hvilken udbyder?
Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-09-02 11:54

Hejsa

Jeg har på nuværede tidspunkt tiscali adsl men syntes, det køre ret dårligt
efterhånden og overvejer at skifte udbyder. På nuværende tidspunkt kan jeg
få tdc bredbånd samt boomtown adsl, men fra den 1. okt kan jeg også få
cybercity samt tdc's weebspeed. Hvad er erfaringerne inden for de
forskellige udbydere ang. oppe tid og hvordan de køre, gerne erfering fra
folk der bor i nordsjælland. Kan se at man på cc's bestillingsside kan
overdrage ens nuværende adsl over til cybercity, nogen der ved hvad det
indebære? er det at man ikke skal have teknikkerbesøg, da man har adsl stik
i forvejn eller hvad?
Ligeledes er det et krav at visse porte er åbne bla. dem edonkey bruger
eller man kan åbne dem, både udp og tcp. Pt. har jeg fast ip, men ikke et
krav så længe visse porte er åbne eller kan åbnes, men et krav er at der
skal kunne tilsluttes mere end 1 pc til netadgangen.

På forhånd tak

Dorthe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-02 12:23

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en
meddelelse news:ejhj9.14544$Qk5.713847@news010.worldonline.dk...
> Hvad er erfaringerne inden for de
> forskellige udbydere ang. oppe tid og hvordan de køre

Alle de store udbydere er sammenlignelige på de kvaliteter. Langt
hovedparten af deres kunder kører glimrende, men alle har kunder med
skrækhistorier.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-02 14:42

> Alle de store udbydere er sammenlignelige på de kvaliteter. Langt
> hovedparten af deres kunder kører glimrende, men alle har kunder med
> skrækhistorier.

Hmm, men mon Tiscali har styr på forbindelsen til Humlebæk?

Deres IP net, ser jo helt forvirret ud..... Der er hele 13 Hups, herfra til
humlebæk

Prøv bare at se i dk.binaer.

Ser da helt åndsvagt ud.. Ser da også ud somom nettet er lidt overbelastet
hos Tiscali...

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-09-02 16:01

> [...]
>
> Prøv bare at se i dk.binaer.
>
> Ser da helt åndsvagt ud.. Ser da også ud somom nettet er lidt overbelastet

Ja har lige været forbi binaer, det ser jo helt kikset ud, men har også
været ude for de flere gange slet ikke har kunne finde mig på centralen og
er træt af at ringe ind den ene gang efter den anden, derfor jeg søger info
om de andre udbydere og vil skifte udbyder. Nu har jeg haft adsl hos dem
siden de begyndte med at udbyde adsl dengang de hed worldonline, dengang
kørte det kanont, men da tiscali overtogt det, gik min forbindelse sådan
lidt efter lidt ned af bakken, og jeg er bestemt ikke den type, som skælder
og brager når jeg ringer ind til supporten tværdigmod. Så når man kan vælge
mellem 3 produker fra tdc samt få adsl hos cybercity syntes jeg godt man kan
tillade sig at være kræsen og skrifte udbyder når ens linje ikke har kørt
optimal i et par år. Jeg klapper i mine små hænder, hvis min linje ikke har
været nede 4-5 gange i løbet af en mdr.

Hygge og tak for infoen i binaer :)

Dorthe

Fra : Claus Christensen

Dato : 22-09-02 13:01

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:
> [...]
> krav så længe visse porte er åbne eller kan åbnes, men et krav er at der
> skal kunne tilsluttes mere end 1 pc til netadgangen.

Ved lave hastigheder er Webspeed markant billigere og jeg har ikke
oplevet nedetid. Dog har der inden for den sidste mdr. være 2 huller på
nogle minutter. Første gang kom den selv op efter 1-2 min. Anden gang
måtte jeg forny DHCP-leasen før der var hul igennem igen.

Ulemper:
Dynamisk IP - jeg har dog haft samme IP i flere mdr, men har også en
linux-gataway kører 24/7.
Jeg får ikke altid helt den hastighed jeg forventer - ftptest1.tele.dk
giver mellem 18-29 Kbytes/sec
test lige nu:

ftp> get 500Ktest
227 Entering Passive Mode (193,162,146,38,18,22).
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest (524288 bytes).
226 Transfer complete.
524288 bytes received in 23 secs (22 Kbytes/sec)

Port 139 er lukket. Windows printer/fildeling.
Ellers helt åben - også på port 25. SMTP

Skal I kører peer2peer prgrammer er der mulighed for 2 dynamiske
IP-adresse. Klar at foretrææke hvis I kun skal have 2 PC'er på og ikke
gider rode med router og NAT.

Ping er OK: test til dr.dk

PING dr.dk (129.142.20.35) from 192.168.0.254 : 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=1 ttl=117 time=15.8 ms
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=2 ttl=117 time=15.4 ms
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=3 ttl=117 time=16.2 ms
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=4 ttl=117 time=34.9 ms
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=5 ttl=117 time=15.6 ms
64 bytes from www.dr.dk (129.142.20.35): icmp_seq=6 ttl=117 time=16.2 ms

--- dr.dk ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% loss, time 5043ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.435/19.056/34.910/7.096 ms

Alt i alt kan webspeed anbefales hvis I ikke skal have servere kørende
og skal have en "langsom" forbindelse.

