there's the sky, Spirituality?
Maybe, who knows, time to get free.
I care about you even if you don't give a shit about me
That's what love is.. It's not just built for two,
It's built on a future, one we might not get through.
Strangers & brothers & beggars & sisters,
Hipsters, Quipsters, Quadrophonic tricksters
They don't care about your hair, the issue is dead, over & out.
Vanity sucks, enough said.. Instead.. Instead..

Let's talk about violence. Let's talk about ignorance.
Why don't we talk about prejudice. Go back to school fool.
You're a fool.. Believe it, but you can relieve it.

Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let everybody play. Mix it up.
Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let the piano play.

One thing is for certain, it's curtains if we keep flirtin' fate &
hurtin' with hate. Time to grow up, get real, come on
We can ressurect the world by the lights early dawn
What so proudly we hail at twilights' last gleaming
"This victory belongs to the finest fighting force this nation has ever seen
in it's history" (George Bush)

Tonight it's alright, you can groove
Tomorrow you wake up, you can't move
cause the weight of the world gets too much to hold
You need somebody when the night grows too cold.

Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let everybody play. Mix it up.
Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let evertbody play. Mix it up.

Drugs, That's a life of glamour
Comes crashing on your hopes like a ball-peen hammer
Get rich quick, sure.. End up dead on a curb
or be alive like a ghost in a drive-by suburb
Pressure.. That's the lesson here
control enough people you can have a career

That's a beaten road, it's tired, it lacks imagination
We got mass on sunday, but no mass communication
My dream.. knowledge is no pipe dream
Money makes the world go around? Full blown hype dream

Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let everybody play. Mix it up.
Do what you got to do.. Say what you got to say.
Mix it in the middle.. Let evertbody play. Come on.

What's holdin' up the party
A brand new state of affairs in the department of arty
Congressman got your tounge?
Well a bumpin' new rhythm has just begun.

Story 'bout a greedy girlie, she was named Lisa
Left her man for a gold-plated Visa
Made the right moves, had the world in her fist
but the kiss of her poor boy she sure missed
She didn't Mix it Up.. Rich & poor, young & old.
black & white, wrong & right.. Here comes the night
"What happened to her boyfriend?"

He believed the commercials that said drink beer, get laid
but at closin' time he was alone, he didn't get paid.
Last night his lover was a razorblade..

Mvh Michael

Fra : Brian Klausen

Dato : 24-09-02 07:06

Morten Bock Sørensen wrote:
> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Jeg har det mange gange lige som dig.
Men der er nogen gange tekster der får mig fanget.
To af dem der lige steg op i hovedet var:

"One" med Metallica. Super barsk nummer om en gut der er totalt lammet.
Ligger i en hospitalsseng og kan kun blinke. Bl.a. den del hvor der
synges om at han forsøge at holde vejret så han kan dø. Uf... det løber
mig koldt ned af ryggen bare som jeg sidder og skriver det.

Den anden er helt klart i den lidt gladere ende, og er i øvrigt relativt
ny. Der er tale om "The Day after Tomorrow" med Saybia.
Den er jeg helt tosset med, for passer på mig på en prik når det kommer
til "kurmageri" - det er jeg sgu' en kegle til .

Venligst
Brian Klausen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-09-02 11:32

> [...]
> Derfor er det gået op for mig at jeg ikke aner hvad sangene handler om.
>
> Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Favoritter er der mange af, men disse trænger sig på lige nu

Jeg ved en lærkerede
Nærmere beskrivelse er vel unødvendig.

Love me for what i am ( Lobo )
Handler om hvor meget af en selv man kan benægte, og stadig være sig selv.

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 13:48

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d903f3a$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Handler om hvor meget af en selv man kan benægte, og stadig være sig selv.
>
> Hilsen Benny
_______________

Hvorfor kommer man straks til at tænke på visse P3-elskende personer her i
gruppen, hihi. Er sangen skrevet til dem?

Hilsen Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 18:54

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Hvorfor kommer man straks til at tænke på visse P3-elskende personer
> her i gruppen, hihi. Er sangen skrevet til dem?

