Dolphin cykelanhænger ?
Fra : Daddy

Dato : 22-09-02 13:10

Hej alle

Er der nogen der ved hvor meget vægt Winthers Dolphin cykelanhænger er
beregnet til ? Hvor store/tunge/gamle børn kan den egentlig klare - jeg har
tænkt mig at placere to unger på 2 og 4 år i den - men er de for store ?

Og der står ikke noget på
http://www.winther-cykler.dk/tilbehor/dolphin.htm - der har jeg kigget

Jeg kan selvfølgelig også ringe til forhandleren - men han åbner jo først i
mogen.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Marianne

Dato : 22-09-02 14:54

> [...]
har
> tænkt mig at placere to unger på 2 og 4 år i den - men er de for store ?

Jeg kan desværre ikke svare på dit spg direkte, men da vi i sin tid købte en
anhænger, sammenlignede jeg Burley og Winther - og de var så godt som ens.

Vi valgte af forskellige grunde dog en Burley.

I Burley'en kører vi hver dag med vores 2 børn på 3 og 5 år, og det bliver
ved i hvert fald 1-2 år endnu (den store viser ikke synderlig interesse for
at cykle selv, og vi bor desuden i Kbh, hvor morgentrafikken er heftig).

En af mine kolleger har cyklet med to børn på hhv 6 og 11, men der sagde
han, at han også var ved at 'dø'! Især op ad bakkerne.

Så - en 2 og en 4-årig vil jeg overhovedet ikke betænke mig på.

mvh
Marianne

Fra : JanneP

Dato : 22-09-02 21:22

> har
store ?

Min mand har kørt med Jyllandsposten i vores Dolphin - et sted mellem 50
og 200 aviser dagligt ( ca. 100 kg) i ½ år og traileren tog ikke skade
af vægten. Det er kun egns egen kondition, der afhænger af vægten - selv
om der er en lastbegrænsning på 45 kg.

Den er meget nem at køre med - gode lejer og godt fleksibelt
påspændingssystem i forhold til andre trailere! Jeg vil hellere køre med
mine unger (3 og 4½ ca. 2x18 kg) i traileren end en på stolen bagved.
Det giver helt andre køreegenskaber.

En anden forskel fra andre trailere er at hjulene sidder forskudt i
forhold til cyklen. Det er simplethen nemmere at undgå at køre for tæt
på kantstenene.

Endvidere er der meget god plads i traileren. Sædet er 20 X 54 cm, der
er 65 cm albuerum og 63 cm til taget fra sædet. Det er lige før jeg vil
påstå at det er markedets største.

En lille torn er dog dækkene. De er ikke noget værd. Anskaf nogle gode
punkterfrie dæk med en godstykkelse der gør at selv en tegnestift ikke
kan gå igennem. De koster godt og vel 350 kr stykket men de er MEGET
MEGET nyttige i den klamme og våde efterårstid vi går i møde. Det er
smadderærgeligt at anskaffe sig en god trailer nu, hvis den alligevel
bare står punkteret hen vinteren over ... Vær også opmærksom på, hvilke
ventiler der sidder på jeres cykler. Har man samme slags på både cykel
og trailer, så behøves man ikke slæbe rundt på to forskellige
cykelpumper!

Den kan varmt anbefales. Men sørg for at anskaffe virelås til den, for
den er ret eftertragtet!

http://www.kandu.dk/

Fra : Daddy

Dato : 22-09-02 22:13

Hej alle

Tak for Jeres gode indlæg - jeg tror det ender med en Winther

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Marianne

Dato : 22-09-02 22:26

> Tak for Jeres gode indlæg - jeg tror det ender med en Winther

Jeg tror også, det er den bedste (det var mig med Burleyen). Undtagen lige,
hvis man skal kunne klappe den sammen og medbringe den i toget som alm.
bagage. Det er svjv kun Burleyen, der kan det.

mvh
Marianne

Fra : JanneP

Dato : 23-09-02 11:18

"Marianne" skrev d. 22-09-02 22:26 dette indlæg :

> [...]
alm.
> bagage. Det er svjv kun Burleyen, der kan det.

Tjaa. Hjulene på Dolphin'en skal man trykke på en knap for at tage af og
den har indtil flere fingerskruer - der er vist lige et enskelt sted,
der skal bruges en fastnøgle (eller svensknøgle) til, men ellers tror
jeg det er let nok. Vi har aldrig haft brug for at klappe vores sammen,
men det kan da lade sig gøre ifølge brugsanvisningen

God fornøjelse daddy!

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Fischer

Dato : 22-09-02 23:08

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote

> En af mine kolleger har cyklet med to børn på hhv 6 og 11, men
> der sagde han, at han også var ved at 'dø'! Især op ad bakkerne.

Det tror jeg gerne - det er iøvrigt osse ulovligt. Færdselsloven
siger, at man må have to børn under 6 år i en anhænger. Den maksimale
vægt af anhænger plus indhold er 100 kg.

> Så - en 2 og en 4-årig vil jeg overhovedet ikke betænke mig på.

Helt enig. En anhænger er langt at foretrække frem for at balancere
med to børn i barnestole.

/Lars

Fra : Daddy

Dato : 24-09-02 15:28

Hej NG

Tak for alle input - i går hentede konen vores nye Dolphin - den er bare så
fed (ungerne elsker det) - og sikke en god kvalitet. Måtte dog slippe 4500
kr. plus 300 til regnslag - men som jeg har prøvet at forklare konen "så kan
den til gengæld også sælges bagefter"

Med venlig hilsen
Kim

Fra : JanneP

Dato : 25-09-02 07:24

"Daddy" skrev d. 24-09-02 15:28 dette indlæg :
> [...]
4500
> kr. plus 300 til regnslag - men som jeg har prøvet at forklare konen

Det var da billigt!!! Da vi købte vores for godt 2 år siden stod den i
op til 5300 samlet - vi gav 4600, men måtte så selv samle den (ingen
sag, med en smed i huset). og det var oven i køben uden regnslag. Hils.
MVH JanneP

http://www.kandu.dk/