Brothers Keeper og ændre BKnummer
Fra : Cocooo

Dato : 22-09-02 20:57

Arbejder i BK og har fået det meste af mine data fra to andre personer i
familien. Er nu ved at navngive indscannede billeder og vil gerne have Navn,
fødsesldato, alder og BKnummer med.

Jeg vil høre om det kan lade sig gøre at ændre BK-numrene - altså de numre
de står med i Brothers Keeper. Mine numre vil jeg gerne have starter med ved
min søn (og hans aner). Hvont gøres det?

....eller skulle jeg lade være. Er det bare bøvlet og uden mening??

Co

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 22-09-02 22:06

Til Co

Først lidt om BK numrene.
BK numrene er et fortløbende database-nummer, som tildeles den enkelte der
indtastes i Brothers Keeper (BK).
Og som sådan alene er et arbejdsnummer for BK.

Lidt om ane-numre.
Ane-numre er et tal der angiver hvor i ane-række det enkelte slægtsmedlem er
i anerækken, men i forhold til en bestemt proband - probanden kunne være din
søn, men kunne også være en helt anden.

Ændring af BK-numre.
Som udgangspunkt kan du ikke ændre på numrene i en database. De ligger helt
fast i forhold til den enkelte person.

Men - ved at oprette en ny og tom database. Kan du hertil flytte alle
personerne hertil og her have en lille smugle indflydelse på hvem der får
hvilke BK-numre.
Det vil sige kun den første person. Her kunne du beslutte at det skal være
din søn der får BK-nummer 1.
Det gøres ved at anvender funktionen Del database.

Start med at vælge din søn og han aner.
Der næst din søns efterkommere.
Til sidste en række af numre - her vælges alle numrene (1 til ####)

Tryk på udfør.

BK starter så med din søn og hans aner, hvilket betyder at din søn får
BK-nummer 1, forældrene BK-nummer 2 og 3, bedsteforældrene BK-nummer 4,5,6
og 7 osv.
Alle øvrige personer i databasen bliver så tildelt det første BK-nummer
efter alle kendte aner på dette tidspunkt.
Hvilket vil betyde at din søns lillesøster/bror måske ville få BK-nummer
1012.

Efter at alle personer er blevet kopieret til den nye database, er det denne
database der skal anvendes bagefter.

Ulemper
Alle får nyt BK-nummer.
Finder du en ny ane til din søn - passer BK-numrene ikke længere med
Ane-nummeret og processen skal gentages for at det igen skal passe sammen.

Anbefalingen som jeg plejer at give er:
Lad det være og anvend i stedet BK's egen beregning i forbindelse med
udskrifter, her kan du vælge om der skal medtages anenumre og du kan vælge
at undlade visning af BK-nummeret.

Jeg håber at du kan anvende ovenstående - ellers er du velkommen til at
kontakte mig igen på nedenstående mailadresse.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - dansk manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 22-09-02 22:06

Til Co

Fra : Cocooo

Dato : 26-09-02 22:33

Perfekt besvarelse. tak for det.
Jeg forsøger konverteringen straks

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:amlben$8pl$1@sunsite.dk...

Fra : Cocooo

Dato : 26-09-02 22:46

> Ændring af BK-numre.

....og det gik fint

Co

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 23-09-02 20:40

Hej
Det kan du godt glemme.
Det nummer som BK udgiver er faktisk det nummer du er komeet til i en tæller
som ligger en til hve´r gang du opretter en person.
Men under referance kan du skrive det nummer som du ønsker personen skal
have.
I BK6 er det faktisk under begivenheder. Og i BK5 er der et specielt felt
til formålet.
Du kan så sortere og søge på dette referancenummer, det er perfekt til
nummerering af personer.

Niels Gjermandsen