hvilket billedbehandlingsprogram
Fra : Per H

Dato : 22-09-02 23:09

hvilket program bruger men til billedbehandling af gif billeder?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Rune Glerup

Dato : 22-09-02 23:21

Per H skrev:

> hvilket program bruger men til billedbehandling af gif billeder?

Det kommer an på hvor mange penge man har til at anskaffe det for.

* Har man 9550 kr. kan man købe Adobe Photoshop
<http://www.adobe.com/photoshop/>

* Har man 1050 kr. kan man købe Paint Shop Pro
<http://www.jasc.com/products/psp/>

* Har man 0 kr. så kan man hente The Gimp <http://www.gimp.org/>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Per H

Dato : 22-09-02 23:29

On Mon, 23 Sep 2002 00:21:29 +0200, Rune Glerup <usenet@kaboom.dk>
skrev:

>Det kommer an på hvor mange penge man har til at anskaffe det for.

1 k tnx.
Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Benno J. Nielsen

Dato : 23-09-02 13:04

Rune Glerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> * Har man 9550 kr. kan man købe Adobe Photoshop
> <http://www.adobe.com/photoshop/>
>
> * Har man 1050 kr. kan man købe Paint Shop Pro

Og hvis man går på www.itsvar.dk og opretter sig koster Adobe Photoshop små
2000,- , man kan også købe hele "designers collection" for 10-11.000 for
tiden på ravenholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Glerup

Dato : 23-09-02 13:26

Benno J. Nielsen skrev:

> Og hvis man går på www.itsvar.dk og opretter sig koster Adobe Photoshop små
> 2000,- , man kan også købe hele "designers collection" for 10-11.000 for
> tiden på ravenholm.dk

Jeg tror du har kigget forkert ... det kan være at du kan købe en
opgradering til 2000 kr., men del fulde (danske) version koster omkring
9550 kr.

Normalprisen for Designers Collection er omkring 14.500 kr.

Fra : Benno J. Nielsen

Dato : 23-09-02 13:41

Rune Glerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg tror du har kigget forkert ... det kan være at du kan købe en
> opgradering til 2000 kr., men del fulde (danske) version koster omkring

du har ret det er en opg. sorry
vedr designers collection er der kampagnetilbud på www.ravenholm.dk:
Vare nr.: 64018
Design Collection
6.0 INT CD NT4/W2K/W98/WXP FUL 8.995,- +moms
8.995,00

Fra : Per H

Dato : 29-09-02 22:40

skrev:

>* Har man 0 kr. så kan man hente The Gimp <http://www.gimp.org/>

det er da vist ikke lige sådan til at hente for almindelige
folk..???
Er der ikke bare 1 fil man kan nøjes med at Dl.?

mere info ønskes

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-09-02 23:04

Per H wrote in <pmsepusjii798q5r7pp91ilh5obh1aalh0@4ax.com>:
> [...]

Der er nogen, som har mange tusinde kr., som de *ikke* bruger, og vælger The
Gimp. :)

Det er altså ikke noget man vælger udelukkende pga. prisen.

Bare for at undgå misforståelser. :)

> det er da vist ikke lige sådan til at hente for almindelige
> folk..???
> Er der ikke bare 1 fil man kan nøjes med at Dl.?

Med sådan et udsagn vil jeg gætte på, at du bruger Windows. Så skal du
downloade mindst 2 filer.

Egentlig skulle du i teorien hente al kildekoden til unix-versionen. Så
skulle du kompilere den, tyde kryptiske fejlmeddelelser (da det er lavet
til unix og ikke Windows), rette i koden, kompilere, tyde kryptiske
fejlmeddelelser, rette i koden...
Nogle dage senere lykkes det dig så at kompilere, hvorefter du kan gå i gang
med den næste den af pakken...

Det er der dog en flink fyr, som har gjort for dig. En anden fyr har været
så flink, at samle det arbejde, så du kan installere det så nemt som
muligt. At samle det til én fil, ville være upraktisk. Derfor er det
grundlæggende delt i to filer, og lidt ekstra i yderligere to filer.

Det hele er vist lavet om et par gange siden jeg downloadede
Windows-versionen, men jeg prøvede lige:

Gå ind på http://gimp.org
Vælg "Download"
Vælg "Windows GIMP"
Vælg "Downloads"
Gå ned til "Installer" og vælg linket

Her downloader du så de to filer i "Main", og evt. en eller flere fra
"Additional".
Som der står ved gtk-filen, så skal gtk være installeret, før du kan bruge
Gimp.

Hvis du synes det er besværligt, så er det fordi du bruger Windows, og det
bliver så forstærket af at Gimp egentlig er til unix.
Da jeg installerede The Gimp på min egen workstation gik jeg bare ind i et
program, og valgte at få installeret Gimp. Så klarede den selv alt det med
at downloade og installere et antal filer. Jeg kan ikke huske hvor mange,
men det har nok været mellem 2 og 10.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Per H

Dato : 30-09-02 05:45

On Mon, 30 Sep 2002 00:03:44 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> skrev:

> [...]
>skulle du kompilere den, tyde kryptiske fejlmeddelelser (da det er lavet
>til unix og ikke Windows), rette i koden, kompilere, tyde kryptiske

er hentet tak for hjælpen
Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Claus Sørensen

Dato : 30-09-02 07:36

Per H wrote:

> det er da vist ikke lige sådan til at hente for almindelige
> folk..???
> Er der ikke bare 1 fil man kan nøjes med at Dl.?

Prøv at kigge på denne danske vejledning til installation af Gimp:

http://www.chbs.dk/kontor/gimp2002install.php

Hvis I har kommentarer til den, så er de hjerteligt velkommende.

De herligste hilsner