her er endnu en gammel sok..............De~
Fra : Jp J

Dato : 22-09-02 23:39

Nu har jeg brugt ca 2 dage på at få hul igennem min ene maskine.. Og nu
skyder jeg sg.. snart skidtet.

Hos os har vi to maskiner, som jeg har bundet sammen i et lokalnet. Det
fungerer fsv. også ganske fint, men-men-men. Det var planen at begge
maskiner skulle kunne trække på den ISDN, som er koblet til den ene
maskine. - Det kan jeg bare ikke !!

Det er godt nok kun en temp. løsning, da vi snart skal have ADSL, men den
skal kobles til hubben, så jeg skal alligevel være sikker ppå at det hele
virker.

Jeg har en gammel Siemens sag, der kører Win95, og en nyere bambus'er på ME.
Maskinerne ser hinanden via e 8-port hub, og ISDN'en er hooked op via et
LASAT Speed II usb modem til bambus'en.

Jeg kan se begge veje på lokal-nettet, hente filer etc. på kryds og tværs,
men altså ikke åbne min delte forbindelse fra Siemens maskinen. - Jeg har
prøvet at åbne modemet, og så efterfølgende, på Siemens maskinen, kalde på
en WEB site - No good.

Forbindelsen er sat til deling.
Siemens'en er sat til opkobling via lokalnet.
Jeg har sat lokale IP'er og sub's

Hwaffor' et flueben mangler jeg at sætte ?????????

Med venlig hilsen

Jp. Jensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-09-02 02:29

"Jp J" <jpj@123mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Siemens'en er sat til opkobling via lokalnet.
> Jeg har sat lokale IP'er og sub's
>
> Hwaffor' et flueben mangler jeg at sætte ?????????

Hvis det kun er en temp løsning så skulle du måske prøve med "modem sharing
software" Du kan finde et på f.eks. tucows, jeg har selv brugt wingate i et
årstid og det fungerede fint. (www.wingate.com) Desuden var det nemt at
sætte op. Det virkede meget bedre end "Microsoft internet connection
sharing"

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-09-02 22:18

On Mon, 23 Sep 2002 00:39:15 +0200, "Jp J" <jpj@123mail.dk>
wrote:

> [...]
> prøvet at åbne modemet, og så efterfølgende, på Siemens maskinen, kalde på

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/