/Claus

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-09-02 13:22

"Claus Christensen" <remove_clch@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> linux-gataway kører 24/7.
> Jeg får ikke altid helt den hastighed jeg forventer - ftptest1.tele.dk
hvilken hastighed har du da? det vi gerne vil ha er 512k down og min 128 up,
hvilket jo koster 349 med webspeed

> Skal I kører peer2peer prgrammer er der mulighed for 2 dynamiske
> IP-adresse. Klar at foretrææke hvis I kun skal have 2 PC'er på og ikke
> gider rode med router og NAT.
er alle porte da åbne ved webspeed? da bla. edonkey kræver visse porte er
åbne for at få en ordentlig id og derved adgang til flere filer. Men på min
nuværende forbindelse roder jeg nemlig med nats via cisco 677 router, men
dersværre kun på en af pc'ere det gælder.

> Ping er OK: test til dr.dk
>
> PING dr.dk (129.142.20.35) from 192.168.0.254 : 56(84) bytes of data.
> [...]
det ser da fint ud, da bedre med den 512k/256k jeg har hos tiscali

> Alt i alt kan webspeed anbefales hvis I ikke skal have servere kørende
> og skal have en "langsom" forbindelse.
nej det skal vi ikke, bare kunne surfe på nettet, downloade, samt spille
counter-strike, har haft server oppe men det gidder jeg ikke pille ved mere.
dvs det kabel modem kan man bare tilslutte til en hub/switch, hvis man har 2
dynamiske ip'ere oder was?

Hygge og tak for svaret :)

Dorthe

Fra : Claus Christensen

Dato : 22-09-02 16:58

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:

> hvilken hastighed har du da? det vi gerne vil ha er 512k down og min 128 up,
> hvilket jo koster 349 med webspeed

256/64 - meget relevat info manglede

Fra: http://www.oncable.dk/?UniversID=73

* NetBIOS-filter er tilføjet på alle CMTS'er. Herved blokeres deling
til og fra internet, mens lokal deling fortsætter. Dermed kan WebSpeed
ikke bruges på tværs af netværkssegmenter. TDC Kabel TV tager derfor
forbehold for, at "Fil- og printerdeling" mellem pc’ere tilsluttet
direkte til kabelmodemet ikke kan garanteres at fungere.

DVS. at fil og printerdeling ikke kan garenteres at virke lokalt eller
globalt - vil ikke virke hvis de 2 IP'er ikke ligger i samme subnet.

Der er forskellige løsninger:

1) Tildele en extra IP-adresse til netkortene på de 2 maskiner se mere
på: http://www.makr.dk/go.php3?multiip

2) Kører en extra protokol - IPX eller Netbios

Løsning et er klar den mest elegante.

> [...]
> dvs det kabel modem kan man bare tilslutte til en hub/switch, hvis man har 2

Korrekt.
Antennestik->kabelmodem->hub/swich->2 PC'er

Man kan faktisk undvære hub/swich:

      PC2 via ethernet
      ^

Antenneestil->kabelmodem->PC1 via USB (kræver windows)

> Hygge og tak for svaret :)

Ingen årsag

/Claus

Fra : Cubus

Dato : 22-09-02 19:53

> [...]
> på: http://www.makr.dk/go.php3?multiip
>
> 2) Kører en extra protokol - IPX eller Netbios

Omkring den mindre elegante løsning kan man evt læse her:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

Jeg kunne forestille mig, at det kunne drille, at opnå både en dynamisk
og en statisk IP i Windows.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Jan

Dato : 22-09-02 20:35

Cubus wrote:

> Jeg kunne forestille mig, at det kunne drille, at opnå både en
> dynamisk og en statisk IP i Windows.

Ikke det mindste, det fungerer 100% perfekt, selv på Win9x

Mvh
Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-09-02 17:01

"Dorthe Aagaard Nielsen" skrev i en meddelelse
> Jeg har på nuværede tidspunkt tiscali adsl men syntes, det køre ret dårligt
> efterhånden og overvejer at skifte udbyder. På nuværende tidspunkt kan jeg
> få tdc bredbånd.......

Jeg skiftede for nogle år siden fra WOL/Tiscali med router til TDC ´Bredbånd
og har ikke har problemer.

Jeg har en løsning uden router men kun med ADSL-modem og så har jeg 4
dynamiske IP adresser og kører problemfrit med 3 PC'er.....

Jeg har af og til en FTP-server kørende - downloader af og til fra andre FTP'er
og også en gang imellem fra Edonkey - og det kører helt uden problemer !

Det kan fåes som "gør-det-selv-løsning" hvor du ikke skal have tekniker ud
og virker med skillefilter på en eksisterende telefon-linie.

--

Jan Vestergaard, Hillerød
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk