Hvor Langt?
Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 11:25

Hvor langt er der fra Grenå til Anholt?

Og hvor lang tid kan man regne med at
det vil tage at sejle distancen i godt vejr
med ca 20 knob?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-09-02 11:44

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt er der fra Grenå til Anholt?
>
> Og hvor lang tid kan man regne med at
> det vil tage at sejle distancen i godt vejr
> med ca 20 knob?

Ifølge "Det Levende Søkort" er der ca 27 sømil. Hvis din effektive marchfart
er 20 knob må det betyde ca 81 minutter i sejltid. Dertil lægges tid til evt
fartbegrænsninger, som jeg ikke kender, samt havnemanøvrer. Så mon ikke du
skal regne godt 1½ time.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 16:37

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote
> [...]
evt
> fartbegrænsninger, som jeg ikke kender, samt havnemanøvrer. Så mon ikke du

Mange tak for svaret Ole :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 22-09-02 11:51

On Sun, 22 Sep 2002 12:24:40 +0200, "Tim Sørensen"
<dondata@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvor langt er der fra Grenå til Anholt?
>
>Og hvor lang tid kan man regne med at
>det vil tage at sejle distancen i godt vejr
>med ca 20 knob?

Jamen det kan du da se/udregne i SØKORTET

Hilsen Bjarne

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 16:36

"Bjarne Kristensen" <bjarne@thjalfe.dk> wrote
> Jamen det kan du da se/udregne i SØKORTET

1. Ingen grund til STORE bogstaver!
2. Jeg har ikke noget søkort der rækker dertil.
3. Jeg har aldrig sejlet særligt lang.

Ellers ville jeg jo ikke ha´ spurgt her vel!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 22-09-02 16:49

"Tim Sørensen" <spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk> wrote in message
> "Bjarne Kristensen" <bjarne@thjalfe.dk> wrote
>
> 1. Ingen grund til STORE bogstaver!

Det har du ret i...

> 2. Jeg har ikke noget søkort der rækker dertil.

Så bliver du nødt til at skaffe et! Man kan da ikke sejle til et område hvor
man ikke har søkort, vel?

> 3. Jeg har aldrig sejlet særligt lang.

Forbered dig og lade andre vide hvor du skal hen og hvornår du venter at
være der - og sig til når du ankommer. Ring til dem på mobilen eller brug
telefonboksen på havnen (så vidt jeg husker er der en på Anholt).

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 17:00

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote
> Så bliver du nødt til at skaffe et! Man kan da ikke sejle til et område
hvor
> man ikke har søkort, vel?

Jeg da ikke købe et dyrt søkort fordi at jeg skal en smut dertil en enkelt
gang.

> Forbered dig og lade andre vide hvor du skal hen og hvornår du venter at
> være der - og sig til når du ankommer. Ring til dem på mobilen eller brug
> telefonboksen på havnen (så vidt jeg husker er der en på Anholt).

Jeg har været der før, men det var en tur fra dengang jeg var
erhvervsfisker.

Og dengang gik jeg sgu ikke op i hvor lang der var til
de forskellige steder, så derfor gik jeg ud fra at det var i
orden at spørge her?

FUT?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 22-09-02 18:23

> "Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote
> hvor
>
> Jeg da ikke købe et dyrt søkort fordi at jeg skal en smut dertil en enkelt
> gang.

Det står faktisk i søloven at du skal have søkort over det område du sejler
i. Det ville være fjollet ikke at have et kort ombørd - det koster en
brøkdel af det, du kommer til at bruge på brændstof, og så har du den en
anden gang.

Stik endelig til søs - det er jo dårligt forberedt folk der er skyld i de
fleste søgninger, så jeg er sikker på at SOK bliver glad for chancen at øve
sig på at finde dig. Kattegat er grim når det blæser op.

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-09-02 19:41

Isang tao pinangalanan Tim Sørensen nagsulat :

>"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote
>hvor
>
>Jeg da ikke købe et dyrt søkort fordi at jeg skal en smut dertil en enkelt
>gang.

Du må godt nok undskylde, men hvis du har tænkt dig at sejle et ukendt
sted hen uden søkort, så er du et fjols.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 22-09-02 20:28

On Sun, 22 Sep 2002 18:00:24 +0200, "Tim Sørensen"
> [...]

>Og dengang gik jeg sgu ikke op i hvor lang der var til
>de forskellige steder, så derfor gik jeg ud fra at det var i

med den holdning bør du ikke stikke til søs, og hvis du endelig skal
til anholt SÅ TA' FÆRGEN

hilsen bjarne

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 20:42

Det er er ikke en diskution mere, kun en ren FlameWar imod mig sååeh

FUT news:dk.admin.netiqutte

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 22-09-02 20:55

Maske burde du lære noget om sejlads.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 21:01

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote in message
> Maske burde du lære noget om sejlads.

Se bare... i fortsætter sgu!?!

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 22-09-02 21:35

*plonk*

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-09-02 21:52

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote
> *plonk*

Hvordan kan du plonke når jeg satte FUT 3 posts siden?

Fra : Peter

Dato : 22-09-02 23:33

"FUT og plonk"
- kære ven, der er bare nogen der prøver at redde dit liv.
Det er da ikke noget at blive så vred over.

Stor sejlerhilsen / Peter

Fra : Ole

Dato : 24-09-02 21:15

???????????????

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 25-09-02 19:18

Tim Sørensen wrote:
> Hvordan kan du plonke når jeg satte FUT 3 posts siden?

Undskyld. Det er ikke for at fortsætte i samme stil. Men hvordan kan du
egentlig svare ham når du har FUTet?

Det er ikke et retorisk spøgsmål. Det er for at forstå hvordan man
gebærder sig på NG'er.

--
Jan Fjeldmark
<http://janf.dk>

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-09-02 20:25

Isang tao pinangalanan Jan Fjeldmark nagsulat :

>Undskyld. Det er ikke for at fortsætte i samme stil. Men hvordan kan du
>egentlig svare ham når du har FUTet?
>
>Det er ikke et retorisk spøgsmål. Det er for at forstå hvordan man
>gebærder sig på NG'er.

FUT virker kun når man indstiller sin newsreader til at lave FUTten.
At skrive det i selve indlægget er ikke nok.
Hvordan det gøres i den enkelte newsreader, kan man få at vide i
news:dk.edb.internet.software.mail+news og for Outlook ekspress´
tilfælde i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-exspress

Ellers er news:dk.velkommen en glimragende gruppe til at stille alle de
spørgsmål der presser sig på når man er ny på usenettet og helst vil
begå sig uden at få en masse lort smidt i hovedet.