Hvad mener du... At vi i virkeligheden allesammen inderst inde er vilde
med dansktop, men at vi ikke ved det?!

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-02 19:19

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amq8dh$k8p$1@news.cybercity.dk...

> Hvad mener du... At vi i virkeligheden allesammen inderst inde er vilde
> med dansktop, men at vi ikke ved det?!
>
> -Sune
____
Nej nej bob-bob-bob. Jeg mener at man inderst inde godt ved at dansktop er
voldsomt populært, men at man ikke vil erkende det, fordi det smadrer ens
verdensopfattelse. Eller så´n noget i den henretning.

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 24-09-02 20:34

On Tue, 24 Sep 2002 20:19:02 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Nej nej bob-bob-bob. Jeg mener at man inderst inde godt ved at dansktop er
> voldsomt populært,

Der er nu ikke noget i vejen med at indrømme at dansktop er populært, jeg
kender da flere der render til koncert med Kandis, Bjørn & Ok og den slags
artister Sagen er bare at det gjorde de også for 10 år siden

> men at man ikke vil erkende det, fordi det smadrer ens
> verdensopfattelse. Eller så´n noget i den henretning.

så er det sgu ikke meget der skal til for at smadre folks
verdensopfattelse...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 22:40

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> dansktop er voldsomt populært, men at man ikke vil erkende det, fordi
> det smadrer ens verdensopfattelse. Eller så´n noget i den henretning.

Jeg vil da mægtig gerne erkende at dansktop er voldsomt populært. Sagen
er bare den, at du er den eneste jeg kender, der virkelig elsker det,
Åge! Der er ingen i min bekendtskabskreds (ej heller dem jeg kender på
over 40) der lytter til dansktop. Jo, min farmor havde vist engang et
bånd med Bjarne Liller: "eeeeeeeeeeensommm dame, fyrre årrr!!"

-Sune

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-02 12:10

> [...]
>
> Hvorfor kommer man straks til at tænke på visse P3-elskende personer her i
> gruppen, hihi. Er sangen skrevet til dem?

Hej Åge

Det kunne den faktisk godt være, i dette tilfælde er det nu en dame, der
prøver at håndforme sin kæreste, som så må konfrontere spejlet, og så
egentligt spørge sig selv, om han kunne give slip på mere, og stadig være
sig selv. Det er vel egentlig også i mange tilfælder sagen her, om man tør
bevæge sig mod strømmen, og indrømme at man faktisk godt kan lide det, som
måske ikke lige er det foretrukne. Du ved jo, at man hyler sammen med de
ulve man færdes med. Der er ikke altid levnet plads til at have sine egne
meninger, og hvorfor løbe en risiko, og udsætte sig selv for mobning, hvis
det kunne undgås, bare ved at låne nogle af de stærkes meninger. At du er
helt pjattet med Dansktop og Schlager musik, har du lagt meget slet skjul
på, og fået nogle grumme huk for ind imellem. Men det er så temmeligt
påfaldende, at der åbenbart sidder en masse mennesker, som benægter at de
hører på den slags musik, og alligevel er ufatteligt godt informeret om det.
De har ligefrem spurgt deres omgangskreds, som sikkert ligger lige så meget
under for netop det samme gruppepres, så de hører det da klart nok heller
ikke. Det er ligesom disse mennesker, der absolut kun bruger deres PC meget
seriøst. Den skal bestemt ikke bruges til at spille på, og når de så
spiller, så låser de døre, blænder vinduer o.s.v....For det skulle da helst
ikke opdages, at de ikke altid er lige seriøse. Hvis man så i deres kritik,
kunne læse at de virkeligt var seriøse, så var det nok en anden snak, men
der glimrer seriøsiteten med sit totale fravær.... Øv for pokker, nu får jeg
også nogle på hatten.....DET ER DIN SKYLD ÅGE

Hilsen Benny

Fra : Flemming

Dato : 25-09-02 14:46

On Wed, 25 Sep 2002 13:10:15 +0200 "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Men det er så temmeligt
> påfaldende, at der åbenbart sidder en masse mennesker, som benægter at de
> hører på den slags musik, og alligevel er ufatteligt godt informeret om det.

