PXE boot fra WinXPpro
Fra : tom nielsen

Dato : 22-09-02 12:05

Hvilke muligheder findes der for at lave en diskløs maskine.

Jeg har pxe support på mit netkort, og som server kører jeg XP pro.

Clienten skal kører uden diske, så enten skal alt loades til ram, eller endu
bedre, få mappet en folder som lokalt c-drev
Kan en TFTP server bruges som løsning ? og evt. hvilken ?

- Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-09-02 10:52

On Sun, 22 Sep 2002 13:05:29 +0200, "tom nielsen" <toms@sport.dk>
wrote:

> [...]
>bedre, få mappet en folder som lokalt c-drev
>Kan en TFTP server bruges som løsning ? og evt. hvilken ?

Jeg bruger en PXE-server fra Phonix, ImageCast. Der kan jeg selv lave
en diskette som der så bootes på via PXE, den ligger i ram. Det er dog
ikke alle slags SW der vil virke på denne måde, jeg kan bla. ikke
firmwareopdaterer alle de typer maskiner jeg og novell support vil
heller ikke starte op. Jeg antager at der er problemer med brug af
rammen.
Det er ikke lykkeds mig at mappe et drev via UNDI driveren, så det med
at mappe en shared-folder som et lokalt drev virker ikke,
Men programmer der understøtter UNDI (Ghost-cast) virker.

/Hans