Hvorfor virker mit netværk ikke?
Fra : Jimmi Graffe

Dato : 22-09-02 23:47

Mit hjemme netværk virker ikke helt, jeg kan ikke se de andre pc'ere.
Kan det være fordi jeg bruger et krydset netkabel igennem en switch?

Mvh Jimmi

Fra : Jp J

Dato : 22-09-02 23:56

>Kan det være fordi jeg bruger et krydset netkabel igennem en switch?

Yøpz - dine forbindelser mellem de enkelte maskiner og din hub eller switch
skal være 1:1.
Et krydset kabel bruger du kun hvis du kører direkte fra den ene maskine til
den anden.

Med venlig hilsen

Jp. Jensen

Fra : Jimmi Graffe

Dato : 23-09-02 00:08

Ok.
Kan du så fortælle mig hvordan man kan se forskel på et krydset kabel og et
lige kabel?

Mvh Jimmi

Fra : Beelze

Dato : 23-09-02 00:16

Du kan som regel se forskel på krydskabel og alm. kabel ved at krydskablet
er med en metalstil, og alm. kabler er med plastik-stik. Dette gælder self.
ikke hvis det er hjemmebikset...
Men hvis du bruger en switch, kan du sætte dit krydskabel i upload (port 1
eller sidste port) og bruge et alm. kabel i en anden tilfældig port til den
anden maskine...

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-09-02 02:25

"Beelze" <johnni@nordata.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan som regel se forskel på krydskabel og alm. kabel ved at krydskablet
> er med en metalstil, og alm. kabler er med plastik-stik. Dette gælder
self.
> ikke hvis det er hjemmebikset...
<snip>

Mine krydsede kabler er røde eller gule, så nogen gange kan det være farven
på kablet der fortæller det.
Den bedste måde er at sammenligne farverne på lederne i stikket (hvis de er
synlige) og hvilke ben de enkelte ledere er sat på.
Eller man kan købe en tester, men det er nok overkill i det her tilfælde

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-09-02 07:33

"Beelze" <johnni@nordata.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan som regel se forskel på krydskabel og alm. kabel ved at krydskablet
> er med en metalstil, og alm. kabler er med plastik-stik.

Vrøvl, hvad får dig dog til at sige/tro det??

Hold stikkene (fra begge ender af kablet) ved siden af hinanden, er
farverækkefølgen ens så er det lige igennem, er de ikke så er de krydsede

hth
/Brian

Fra : Søren Blom

Dato : 23-09-02 09:40

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i

> Hold stikkene (fra begge ender af kablet) ved siden af hinanden, er
> farverækkefølgen ens så er det lige igennem, er de ikke så er de krydsede

Det var så enkelt at selv jeg forstod det

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-09-02 10:33

Jimmi Graffe wrote:

> Ok.
> Kan du så fortælle mig hvordan man kan se forskel på et krydset kabel og et
> lige kabel?

Du holder de to ender af kablet op ved siden af hinanden og så
kigger du om de 8 små ledere i stikket har samme rækkefølge. Samme
rækkefølge = lige igennem. Forskellig rækkefølge = krydset kabel
eller et "lige" kabel der er samlet forkert..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.