Havsöringsfiske
Fra : Henric

Dato : 23-09-02 00:45

Hej. Jag har tänkt åka över och fiska havsöring vecka 41. Har funderat på
Isefjorden. Har någon info om denna plats eller andra som är bra om man åker
från Malmö? Gärna med någotsånär detaljbeskrivning av platsen.
Mvh Henric från Skåne i Sverige.

Fra : Preben Hansen

Dato : 23-09-02 07:43

> [...]
> Mvh Henric från Skåne i Sverige.
>
>  Du kan kikke under "Hav og Spin" og klikke på Vellerup VIG, der er en megen detaljeret
beskrivelse

Fra : Henric

Dato : 23-09-02 22:07

> beskrivelse
Jag förstår att du menar på scandicanglers websida.... mycket bra länk.
Tackar för det!
/H

Fra : John P

Dato : 24-09-02 17:57

Hej Henric

Vellerup Vig er nok en af de mest besøgte pladser i Isefjorden, men der er
mange flere pladser i fjorden.
Hvis vi starter i bunden er der Tempelkrogen, som er en meget populært del
af fjorden, især godt til flydering
Så er der Munkholmsbroen, det er især lige nord for broen, både på vestsiden
og på østsiden der er godt.
På østsiden helt op til og rundt om Bramsnæs, derefter nord for Vellerup Vig
ligger Hammer Bakke, pynten lige syd
for Orø færgen, derefter kysten fra Kulhuse ned den lille ø Alholm er meget
fin.
På vestsiden er der også ud for Drager Skov og Kirsebærholmen, derefter
Kongsøre Næbbe, derefter Hølkerup, derefter
Englandshuse, derefter Bøsserup Huse, derefter Nakke Hage, derefter
Skansehage og sluttelig Korshage.
Så der er rigtig mange steder i Isefjorden, du kan vælge alt efter
vindretningen, Der er forøvrigt også Roskilde Fjord også god og Nordkysten
af Sjælland er der også mange gode steder.

Med hilsen

John P.
Frederiksværk

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 25-09-02 17:37

"John P" <johnnp@post9.tele.dk> wrote in message
> Hej Henric
Nordkysten
> af Sjælland er der også mange gode steder.

Hvor langt nede i Roskilde fjord fiskes der ørred. Jeg ved at folk står ved
Boserup skov, syd for Kattingeværket.
Hvordan og hvornår fiskes der ved østskov?

på forhånd tak,
K.

Fra : John P

Dato : 27-09-02 14:42

Hej Karsten

Det med Kattinge Vig/Boserup skov er også hvad jeg har fået af vide af
fiskekammerater.
Det er på Selsø Hage, fra skoven og rundt om pynten. Jeg har fisket der
efterårs/vinter/tidligt forår, det har været med spin i den kolde tid
og flue når det er lidt varmere, jeg har ikke prøvet pladsen om sommeren,
med så kunne jeg tænke mig at man får problemer med ålegræs som
er i rigelige mængder mange steder i fjorden.

Mvh
John P.