Søgning i Access
Fra : Steen H. Pedersen

Dato : 22-09-02 15:20

En ørn i dette er jeg ikke - derfor:

Hvordan søger man i en tabel hurtigt og direkte på tabellens index, så man
undgår at skulle gennemlæse hele tabellen.

Jeg skal f.eks. have navn og adresse på baggrund af personens CPR (der er
tabellens primary key).

Mvh.

Steen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 22-09-02 16:58

"Steen H. Pedersen" <steped@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undgår at skulle gennemlæse hele tabellen.
>
> Jeg skal f.eks. have navn og adresse på baggrund af personens CPR (der er

Det kommer vel lidt an på, hvad du skal bruge, og hvor stor din database er,
men en mulighed er at oprette en recordset, som kun indeholder den record,
du leder efter. Noget i retning af...

Dim sCPR as string
Dim rs as redcordset
Dim sSQL as string
Dim sNavn as string
Dim sAdr as string

sCPR = Text1.Text
sSQL = "SELECT Navn, Adr FROM tbPersoner WHERE Cpr = '" & sCPR & ';"

Set rs = myDB.OpenRecordset(sSQL, dbOpenSnapshot)
If rs.RecordCount > 0 Then
sNavn = rs("Navn")
sAdr = rs("Adr")
Else
MsgBox "Ingen med det CPR-nummer"
End If

....naturligvis med dine egne variable- og tabel/felt-navne.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : Snedker

Dato : 22-09-02 19:25

On Sun, 22 Sep 2002 17:57:58 +0200, "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk>
wrote:

>sSQL = "SELECT Navn, Adr FROM tbPersoner WHERE Cpr = '" & sCPR & ';"

Blot en detalje - men der mangler et sæt anførselstegn:
sSQL = "SELECT Navn, Adr FROM tbPersoner WHERE Cpr = '" & sCPR & "';"

/snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede