spgm. om Cisco + MS VPN
Fra : Claus

Dato : 22-09-02 21:29

Er det ikke muligt i Cisco VPN 3.6 klienten at få opsætningen lavet således,
at den får Windows netværk med, uden at der skla bruges LMHOSTS fil eller
anden funky drevmapning? den kan jo for pokker endda få DNS' en med nu, så
virker det mærkeligt at man ikke kan få lov at browse netværket i Windows
Explorer?

Hvis dette ikke lader sig gøre, er det så muligt med Microsofts egen VPN
server?

Jeg er ude efter et system hvormed vores brugere (Bærbare PC, Win XP, AD, et
par mappede drev) nemt og hurtigt kan tilslutte sig netværket via VPN uden
videre omstændigheder.

Claus

x-posted til dk.edb.netværk, dk.edb.system.ms-windows.server

Fjern 'slettez' fra min emailadresse for at maile mig.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-02 22:02

On Sun, 22 Sep 2002 22:29:26 +0200, "Claus"
<claus@slettezkjerkegaard.dk> wrote:

> Er det ikke muligt i Cisco VPN 3.6 klienten at få opsætningen lavet således,
> at den får Windows netværk med, uden at der skla bruges LMHOSTS fil eller
> anden funky drevmapning?

Jo, du skal bare installere WINS på en (eller et par) af dine
server(e), og så sætte alle maskiner op til at køre WINS. Så
virker det fint.

Det har i øvrigt ikke noget med hverken Cisco eller VPN at gøre.
Det er bare sådan Windows Networking fungerer på routede net.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Claus

Dato : 23-09-02 09:28

> Jo, du skal bare installere WINS på en (eller et par) af dine
> server(e), og så sætte alle maskiner op til at køre WINS. Så
> virker det fint.

urgh, og jeg som havde en vision om at WINS skulle dø på mit
netværk....øv....

Så det er altså enten WINS eller en LMHOSTS????

Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-09-02 09:31

On Mon, 23 Sep 2002 10:28:16 +0200, "Claus"
<claus@removekjerkegaard.dk> wrote:

> Så det er altså enten WINS eller en LMHOSTS????

I praksis, ja.

-A