Hvordan skulle man være istand til at sige at man ikke kan lide noget, hvis
man ikke er informeret om det og kender noget til det?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-02 17:16

+
> [...]
-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G.
'Dowd) -

Så tror da pokker Dansktop er så populært.

Hilsen Benny..

Fra : Flemming

Dato : 25-09-02 17:32

On Wed, 25 Sep 2002 18:15:47 +0200 "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Så tror da pokker Dansktop er så populært.

Hvad mener du?

Er Dansktop virkeligt så populært, og hvis det er hvad er der så i vejen
med det? Jeg har sgu intet imod dansktop, jeg synes at nogle af gruperne er
rimmeligt intetsigende, men det samme gælder for en masse andre artister
der ikke laver dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 18:01

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6vo3pukqoul1mn9i84mp8695uin7frbnr2@4ax.com...

> Jeg har sgu intet imod dansktop, jeg synes at nogle af gruperne er
> rimmeligt intetsigende, men det samme gælder for en masse andre artister
> der ikke laver dansktop.
>
> Mvh Flemming S. Nielsen
_______

Der findes helt klart dansktop som er skrækkleligt at lytte til. Det gælder
f.eks. "Lis og Per", "Lene Holme Larsen", "Kisser og Søren" og "Jan
Rasmussen".
Men sideløbende findes der også musik af særdeles dårlig kvalitet
indenfor pop-rock. Det er f.eks. "Søren Sko", "Anne Linnet", og "Sanne
Salomonsen". Personer som slet ikke kan synge.

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 25-09-02 20:03

On Wed, 25 Sep 2002 19:00:35 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Der findes helt klart dansktop som er skrækkleligt at lytte til. Det gælder
> f.eks. "Lis og Per", "Lene Holme Larsen", "Kisser og Søren" og "Jan
> Rasmussen".

De eneste af dem jeg knder er Lis og per, og du har ret de er ikke for
gode.

> Men sideløbende findes der også musik af særdeles dårlig kvalitet
> indenfor pop-rock. Det er f.eks. "Søren Sko", "Anne Linnet", og "Sanne
> Salomonsen". Personer som slet ikke kan synge.

Både Sanne Salomonsen og Søren Sko synger ret godt, Anne Linnet har ikke
verdens bedste stemme, men er derimod en rigtig god sangskriver.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 18:06

"Flemming" <culture@post3.tele.dk> wrote in message

> Hvordan skulle man være istand til at sige at man ikke kan lide noget,
hvis
> man ikke er informeret om det og kender noget til det?

Røv!, Flemming, jeg skulle til at bruge samme argument (igen)....

Det er jo netop forskellen på "os", og Åge. Vi kender til musikken fra
Kandis, Bjørn og Okay osv.. vi kan godt lytte til den, og vi kan netop
tillade os at forholde os kritiske til kunstnerne, og deres musik, fordi vi
ved hvad de står for...

Åge, og jo, jeg er ked af at det skal hagle på ham, men han er nu engang
dansktoppens fortaler herinde, forholder sig der i mod kritisk mod en hel
del knustnere, og der musik og stilarter, uden nogen sinde at have hørt så
meget som en strofe af deres musik.... det er _der_ skoen klemmer, i hvert
tilfælde for mig :)

Fra : Flemming

Dato : 25-09-02 20:11

On Wed, 25 Sep 2002 19:05:43 +0200 "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> [...]

> meget som en strofe af deres musik.... det er _der_ skoen klemmer, i hvert

Jeg tror at du har ret, det var ikke specielt meget kendskab han skulle
have til Søren Sko for at udråbe ham til danmarks dårligste sanger Var
det ikke en sang med ham han har hørt?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 20:30

> Jeg tror at du har ret, det var ikke specielt meget kendskab han skulle
> have til Søren Sko for at udråbe ham til danmarks dårligste sanger Var
> det ikke en sang med ham han har hørt?

