Meget underligt problem
Fra : RpR

Dato : 22-02-01 23:53

Nu har jeg så købt mig en Nokia 3210 gennem Debitel, og ville da lige se om
ikke jeg kunne bruge mit gamle teledk kort i den. Det meldede den så fejl
om, og sagde at telefonen var låst. (havde jeg regnet med). Så jeg satte
debitels kort i, men det funkede heller ikke "sim kort ikke accepteret"
skriver den?
Så satte jeg efter nogle timer mit teledk kort i igen, og så virkede det?

Debitels kort virker stadigvæk ikke, selvom det er det kort jeg har købt
sammen med telefonen!
Men sætter jeg debitels kort over i min gamle Sony mobiltelefon virker det
fint?

Meget skummelt!

Nogle jeg kender mener den har låst sig på det første kort jeg jokkede i den
(teledk), og at der findes nogle koder man kan taste ind så den låses op
igen.
Nogen der kender til det?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Christian Hansen

Dato : 23-02-01 00:33

Debitels låser til det første isatte sim-kort. Sådan forgår det:
1. telefonen er låst til et bestemt net i dette tilfælde TDC´s net
2. venter på det første kort der bliver sat i.
3. Første sim-kort bliver sat i, og det undersøger så om det er et sim-kort
som bruger TDC´s net, hvis det er bliver tlf låst til dette, hvis det ikke
er tilfældet vil telefonen, skirve sim-kort ikke accepteret..

Dvs. telefonen bliver solgt med simlås1 låst og simlås 4 låser til det
første kort som bliver sat i hvis det vel at mærke overholder simlås 1, som
er låsen til tdc´s net..

Håber det hjalp

Ballex

RpR <rpr@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wLgl6.404$jD1.17077@news.get2net.dk...

Fra : RpR

Dato : 23-02-01 01:43

> [...]
>første kort som bliver sat i hvis det vel at mærke overholder simlås 1, som

dvs det eneste jeg kan gøre er at sparke Debitel i rumpen og bede dem låse
skidtet op så jeg kan bruge det jeg har købt?