MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows 2000 krise
Fra : Martin

Dato : 22-09-02 21:46

Hej NG

Jeg har fået en irriterende problem. Det startede med at maskinen
genstartede mens jeg brugte ting som word og IE. Men så efterhånden er det
blevet til at maskinen genstarter og på et tidspunkt skriver noget med
"writing memory to disk" eller lign. Førhen kunne den godt starte op men nu
er det blevet til en genstartsløkke :( Hvad hulan gør man. Ikke mindst med
sine vigtige data. Skal man til at finde dem frem via dos (UHA UHA) og så
reinstallere windows. Eller kan man fikse det på en smart måde

med venlig hilsen

Martin

Fra : ferling

Dato : 22-09-02 23:41

Eller kan man fikse det på en smart måde

Ja, det er da vist efterhånden mere end bare irriterende hvis du altså
har vigtige data.
Hvis vi koncenterer os om at redde dine data lyder det som om du kører
med fat filsystem når du overvejer at finde data under dos. Det er nu
ikke så svært, men hvis du ikke har mod på det så prøv at starte i
fejlsikret tilstand.
Du trykker F8 når bootmenuen viser sig og vælger så 'Fejlsikret
tilstand'
Hvis der er problemer stadig så skriv lidt mere om din maskine, især
hvilke fysiske og logiske diske du har og deres egenskaber.
Moralisten siger: Husk altid at have en backup af dine data, det kan
vise sig for sent når ulykken er sket.
Iøvrigt fik IE også min w2k til at reboote jævnligt. Nu har jeg lagt min
Adaptec brændersoftware under win98 og så kører w2k stabilt, eller også
var det noget andet der blev rettet ved geninstallering.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin

Dato : 23-09-02 22:10

jeg har siddet og døjet lidt med det idag... Jeg kunne for en kort periode
komme ind i windows og få mine mest vigtige ting ud. Så begyndte den ellers
med blå skærm næsten hele tiden. Men nu er data da sikret. Men det ender nok
med end geninstalering. Har siddet og fjernet "unødvendig" hardware i dag,
skiftt ram ud -og kigget lidt i knowledga base. Men det ser ud til det er
lettere at geninstallere :)

Nu har jeg sat en anden ramblok i og nogen andre fixfax