MS Windows
briani 27239
winXP+install af ny hardware
Fra : Steen Wrem

Dato : 22-09-02 16:15

Hej alle sammen

Da jeg for nylig forsøgte at installere et Fire Wire kort i en maskine med
styresystem Win WP prof., lykkedes det mig ikke. Når XP kom op og fandt nyt
hardware, ville den ikke istallere det.

Jeg talte så med en ekspert fra et af de store computerfirmaer, som fortalte
mig at det var fordi at Win XP ikke accepterer nyt hardware, som ikke var
tilstede ved installeringen af Win, eller i hvertfald ikke al ny
hardware, -så det man skulle gøre var at gå ind i registreringsdatabasen i
Win og ændre nogle paremetre, - det var blot det at han ikke kunne huske
stien og hvad man skulle ændre.

Men det er jeg sikker pat der sidder nogen her i gruppen og ved en hel masse
om??

Hilsen Steen

Fra : Madsen

Dato : 22-09-02 16:23

Steen Wrem skrev:

> Da jeg for nylig forsøgte at installere et Fire Wire kort i en
> maskine med styresystem Win WP prof., lykkedes det mig ikke. Når
> XP kom op og fandt nyt hardware, ville den ikke istallere det.

Og hvad var så fejlmeddelelsen?

Madsen.

Fra : Steen Wrem

Dato : 22-09-02 17:59

Den siger
fundet ny hardware
kommer så op og prøver at bliver installeret, men ender med: Der var en fejl
ved instalationen, "dataerne er ikke gyldige"

vh Steen

Fra : Madsen

Dato : 22-09-02 18:10

Steen Wrem skrev:

> Den siger fundet ny hardware kommer så op og prøver at bliver
> installeret, men ender med: Der var en fejl ved instalationen,
> "dataerne er ikke gyldige"

For det første skal du sidde med en WinXP-driver til Firewire-kortet.
Det er ikke sikkert at WinXP har en indbygget driver til kortet.
Driveren skulle gerne følge med til kortet. Gør den ikke det så hent
den på producentens hjemmeside.

For det andet ville det nok være en fordel at være logget ind med
administratorrettigheder når du forsøger at installere kortet og for
det tredje er det en god idé lige at tjekke om WinXP tillader at du
installerer drivere som ikke er godkendt af Microsoft. Det gør du
inde i Control Panel > System > Hardware > Driver Signing.
Hvis der her er et flueben ved 'Block - Never install unsigned...'
så får du ikke lov til at installere drivere som ikke er digitalt
signerede. Stil den evt. til 'Warn - Prompt me each time...'

Madsen.

Fra : Steen Wrem

Dato : 24-09-02 16:31

Kære Madsen

1. Win XP har en driver til kortet!
2. Jeg fik snakket med en expert, fra et af de store computerfirmaer. Han
kunne bekræfte at det forholdt sig som jeg skrev til dig tidligere. Han
vidste også hvordan man skulle ændre i registrerings databasen, men ville i
første omgang ikke hjælpe mig. for hvis det gik galt ville han og dermed det
firma som han arbejdede for, få skylden.
Så hårdt presset fik jeg alligevel ham, til at fortælle hvordan man gjorde,
men det hjalp ikke! -så der ingen grund til at fortælle det videre her!

Jeg fik så den ide at geninstallere Win XP (som opgradering), så den blot
overskriver sig selv, OG DET VIRKEDE, så da den kom op var Fire Wire
automatisk installeret.

Med ven lig hilsen Steen

Fra : Madsen

Dato : 25-09-02 00:20

Steen Wrem skrev:

> Jeg fik så den ide at geninstallere Win XP (som opgradering), så
> den blot overskriver sig selv, OG DET VIRKEDE, så da den kom op
> var Fire Wire automatisk installeret.

Okay. Fint at det lykkedes alligevel til sidst og tak for
tilbagemeldingen.

Madsen.