MS Windows
briani 27239
.swf i active desktop
Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 22-09-02 18:52

er det muligt at tilføje en .swf fil som et active desktop element således
at den ikke blot åbnes i IE?

KJ

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-09-02 14:11

In dk.edb.system.ms-windows, Kresten K. Jeppesen wrote:

>er det muligt at tilføje en .swf fil som et active desktop element således
>at den ikke blot åbnes i IE?

Lav en HTML-fil med et embed-tag til swf-filen, og sæt så HTML-filen
som baggrund. Du skal nok have fat i enten Google eller
dk.edb.internet.webdesign.html hvis du vil vide mere om HTML.

--
Lars Stokholm

Fra : Svend Emil

Dato : 23-09-02 14:20

> Lav en HTML-fil med et embed-tag til swf-filen, og sæt så HTML-filen
> som baggrund. Du skal nok have fat i enten Google eller
> dk.edb.internet.webdesign.html hvis du vil vide mere om HTML.

Det er meget let, har lige fået det til at virke...

brugte http://hellsgate.online.ee/~mait/fahrschule.swf

Når den kører siger du Filer-> Gem som
Du gemmer filen i (f.eks) C:\WINDOWS\Web\Wallpaper

Derefter højreklikker du på skrivebordet, og så ligger filen allerede som et
element på listen som du kan vælge.

VUPTI, fil(m)en kører så på dit skrivebord!

Svend
Er selv lidt stolt over at han fandt ud af at få det til at virke!!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-09-02 15:05

In dk.edb.system.ms-windows, Svend Emil wrote:

> [...]
>element på listen som du kan vælge.
>
>VUPTI, fil(m)en kører så på dit skrivebord!

Fino, men det var sådan set også det jeg sagde ;) Dit link henviser
til et HTML-dokument, med følgende linje blandt andre:

<embed src=http://www.hot.ee/tmc/fahrschule.swf [...]>

Det er HTML-dokumentet du bruger som baggrund, ikke swf-filen.

--
Lars Stokholm

Fra : Svend Emil

Dato : 23-09-02 15:15

> Fino, men det var sådan set også det jeg sagde ;) Dit link henviser
> til et HTML-dokument, med følgende linje blandt andre:

Ja, det var skam også bare som en hjælp til Kresten, så jeg håber at han har
forstået, fordi jeg har i hvert fald lært noget nyt!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-09-02 17:05

>Ja, det var skam også bare som en hjælp til Kresten, så jeg håber at han har
>forstået, fordi jeg har i hvert fald lært noget nyt!

Ahh, jeg troede at du mente at kunne præcentere en løsning der var
ulig min, men ok - så fik jeg misforstået dig

--
Lars Stokholm

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 23-09-02 22:11

Takker for svarene....og den køreskole er da for sjov!

KJ