Jo, en sang, og så var Søren Sko stemplet.... og søremig om ikke Åge lige
har udnævnt Jesper, slagen "sanger" fra Popstars, til den nye komet på
Pophimlen (eller DanskTop-himlem/helvede) på baggrund af 2 sange i TV...

Det er utroligt at der ikke snart er nogen der ringer til Åge og hører om
ikke de kan få lov at ansætte ham, med hans enorme vid, enorme scout-talent
osv. osv.... måske man skulle trække i sine tråde hos TBA Musik og RecArt
Music? Måske de kunne bruge Åge?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-09-02 22:49

Lars B. Jensen wrote:
> [...]
> enorme scout-talent osv. osv.... måske man skulle trække i sine tråde
> hos TBA Musik og RecArt Music? Måske de kunne bruge Åge?

Det er vist et eller andet med, at de er blevet hjerneskadede af at have
ring i næsen eller så'n.

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-02 05:06

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m7qk9.29895$Qk5.1335165@news010.worldonline.dk...

> af at have
> ring i næsen eller så'n.
>
> /Nikolaj
___________

Hvis du ikke trækker den beskyldning tilbage straks og fluks vil der blive
klaget til menneskerettighedsdomstolen i Straasbourgh (eller hvordan fanden
det nu staves).
Hvad ville dansktoptilhængere i mit nabolag ikke tænke, hvis de hørte
den slags rygter.

Væmmelig hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 17:52

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d91999a$0$39023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
jeg
> også nogle på hatten.....DET ER DIN SKYLD ÅGE

________

Hmmmm..... Der er jo egentlig noget om det du siger. Tænker man efter ved vi
jo alle at det ALTID har været sådan at man ikke rigtigt kunne lide at stå
ved at man lytter til dansktop. Sådan var det faktisk også i 70-erne. Men
folk lyttede altså bare til det alligevel. Når man talte om musik så sagde
man: dansktop, neeejjj haha, det er ikke liiige noget for mig. Men de kendte
sgu alle sangene og kunne en masse af teksten. På min arbejdsplads er der
fasktisk medarbejdere, som er 20 år yngre end jeg og som kan teksten udenad
på mange dansktopsange. Jeg kan slet ikke teksten til ret mange. Det er
noget mystisk noget. Sansynligvis tager de radioen med ud i brændeskuret og
lytter, så ingen opdager det.
I Tv-avisen så vi den anden dag et indslag om unge og alkohol. Der var
et indslag fra en fest hvor vi så unge på 14-15-16 år stod og skabte sig
helt tovlige og skrålede med i vilden sky på "Sommer sommer og sol" med
Birthe kjær, så man skulle tro at de var på stoffer. Og om få dage er der
festaften på et Skive-diskotek, med Johny Reymer.
Som jeg også skriver i en anden tråd: 2 piger på 8 og 11 år vinder
karaoke-mesterskab med en sang af Kandis. Kandis var deres store idoler, som
de udtalte.
Men næseringsfolket, hvad siger de? - de lever i deres egen lille
computerfikserede verden og siger: "Bwadrrrr - der er ingen som kan lide
dansktop - du er den eneste - æb bæv bussemand - sure tæer i saftevand". Den
virkelige verden spadserer lige så stille forbi dem.

Hilsen Åge

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-09-02 01:07

On Mon, 23 Sep 2002 01:46:37 +0200, "Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote:

>Hvad er jeres favorittekster, og hvad handler de om?

Den her er en født klassiker (skal dog udtales rigtigt):

B c r
O n
E x p k l
M y t

Oh j
Oh hå hå hå

C m u
Z h

B a c v f r
O n
E x p k l
M y t

Oh j
Oh hå hå hå

Z h

B c r

E x p k l
M y t

Oh j
Oh hå hå hå

Z h

E x
Huææuæiæiæi

B c r

Den slags tekster skriver de ikke nu om dage.

--
P3 - slukket radio

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-02 01:34