Kan jeg køre Mafia?
Fra : / / dentro / /

Dato : 22-09-02 22:04

PII-333 MHz
320 MB Ram
TNT2 grafikkort
WinXP

Kan jeg køre spillet hvis jeg sætter detaljegraden ned under det
normale?

/ / dentro / /

Fra : danni plougmann

Dato : 22-09-02 22:24

måske i 640x480x16 eller lavere med alle detaljerslået fra.
man kan sætte spillet helt ned i 320x200 ikke noget kønt syn.

mafia er langt mere hardware krævende en gta 3.
jeg kan kun få spillet til at køre acceptabelt i 800x600x32 med medium
detail
med mit system.
tbird 1200
512 pc133
daytona geforce 3 ti200 128 ddr @220/460

Fra : Emilio

Dato : 23-09-02 00:29

> mafia er langt mere hardware krævende en gta 3.

Sjovt nok synes jeg at GTA3 er mere hardware krævende end Mafia. Det kører
ihvertfald ikke specielt godt på min PC, imodsætning til Mafia.

Mvh

Emil

Fra : Cinnober

Dato : 23-09-02 15:24

"Emilio" <emil@jensen.tf> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok synes jeg at GTA3 er mere hardware krævende end Mafia. Det kører
> ihvertfald ikke specielt godt på min PC, imodsætning til Mafia.
>
> Mvh
>
> Emil

Samme her (Gf2GTS 32mb DDR-ram Duron 750 mhz 256 mb pc133 ram)

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-09-02 23:15

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TNT2 grafikkort
> WinXP
>
> Kan jeg køre spillet hvis jeg sætter detaljegraden ned under det

Hej
Jeg tror at din pc går i sort hvis du prøver at køre dette spil.
selv på det alle laveste grafik og der er det ikke særlig kønt

Kurt

Fra : / / dentro / /

Dato : 22-09-02 23:18

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

| Hej
| Jeg tror at din pc går i sort hvis du prøver at køre dette spil.
| selv på det alle laveste grafik og der er det ikke særlig kønt.

Ja, det gør det sq nok så. Jeg kunne ikke engang køre UT2003 demoen
uden den hakkede!

Mit næste computerspil kommer nok til at koste omkring 10.000 kr. :(

/ / dentro / /

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 23-09-02 18:55

GTA3 tager kræfterne fra grafikkort hvorimod Mafia faktisk kun trækker sine
kræfter på CPU. Dvs med en svag CPU skal du spille i meget lav opløsning.
Men 333mhz er vist for lidt. Faktisk er Mafia totalt lige glad med om du har
et GF2Ultra/GF3/GF4 kort det køre lige hurtigt - det er processer kraf der
tæller.
Jeg spiller i 1024x768 32bit v-sync aktiveret, texture kompression, true
colors i alt, maksimale grafiske detaljer og lyd og som creme de la creme
2xFSAA, og det kører meget jævnt og flyende med meget lidt hakken til tider.
Men 2xFSAA i 1024x768 32bit og v-sync aktiveret er også lidt ekstremt.
Min PC: 2x256mb pc2100 kingstom ddr-ram, AMD XP1800+, Asus V8200T2 Deluxe.
Intet er ocerclock'et.
-Niels-

/ / dentro / / <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8e41b7$0$38982$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kristian Espensen

Dato : 23-09-02 20:15

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> GTA3 tager kræfterne fra grafikkort hvorimod Mafia faktisk kun trækker
sine
> kræfter på CPU. Dvs med en svag CPU skal du spille i meget lav opløsning.

Det er ikke rigtigt. Om du kører i 648*486 eller 1600*1200 er cpu'en
ligeglad med; det afhænger af grafikkortet. Mafia er afhængig meget afhængig
af cpu'en, men også af grafikkortet har noget at sige.

> [...]
har
> et GF2Ultra/GF3/GF4 kort det køre lige hurtigt - det er processer kraf der

Enig; 333 MHz er for lidt. Det er nu slet ikke ligegyldigt hvilket
grafikkort du anvender!

> Min PC: 2x256mb pc2100 kingstom ddr-ram, AMD XP1800+, Asus V8200T2 Deluxe.

Du har jo også et 5 gange bedre system end dentro; dit system burde godt nok
også kunne køre spillet!

Du skal lære at svare rigtigt på indlæg: Svar under det du svarer på, det er
ikke Jeoparty det her. Klip det væk som ikke er relevant for dit svar.

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-09-02 20:46

/ / dentro / / wrote:
> Mit næste computerspil kommer nok til at koste omkring 10.000 kr. :(

Måske, men det kan også være du kan nøjes med mindre.

Et fornuftigt motherboard samt en beskeden Duron 1100 og noget billigt
ram vil gør underværker og burde kunne fås for under 2000, og så kan du
evt. kombinere med grafikkort til 1000.-

Mvh

Bruno

Fra : / / dentro / /

Dato : 23-09-02 21:22

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| ram vil gør underværker og burde kunne fås for under 2000, og så kan
du
| evt. kombinere med grafikkort til 1000.-

Jeg skal nok også af med penge til isætning af motherboard og CPU. Det
har jeg nemlig aldrig prøvet at skifte før. Og med det skal jeg
sikkert også have et nyt kabinet. .....og en ny køler. *suk*

Køber sikkert en Xbox en dag, og håber på at der kommer nogle gode
spil der til.

/ / dentro / /

Fra : iddqd@worldionline.d~

Dato : 24-09-02 13:37

/ / dentro / / wrote:
> Jeg skal nok også af med penge til isætning af motherboard og CPU. Det
> har jeg nemlig aldrig prøvet at skifte før. Og med det skal jeg
> sikkert også have et nyt kabinet. .....og en ny køler. *suk*

Det er ikke svært hvis bare man tager tiden til det. Tag evt. et kig på
www.tomshardware.com, de kører vist en serie med gør det selv artikler.

Hvis der er noget du er i tvivl om så kan du jo altid spørge i den
relevante dk.edb.hardware... gruppe.

Mvh

Bruno